مراقبت از پوست

چرا باید فیشیال انجام دهیم؟

چرا باید فیشیال انجام دهیم؟

صورت یکی از قابل مشاهده‌ترین قسمت‌های بدن و اولین ناحیه‌ای است که اثرات پیری یا استرس محیطی را به خوبی نشان می‌دهد، بنابراین مراقبت از پوست صورت اهمیت زیادی پیدا می‌کند. حفظ سلامت پوست بر ظاهر و شادابی صورت تاثیر می‌گذارد و به داشتن پوستی جوان و شاداب کمک می‌کند.

سطح پوست ما با سلول‌های مرده پوشیده شده است که در واقع از پوست محافظت می‌کنند، هر ماه این سلول‌های مرده از بین می‌روند و سلول‌های جدید جایگزین می‌شوند. از آنجایی که سلول‌های مرده در سطح پوست جمع می‌شوند، درخشندگی و شادابی پوست کاهش می‌یابد.

اینجاست که مراقبت از پوست و حذف این سلول‌های مرده از سطح پوست اهمیت پیدا می‌کند. روش‌های خانگی زیادی برای مراقبت از پوست وجود دارد، مانند شستن صورت با لوسیون، استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده یا ماسک‌های ویتامینه، اما گاهی اوقات بهتر است این کار را اصولی و توسط متخصص انجام دهید. فیشیال پوست صورت یکی از درمان‌های مراقبت از پوست است که می‌توانید بدون توجه به اینکه پوست چرب، خشک یا مستعد آکنه دارید، از آن بهره مند شوید.

فیشیال چیست؟

فیشیال صورت یک درمان پوست چند منظوره است که شامل بخاردهی، ماسک صورت، لایه برداری، پاکسازی، ماساژ صورت و انواع کرم‌ها و لوسیون‌ها می‌شود. به عبارت ساده‌تر، درمانی است که هدف آن بهبود ظاهر پوست و آرامش بیشتر پوست و صورت است. فیشیال درمانی است که نیازی به استفاده از محصولات خاصی ندارد و اگر به درستی و با توجه به نوع پوست شما انجام شود فواید زیادی به همراه دارد. به عنوان مثال باید توجه داشت که برای پوست‌های حساس نباید لایه برداری انجام شود.

فیشیال یکی از روش‌های نوینی است که برای جوانسازی پوست استفاده می‌شود و از آنجایی که کاملا غیر تهاجمی است، بسیاری از افراد این روش را به سایر روش‌های تهاجمی ترجیح می‌دهند. سایر کاربردهای فیشیال شامل موارد زیر است:

  • افزایش تولید کلاژن
  • حذف سلول‌های مرده پوست
  • بهبود ظاهر خطوط و لکه‌های ریز روی صورت
  • پاکسازی منافذ
  • مرطوب کننده و آبرسانی پوست

درمان فیشیال انواع مختلفی دارد که پزشک با توجه به نوع پوست و مشکلات پوستی بهترین نوع را در نظر می‌گیرد. برخی از این درمان‌ها به منظور آبرسانی هستند، برخی دیگر به سفت شدن و ترمیم پوست شما کمک می‌کنند، در حالی که برخی دیگر بر رفع نگرانی‌های خاص پوست تمرکز خواهند کرد.

چرا باید فیشیال انجام دهیم؟

فواید فیشیال صورت

برخی از فواید فیشیال به شرح زیر هستند:

پاکسازی عمیق

پاکسازی بسیار بهتر و عمیق‌تر از روش‌های پاک‌سازی خانگی که به حذف و از بین بردن هرگونه تجمع چربی، سموم و کثیفی و همچنین باکتری‌های دخیل در مشکلات پوستی کمک می‌کند. یک لایه برداری خوب، مانند میکرودرم ابریژن، سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد، منافذ را باز می‌کند و امکان جذب بهتر محصولات دیگر را فراهم خواهد کرد. پاکسازی همچنین به داشتن پوستی شاداب، نرم و جوان‌تر کمک می‌کند.

ضد پیری

درمان‌های فیشیال روند پیری را کند می‌کند و از چین و چروک پوست جلوگیری خواهد کرد. ماساژ صورت با کرم ضد پیری خون رسانی و اکسیژن رسانی را بهبود می‌بخشد و در نهایت کلاژن سازی را افزایش می‌دهد و خاصیت ارتجاعی پوست شما را بهبود می‌بخشد و نتیجه آن کاهش خطوط و چین و چروک پوست خواهد بود.

جوانسازی پوست

لایه برداری، ماساژ، بخاردهی و ماسک در حین درمان صورت به جوانسازی پوست کمک می‌کند و به عبارتی پوستی شاداب، جوان و سالم خواهید داشت. نتایج ممکن است بلافاصله پس از درمان دیده نشود، اما پوست در طولانی مدت ترمیم می‌شود و شما آن را به خوبی احساس خواهید کرد.

بهبود روال مراقبت از پوست

پزشک یا متخصص پوست با معاینه پوست مشخص می‌کند که کدام روش فیشیال برای شما مناسب‌تر است و همچنین محصول مناسب برای پوست شما را تجویز خواهد کرد. این موارد بسیار مهم هستند زیرا می‌توانند از مشکلات پوستی جلوگیری کنند و پوست شما را در وضعیت خوبی نگه دارند.

درمان مشکلات پوستی

پس از تشخیص بیماری و مشکل پوستی، فیشیال صورت می‌تواند به درمان و بهبود شرایط پوستی کمک کند. مشکلاتی مانند جوش‌های سرسیاه، سرسفید، آسیب‌های ناشی از آفتاب و اسکار آکنه با درمان صورت به حداقل می‌رسد یا به طور کامل درمان می‌شود.

چرا باید فیشیال انجام دهیم؟

انواع فیشیال صورت

انواع مختلفی از فیشیال‌های پوست وجود دارد که هر کدام برای هدف خاصی و با توجه به نوع پوست طراحی شده‌اند، از جمله انواع فیشیال صورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاکسازی عمیق صورت
  • پیشگیری از آکنه صورت
  • فیشیال ضد پیری
  • فیشیال روشن کننده پوست صورت
  • نور درمانی صورت
  • فیشیال آنزیمی
  • پیلینگ شیمیایی صورت (لایه برداری)
  • میکرودرم

پزشک با معایناتی که انجام می‌دهد و با توجه به نوع پوست و مشکلات پوستی بهترین نوع درمان را برای شما در نظر می‌گیرد.

مراحل فیشیال صورت

هر جلسه فیشیال صورت با یک مشاوره شروع می‌شود و پزشک تعیین می‌کند که کدام محصول و درمان برای پوست شما بهترین است. در واقع همان طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، فیشیال یک روش درمانی چند منظوره است که شامل چندین روش مراقبت از پوست در یک درمان می‌شود. در ادامه به بررسی مراحل این درمان پوستی می‌پردازیم:

پاکسازی پوست

ابتدا ناحیه صورت و گردن پاکسازی می‌شود تا هرگونه آرایش و آلودگی از روی پوست پاک شود. سپس با استفاده از آب گرم و اسفنج صورت یا پد پنبه‌ای پاک کننده پاک می‌شود، صورت کاملا خشک شده و پوست بررسی می‌شود. این مرحله مشخص می‌کند که چه نوع ماسکی باید برای پوست شما استفاده شود.

بخاردهی

بخاردهی با هدف پاکسازی عمیق‌تر پوست انجام می‌شود و به رطوبت رسانی و آرامش پوست برای مراحل بعدی کمک می‌کند. در مواردی که پوست بیمار بسیار حساس است، ممکن است پزشک تصمیم بگیرد که از بخور صورت استفاده نکند.

لایه برداری

در این مرحله و با توجه به نوع پوست شما، سلول‌های مرده پوست با استفاده از کرم لایه بردار، خراش دادن یا بخار دادن از روی پوست پاک می‌شوند. لایه‌بردارها حاوی آنزیم‌ها و مواد شیمیایی هستند که پیوند بین سلول‌های پوست را شل کرده و لایه‌برداری را بهتر می‌کنند.

تخلیه

این مرحله برای باز کردن منافذی است که توسط چربی اضافی یا سلول‌های مرده پوست مسدود شده‌اند، زیرا مسدود شدن منافذ باعث ایجاد جوش‌های سرسیاه و آکنه می‌شود. این مرحله را می‌توان به صورت دستی یا با استفاده از ابزارهای خاص انجام داد. اگر این مرحله به درستی انجام نشود ممکن است صورت بیمار قرمز یا کبود شود و افرادی که پوست حساس‌تری دارند کمی درد احساس کنند.

ماساژ

فیشیال عمدتاً شامل ماساژ صورت و بیشتر ماساژ بالاتنه است که به منظور بهبود زهکشی سیستم لنفاوی و سم زدایی بدن انجام می‌شود.

ماسک و موارد دیگر

در این مرحله یک ماسک پوستی مناسب یا یک مرطوب کننده برای رفع خشکی پوست روی پوست مالیده می‌شود و فیشیال صورت با سرم، مرطوب کننده و ضد آفتاب به پایان می‌رسد.

چرا باید فیشیال انجام دهیم؟

چه زمانی نباید فیشیال صورت را انجام داد؟

مانند سایر روش‌های درمانی، در صورت بارداری، شیردهی یا ابتلا به بیماری‌های دیگر، بهتر است قبل از درمان با پزشک مشورت کنید.

بهتر است در فصل تابستان از لایه برداری شیمیایی یا سایر روش‌های لایه برداری خودداری شود، زیرا در این روش‌ها لایه بالایی پوست از بین می‌رود و پوست نسبت به آفتاب سوختگی و آسیب اشعه ماوراء بنفش بیش از گذشته حساس می‌شود و گرمای تابستان می‌تواند آن را تشدید کند.

اگر پوست حساسی دارید یا مستعد آکنه و جوش هستید، حتما با پزشک خود در این مورد صحبت کنید زیرا در برخی موارد، فیشیال می‌تواند باعث تحریک یا آسیب بیشتر پوست شود.

آیا فیشیال صورت برای آقایان انجام می‌ شود؟

فیشیال صورت مردانه مشابه زنان است با این تفاوت که نیازهای پوست و مواردی مانند آسیب تیغ، موهای زیر پوستی و حساسیت پوست باید در نظر گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *