مراقبت از پوست

مزوتراپی غبغب: رفع غبغب با مزوتراپی چگونه است؟

مزوتراپی غبغب: رفع غبغب با مزوتراپی چگونه است؟

مزوتراپی یک اصطلاح کلی برای انواع تزریق‌های درمانی است که می‌توان از آن برای از بین بردن چربی‌های اضافی و سفت کردن پوست استفاده کرد. این تزریق‌ها می‌تواند حاوی داروهای ترکیبی، هورمون‌ها، ویتامین‌ها و داروهای هومیوپاتی وغیره باشد. مزوتراپی غبغب یک روش کم تهاجمی است که با تزریق آنزیم‌های تجزیه کننده چربی باعث پاره شدن و از بین رفتن سلول‌های چربی ناحیه و رفع غبغب می‌شود.

مزوتراپی غبغب چیست؟

یکی از راه‌های از بین بردن غبغب، مزوتراپی است. روش مزوتراپی غبغب با تزریق یک ماده حل کننده چربی در ناحیه چانه و گردن انجام می‌شود. در این روش درمانی، پزشک با استفاده از سوزن‌های بسیار ظریف، مواد خاصی را به پوست شما تزریق می‌کند که چربی اطراف چانه و گردن شما را حل خواهد کرد و از بین می‌برد. پس از حل شدن چربی‌ها، متابولیسم بدن شما به طور طبیعی سلول‌های چربی را از ناحیه تحت درمان حذف می‌کند.

مزوتراپی غبغب: رفع غبغب با مزوتراپی چگونه است؟

مزایای مزوتراپی غبغب چیست؟

برخی از مهم‌ترین مزایای مزوتراپی غبغب به شرح زیر هستند:

این عمل می ‌تواند به کاهش یا حذف برآمدگی کمک کند

آنزیم‌های حل کننده چربی که در حین مزوتراپی تزریق می‌شوند، سلول‌های چربی را در ناحیه غبغب از بین می‌برند. در نتیجه این سلول‌ها دیگر نمی‌توانند چربی ذخیره کنند و چربی‌های این نواحی از بدن خارج می‌شوند. این فرآیند باعث حذف یا کاهش غبغب می‌شود.

خطر عوارض جانبی با این روش کم است

مزوتراپی غبغب عوارض جانبی کمتری نسبت به سایر روش‌های رفع غبغب دارد زیرا آنزیم‌های چربی شکن که در حین مزوتراپی به غبغب تزریق خواهند شد نیز به طور طبیعی در بدن تولید می‌شوند. این کار عوارض جانبی را به حداقل می‌رساند. با کمک این روش درمانی می‌توانید بدون نگرانی از عوارض جانبی و زمان بهبودی طولانی، به نتایج زیبایی مانند جراحی دست پیدا کنید.

این روش دردناک نیست

اگرچه ناحیه زیر چانه و گردن ناحیه حساسی برای درمان است، اما این روش درمانی غیر جراحی و کم تهاجمی و نسبتاً بدون درد است. در طول درمان ممکن است فقط کمی احساس گرمی کنید. با این حال، استفاده از پماد بی حس کننده در ناحیه تحت درمان قبل از تزریق و استفاده از یخ بعد از تزریق ممکن است ناراحتی را تسکین دهد.

مزوتراپی غبغب ظاهر جوان تری به شما می ‌دهد

به دلیل توانایی داروهای مزوتراپی در پارگی دیواره سلول‌های چربی و جلوگیری از ذخیره چربی در آنها، چربی ناحیه غبغب کاهش یافته یا به طور کامل از بین می‌رود. با از بین بردن غبغب، ناحیه زیر چانه و گردن به طور کامل مشخص می‌شود و شما را لاغرتر و جوان تر نشان می‌دهد. با این روش درمانی، آثار پیری را از صورت خود پاک کرده و چهره‌ای بهتر از همیشه خواهید داشت.

این یک روش غیر تهاجمی است

می‌توان با لیفت گردن و لیپوساکشن غبغب را از بین برد، اما این روش‌های جراحی خطرات بیشتری نسبت به مزوتراپی غبغب دارند. بیهوشی عمومی اغلب برای انجام سایر روش‌های درمانی مورد نیاز است که خطرات دیگری را به دنبال دارد. مزوتراپی غبغب به عنوان یک روش درمانی غیرتهاجمی خطرات کمتری خواهد داشت و خیلی زود پس از انجام مزوتراپی می‌توانید به زندگی عادی خود برگردید.

این روش سریع انجام می ‌شود

روند اجرای مزوتراپی غبغب سریع است. به طور معمول، بیمار بین 30 دقیقه تا یک ساعت تحت درمان قرار می‌گیرد. به طور متوسط ​​در طول درمان مزوتراپی، بیمار بین 20 تا 50 تزریق در ناحیه زیر چانه دریافت می‌کند. البته تعداد تزریقات دریافتی به میزان چربی زیر چانه و نتایج مطلوب این درمان بستگی دارد. برخی از افراد ممکن است به جلسات بیشتری نیاز داشته باشند، اما جلسات بعدی به همان اندازه آسان و سریع خواهند بود.

نتایج این روش درمانی طولانی مدت است

از آنجایی که این روش درمانی سلول‌های چربی در ناحیه مورد نظر را از بین می‌برد، آن ناحیه عاری از سلول‌های ذخیره چربی می‌شود. اکثر نتایج درمانی مزوتراپی غبغب پس از 6 ماه پس از اتمام دوره درمان مشاهده می‌شود.

چه کسانی کاندیدای مناسب برای مزوتراپی غبغب هستند؟

اکثر افرادی که غبغب دارند و می‌خواهند از شر آن خلاص شوند برای این روش درمانی مناسب هستند. مزوتراپی غبغب برای افراد چاق، زنان باردار و شیرده، کسانی که داروهای ضد انعقاد و داروهای قلبی مصرف می‌کنند و کسانی که مبتلا به دیابت، بیماری کلیوی یا کبدی هستند توصیه نمی‌شود.

آمادگی ‌های لازم برای مزوتراپی غبغب

شما باید از قبل با پزشک خود مشورت کنید تا بهتر بفهمید از این روش چه انتظاری باید داشته باشید. ممکن است پزشک شما را از مصرف آسپرین (بافرین) و داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (NSAIDs) به مدت یک هفته قبل از مزوتراپی منع کند، زیرا این مسکن‌ها می‌توانند خطر خونریزی و کبودی را در طول مزوتراپی افزایش دهند.

مزوتراپی غبغب: رفع غبغب با مزوتراپی چگونه است؟

مزوتراپی غبغب چگونه انجام می ‌شود؟

در هر جلسه درمانی می‌توانید از یک ماده بی حس کننده روی پوست خود استفاده کنید، اما استفاده از آن ضروری نیست، سپس یک سری تزریق با یک سوزن کوتاه مخصوص به شما تزریق می‌شود. این سوزن را می‌توان به دستگاه مکانیکی متصل کرد تا چندین تزریق پشت سر هم انجام شود. بسته به وضعیت ناحیه تحت درمان با مزوتراپی، تزریق در اعماق مختلف پوست شما انجام می‌شود و می‌تواند از 1 تا 4 میلی متر در عمق پوست شما متفاوت باشد. پزشک ممکن است سوزن را با زاویه وارد پوست شما کرده یا دست خود را به سرعت در حین تزریق حرکت دهد و با هر تزریق مقدار کمی از محلول به پوست شما نفوذ کند.

مراقبت ‌های بعد از مزوتراپی غبغب

بلافاصله پس از اتمام مزوتراپی غبغب، با حل شدن چربی، ممکن است قرمزی، تورم، حساسیت و درد خفیفی در ناحیه تحت درمان مشاهده شود که به دلیل بی حسی موضعی با بی حسی خفیفی همراه است. این عوارض معمولاً پس از چند روز به طور قابل توجهی بهبود می‌یابند:

  • در روز اول بعد از مزوتراپی از کمپرس سرد استفاده کنید، اگرچه ممکن است برای چند ساعت درد داشته باشید.
  • حداقل تا 4 ساعت پس از مزوتراپی از شستن ناحیه درمان و دوش گرفتن خودداری کنید.
  • به مدت 24 ساعت از فعالیت بدنی شدید خودداری کنید.
  • تا 24 ساعت بعد از مزوتراپی از مصرف داروهای ضدالتهابی (آسپرین، موترین و …) و ویتامین E خودداری کنید.
  • تا 2 هفته بعد از مزوتراپی از تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید.

ماندگاری مزوتراپی غبغب چقدر است؟

پزشک شما باید بر اساس نیازهای خاص شما یک برنامه درمانی خاص برای شما ایجاد کند، زیرا اکثر افراد برای رسیدن به اهداف زیبایی خود با مزوتراپی غبغب به بیش از یک جلسه درمانی نیاز دارند و همانطور که در تحقیقات بالینی مشاهده شده است، اکثر افرادی که تحت درمان مزوتراپی قرار گرفته‌اند، این کار را انجام می‌دهند. نتایج قابل مشاهده پس از 2 تا 4 جلسه و 6 جلسه در 59 درصد موارد ضروری هستند.

اگر آنزیم‌های تزریق شده در حین مزوتراپی سلول‌های چربی را در ناحیه زیر چانه و گردن از بین ببرند، می‌توان نتیجه دائمی را انتظار داشت و نیازی به تکرار درمان نیست زیرا سلول‌های چربی دیگر نمی‌توانند چربی را ذخیره کنند.

عوارض و مضرات مزوتراپی غبغب

عوارض جانبی این روش درمانی اغلب موقتی بوده و خود به خود از بین می‌روند. شایع‌ترین عوارض مشاهده شده در ناحیه تحت درمان عبارتند از: تورم، کبودی، درد، بی حسی، قرمزی، اسپاسم در برخی از نواحی، سوزن سوزن شدن، خارش، سفتی پوست و سردرد.

عوارض نادر این روش درمانی عبارتند از: آسیب به اعصاب فک، ایجاد لبخند نامتقارن و ضعف عضلات صورت (4 نفر از 100 نفر در تحقیقات بالینی). در تحقیقات بالینی، مشاهده شد که آسیب عصب فک پس از میانگین 44 روز (محدوده 1 تا 128 روز) خود به خود برطرف می‌شود و دیسفاژی به طور خود به خود پس از 3 روز (محدوده 1 تا 81 روز) برطرف خواهد شد. مشاهدات همچنین دژنراسیون پوست و ریزش مو در ناحیه تحت درمان را نشان داده است.

هزینه مزوتراپی غبغب

هزینه مزوتراپی غبغب بسته به میزان و دفعات تزریق، تعداد جلسات درمانی مورد نیاز، میزان چربی و دستمزد پزشک متفاوت است. برای اطلاع از میزان دقیق هزینه، بهتر است شخصاً به متخصص پوست و سالن زیبایی مراجعه کنید.

آیا مزوتراپی غبغب برای از بین بردن غبغب موثر است؟

تحقیقات نشان داده است که مزوتراپی غبغب در از بین بردن چربی‌های سطحی که روی عضله پلاتیسمای گردن قرار دارند، موثر است. بیش از 75 درصد از بیماران تحت درمان با مزوتراپی غبغب نتایج مثبتی را گزارش کرده‌اند و اکثر آنها پس از دو جلسه متوجه بهبود چشمگیر در ظاهر چانه خود شده‌اند، البته می‌توان با انجام 4 جلسه درمانی به جلسات مورد نظر دست یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *