مراقبت از پوست

روتین پوست خشک چیست؟

روتین پوست خشک چیست؟

پوست خشک بیشتر از پوست چرب نیاز به مراقبت دارد. البته آرایش روی پوست‌های زبر و دارای ترک و شوره اصلا زیبا نخواهد بود. بر این اساس، آشنایی با بهترین روتین پوست خشک به داشتن پوستی بهتر و زیباتر کمک می‌کند.

مراقبت از پوست خشک مانند هر پوست دیگری با چالش‌هایی همراه است. به عنوان مثال، یکی از اولین سوالاتی که ممکن است در ذهن یک فرد ایجاد شود این است که چه نوع محصولات یا مارک‌هایی برای روتین پوست خشک مناسب هستند؟

برای دریافت پاسخ این گونه سوالات و آشنایی با روتین پوست خشک و همچنین روتین شبانه، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب از وبلاگ آی ام تی لاکس با ما همراه باشید.

اهمیت داشتن یک روتین پوست خشک

پوست یکی از نقاط حساس و مهم بدن است که نقش موثری در زیبایی فرد دارد. روتین مراقبت برای افرادی که پوست خشک دارند بسیار مهم است. در واقع پوست‌های خشک به دلیل نبود آب کافی بسیار شکننده و حساس هستند. بنابراین هر چه پوست خشک‌تر باشد، ترک‌های پوست بیشتر می‌شود.

در واقع داشتن پوستی سالم و زیبا تنها به ژن‌ها و (DNA) مربوط نمی‌شود، بلکه عادات رفتاری صحیحی نیز هستند که منجر به داشتن پوستی سالم، زیبا و بدون لک می‌شوند. پوست هر فردی در طول روز با موارد زیادی مانند اشعه‌های مضر خورشید، شرایط بد آب و هوا و آلودگی‌های محیطی مواجه است. بنابراین تلاش برای جلوگیری از قرار گرفتن پوست در معرض این آلاینده‌ها اهمیت مراقبت از پوست خشک را مشخص می‌کند.

روتین پوست خشک در بهبود خشکی پوست موثر است و با از بین بردن ترک‌ها پوست را تا حد امکان نرم و صاف می‌کند. خشکی پوست با عوارض زیادی مانند پوسته پوسته شدن، سوزش، قرمزی و خارش بیش از حد همراه است. بر این اساس در مراقبت از پوست خشک با استفاده از انواع مرطوب کننده‌ها می‌توان از پوست در مقابل عوامل محرک دیگر مراقبت کرد.

بهترین روتین روزانه برای پوست‌ های خشک

بهترین برنامه روتین پوست خشک باید برنامه‌ای باشد که علاوه بر حفظ کیفیت و سلامت پوست از مواد طبیعی تشکیل شده باشد. زیرا در صورت استفاده طولانی مدت تغییرات قابل مشاهده و قابل توجهی در پوست فرد ایجاد می‌کند.

در ادامه قصد داریم بهترین برنامه روزانه برای پوست‌های خشک را معرفی کنیم تا بتوانید نرمی و لطافت را به پوست خشک خود بازگردانید.

پاکسازی پوست

همانطور که می‌دانید اولین قدم برای استفاده از هر گونه لوازم آرایشی یا مراقبت از پوست، تمیز کردن پوست است. در واقع اگر می‌خواهید پوستی سالم و زیبا داشته باشید، باید قبل از استفاده از هر نوع ماسک، کرم مرطوب کننده یا لوازم آرایشی، پوست خود را بشویید. در این صورت می‌توانید از عاری بودن پوست خود از هرگونه آلودگی و مواد آرایشی اطمینان حاصل کنید.

برای شستن پوست بهتر است از شوینده‌های ملایم استفاده کنید. شوینده‌های ملایم نه تنها چربی پوست را به طور کامل پاک نمی‌کنند، بلکه با خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی خود به حفظ سلامت پوست خشک و آسیب دیده کمک می‌کنند.

تونر

تونرها را می‌توان به عنوان یک نوع مکمل پاک کننده پوست صورت در نظر گرفت. زیرا با استفاده از آن پس از شستن صورت می‌توانید هرگونه چربی و آلودگی اضافی را از روی پوست پاک کنید. در واقع کرم‌ها و لوسیون‌ها پس از استفاده از تونر، لوازم آرایشی و مراقبتی، بهتر روی پوست می‌خوابند.

روتین پوست خشک چیست؟

هیدراتاسیون

استفاده از کرم مرطوب کننده در روتین پوست خشک بسیار موثر است. کرم‌های مرطوب کننده با اتصال سلول‌های پوست به یکدیگر و همچنین به چربی‌ها از خشکی بیش از حد پوست جلوگیری می‌کنند.

برای استفاده از کرم مرطوب کننده، مقداری از آن را روی پوست مالیده و به آرامی ماساژ دهید. یک کرم مرطوب کننده خوب باید حاوی عصاره‌هایی مانند آلوئه ورا، روغن بادام، روغن نارگیل و مواد مشابه باشد. اسید هیالورونیک یکی از موادی است که وجود آن در کرم‌های مرطوب کننده برای آبرسانی به پوست ضروری و مهم است.

مرطوب کننده

یکی دیگر از مراحل مهم در روتین پوست خشک استفاده از کرم مرطوب کننده است. ماساژ پوست با کمک یک مرطوب کننده به طور موثری به حفظ رطوبت و نرمی پوست خشک کمک می‌کند.

برای این کار مقدار کمی از مرطوب کننده مناسب پوست خود را بردارید و با حرکات دورانی روی پوست ماساژ دهید تا کاملا جذب پوست شود.

روتین پوست خشک چیست؟

کرم چشم

استفاده از کرم دور چشم برای افرادی که پوست خشک دارند ضروری است. این افراد به دلیل داشتن پوست حساس در نواحی مانند اطراف چشم احساس خشکی بیشتری می‌کنند. بنابراین استفاده از کرم دور چشم به حفظ رطوبت پوست اطراف چشم کمک می‌کند و در نتیجه از ایجاد خطوط و چین و چروک دور چشم جلوگیری خواهد کرد.

کرم ضد آفتاب

مراقبت از هر نوع پوستی در برابر اشعه‌های مضر آفتاب ضروری است. بنابراین استفاده از ضد آفتاب در برنامه روزانه پوست‌های خشک مانند سایر انواع پوست ضروری است. ضد آفتاب در پوست‌های خشک علاوه بر آبرسانی به حفظ چربی پوست کمک می‌کند.

بر این اساس افرادی که پوست خشک دارند باید هر دو ساعت یکبار ضدآفتاب بزنند تا از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت بهتری داشته باشند. علاوه بر انجام مراحل فوق در برنامه روزانه پوست خشک، نوشیدن آب فراوان در طول روز به حفظ سلامت و زیبایی پوست کمک زیادی می‌کند.

بهترین روتین شبانه برای پوست خشک

روتین شبانه برای پوست خشک تا حدودی با روتین روزانه متفاوت است. به طور طبیعی، در هنگام خواب و در طول شب، پوست در حال استراحت و بازسازی است. بنابراین لازم است با تامین ویتامین‌ها و مواد مغذی پوست به ترمیم آن کمک کرد.

از طرفی در شب پوست نیاز چندانی به SPF ندارد اما تمیز و مرطوب کردن پوست یکی از مواردی است که در روتین شبانه پوست خشک ضروری است.

پاکسازی

اولین قدم در روتین پوست خشک که باید قبل از خواب انجام شود، شستن و پاکسازی صورت است. لوازم آرایشی و مواد آلوده در طول روز پوست را آلوده می‌کنند و لازم است پوست با شوینده ملایم شسته شود. برای تمیز کردن پوست در شب بهتر است از همان شوینده شستشوی روزانه استفاده کنید.

تونر

برای استفاده از تونر برای مراقبت از پوست در شب، بهتر است از همان تونر روزانه استفاده کنید. به طور کلی تونرها ماهیتی مایع دارند، بنابراین برای جذب بهتر باید قبل از سایر محصولات مراقبتی مانند سرم‌ها و مرطوب کننده‌ها استفاده شوند.

استفاده از سرم‌ های درمانی

با توجه به اینکه پوست در شب استراحت می‌کند، بهترین زمان برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست شب است. بنابراین با استفاده از محصولات مراقبت از پوست مانند سرم می‌توان فعالیت‌های سلولی را تا حدودی تحریک کرد و پوست صورت را نرم و صاف کرد.

روتین پوست خشک چیست؟

کرم دور چشم

همانطور که از کرم دور چشم در برنامه روزانه پوست خود استفاده می‌کنید، بهتر است همان کرم را شب‌ها قبل از خواب به دور چشم خود بزنید. در واقع استفاده مداوم از کرم دور چشم باعث می‌شود دور چشم به لوازم آرایش عادت کند و تیره و چروک نشود.

محصولات درمان آکنه

در صورت وجود لکه و آکنه روی پوست صورت، استفاده از محصولات مراقبتی مربوط به درمان آکنه در روتین شبانه پوست خشک ضروری است. از آنجایی که جوش‌ها و آکنه‌ها به دلیل تجمع چربی در پوست ظاهر می‌شوند، بهتر است در برنامه شبانه مراقب بوده و به تمیز نگه داشتن منافذ پوست توجه کافی داشته باشید.

مرطوب کننده

استفاده از مرطوب کننده برای مراقبت از پوست خشک در طول شب بسیار مهم است. زیرا در طول شب و هنگام خواب احتمال از دست دادن رطوبت پوست بسیار زیاد است. بنابراین با مرطوب کردن پوست می‌توانید از از بین رفتن رطوبت پوست جلوگیری کنید. در نتیجه میزان رطوبت طبیعی و مواد مغذی پوست حفظ خواهد شد.

روغن صورت

برخی از افراد ممکن است با وجود استفاده از مرطوب کننده همچنان پوست خشکی داشته باشند. در این صورت یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با خشکی پوست استفاده از روغن صورت است که باید در آخرین مرحله از روتین خشکی پوست انجام شود.

راه ‌های پیشگیری و مراقبت از خشکی صورت

مراقبت از پوست خشک چالش‌های خاص خود را دارد. بنابراین اگر احساس می‌کنید پوست مستعد و خشکی دارید باید با در نظر گرفتن راهکارهایی از خشکی و حساسیت پوست خود جلوگیری کنید. در ادامه به برخی از موثرترین راه‌ها برای جلوگیری از خشکی پوست اشاره شده است:

  • تا حد امکان از استحمام با آب داغ خودداری کنید.
  • استفاده از مرطوب کننده پوست را بعد از دوش گرفتن فراموش نکنید.
  • برای افرادی که پوست خشک دارند، استفاده از صابون‌های شوینده برای شستن صورت و بدن توصیه نمی‌شود.
  • تا حد امکان از یک رژیم غذایی سالم استفاده کنید و آب کافی بنوشید.
  • در فصل زمستان استفاده از مرطوب کننده‌های قوی تر توصیه می‌شود.
  • در خرید محصولات مراقبتی سالم و بهداشتی و همچنین از برندهای معتبر و شناخته شده دقت کنید.
  • بهتر است در فصل سرد سال صورت خود را با ماسک بپوشانید.
  • استفاده از ضد آفتاب را تحت هیچ شرایطی فراموش نکنید.
  • از قرار گرفتن در محیط‌های بیش از حد گرم خودداری کنید، زیرا در افرادی که پوست خشک دارند، رطوبت سطح پوست سریع‌تر تبخیر می‌شود.

سخن پایانی

داشتن پوستی سالم و زیبا آرزوی هر فردی است. برای داشتن پوستی زیبا و جذاب لازم است از روتین مناسب با نوع پوست خود استفاده کرده و برای پوست‌های خشک بهتر است یک روتین مناسب برای پوست‌های خشک انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *