مراقبت از پوست

روتین پوستی صبح: ۱۰ عادت صبحگاهی برای مراقبت بهتر از پوست

روتین پوستی صبح: ۱۰ عادت صبحگاهی برای مراقبت بهتر از پوست

همه ما اهمیت مراقبت از پوست در شب را می‌دانیم، اما از روتین مراقبت از پوست صبحگاهی خود غافل هستیم! یک روتین پوستی صبح از لحظه‌ای که بیدار می‌شویم شروع می‌شود و حتی می‌تواند خلق و خوی ما را برای بقیه روز تغییر دهد! در این مقاله قصد داریم روتین صبحگاهی یا عادات مراقبت از پوست صبحگاهی را که باعث شادابی و جوانی پوست می‌شود را مرور کنیم. با ما همراه شوید.

۱۰ عادت صبحگاهی خوب برای مراقبت از پوست

همانطور که مراقبت از پوست در شب به رفع مشکلات پوستی و بازسازی پوست در خواب کمک می‌کند، روتین پوستی صبح نیز به ما کمک می‌کند تا از چهره‌ای شاداب و جوان در طول روز لذت ببریم. پس اگر می‌خواهید در طول روز زیباتر به نظر برسید، عادات صبحگاهی زیر را برای مراقبت از پوست دنبال کنید!

همانطور که مراقبت از پوست در شب به رفع مشکلات پوستی و بازسازی پوست در خواب کمک می‌کند، روتین مراقبت از پوست در صبح نیز به ما کمک می‌کند تا از چهره‌ای شاداب و جوان در طول روز لذت ببریم. ۱۰ عادت صبحگاهی خوب که به مراقبت از پوست در طول روز کمک می‌کنند به شرح زیر هستند:

۱. بدن خود را آبرسانی کنید

روز خود را با نوشیدن یک لیوان آب ولرم و لیموترش شروع کنید! این معجون نه تنها بدن را آبرسانی می‌کند، بلکه به دفع سموم از بدن و شفاف شدن پوست نیز کمک خواهد کرد. حتی می‌توانید کمی سرکه سیب ارگانیک اضافه کنید.

۲.  ورزش کنید

۳۰ دقیقه پیاده روی در هوای تازه صبح به پاکسازی ذهن، افزایش انرژی، شادی و سلامت روان کمک می‌کند و باعث می‌شود نگرش مثبتی نسبت به شروع روز و چالش‌های پیش رو داشته باشید. همچنین ورزش باعث افزایش گردش خون در پوست شده و به درخشندگی و شادابی پوست کمک می‌کند.

روتین پوستی صبح: ۱۰ عادت صبحگاهی برای مراقبت بهتر از پوست

۳. دوش بگیرید

دوش گرفتن اول صبح نه تنها خستگی بعد از خواب را از بین می‌برد و باعث تنفس بهتر پوست، شل شدن ماهیچه‌ها و تنظیم دمای بدن می‌شود، بلکه به ما کمک می‌کند تا چربی اضافی باقی مانده روی پوست به دلیل استفاده از کرم‌های شب را از بین ببریم.

بنابراین اولین قدم در روتین پوستی صبح، شستن صورت با پاک کننده است. یک پاک کننده مناسب پوست نه تنها چربی اضافی پوست را از بین می‌برد، بلکه پوست شما را نرم و لطیف می‌کند. کافی است مقداری از آن را کف دست خود بریزید و روی صورت خود بمالید.

برای تحریک گردش خون و پاکسازی عمیق پوست، آن را به مدت یک دقیقه روی صورت ماساژ دهید، سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. توجه داشته باشید که پس از شستشو نباید صورت خود را خشک کنید.

۴. از لوسیون بدن استفاده کنید

شستن بدن با لوسیون آبرسان یکی از بهترین عادات مراقبت از پوست صبحگاهی است. به خصوص در فصل سرد سال، لوسیون‌های حاوی شیر و عسل بهترین انتخاب هستند زیرا با خشکی مبارزه می‌کنند و نرمی و لطافت را به پوست باز می‌گرداند.

همچنین برای تغذیه پوست و رفع تنش و استرس، می‌توانید مخلوطی از لیمو، زنجبیل، نمک، روغن نارگیل و روغن بادام را به وان اضافه کرده و مدتی در آن دراز بکشید و استراحت کنید.

۵. اسکراب قهوه بزنید

بسیاری از ما صبح خود را با نوشیدن یک فنجان قهوه شروع می‌کنیم، اما از فواید اسکراب قهوه برای پوست بی اطلاع هستیم!

اسکراب قهوه با لایه برداری سطح، سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و نرمی و لطافت را به پوست باز می‌گرداند. همچنین آنتی اکسیدان‌های طبیعی قهوه به افزایش تولید کلاژن و کاهش پیری زودرس پوست کمک می‌کند. حتما از این اسکراب فقط یک بار در هفته استفاده کنید.

۶. تونر بزنید

استفاده از تونر یکی از مراحل اصلی مراقبت از پوست صبحگاهی است زیرا چربی و آلودگی‌های باقی مانده در عمق پوست را پاک می‌کند، منافذ را کوچک کرده و سطح PH پوست را متعادل خواهد کرد.

تونرها از تولید چربی اضافی در پوست جلوگیری می‌کنند و باعث جذب بهتر مرطوب کننده‌ها و سایر کرم‌های مراقبت از پوست می‌شوند. بنابراین، چشمان خود را ببندید و یک تونر مناسب پوست را روی صورت خود اسپری کنید، سپس صورت خود را به آرامی با کف دست فشار دهید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا کاملا جذب پوست شود.

روتین پوستی صبح: ۱۰ عادت صبحگاهی برای مراقبت بهتر از پوست

جایگاه مهم تونر در روتین صبحگاهی پوست

تونر یکی از مهم‌ترین قسمت‌های روتین پوستی صبح است که برخی افراد به دلیل ندانستن اهمیت تونر آن را حذف می‌کنند.

قبل از هر چیز لازم است یک تونر عالی و مناسب با توجه به نوع پوست خود تهیه کنید. به عنوان مثال، برخی از تونرها ضد التهاب هستند و برخی به بستن منافذ پوست کمک می‌کنند. با توجه به نیاز پوست خود می‌توانید به سراغ گزینه‌های مختلف بروید و حتی چندین تونر مختلف داشته باشید و هر روز از یکی از آنها برای رفع نیازهای مختلف پوست خود استفاده کنید.

پس از انتخاب تونر یا تونرهای مورد نیاز و استفاده از شوینده پایه آب، نوبت به استفاده از این محصول جذاب می‌رسد. اولین پیشنهاد ما این است که از پد یا پد پنبه‌ای برای پخش کردن تونر روی صورت خود استفاده نکنید، زیرا ممکن است منجر به حساسیت یا واکنش پوست شود. در عوض، می‌توانید چند قطره تونر را روی نوک انگشتان تمیز بریزید و آن را به پوست بزنید.

راه دیگر استفاده از تونرهایی است که اسپری دارند. اسپری کردن این تونرها روی پوست صورت بسیار آسان است. سپس می‌توانید با استفاده از نوک انگشتان خود تونر را به طور یکنواخت روی پوست پخش کنید. کمترین مزیت تونر تنظیم pH پوست و جلوگیری از خشکی یا چرب شدن بیش از حد آن است.

۷. پوست خود را مرطوب کنید

برای تغذیه و حفظ رطوبت، بسته به نوع پوست خود یک مرطوب کننده بر پایه روغن یا آب انتخاب کنید. مرطوب کننده‌ها از پوست در برابر خشکی در طول روز محافظت می‌کنند. به اندازه یک نخود مرطوب کننده را روی صورت و گردن بمالید و به آرامی ماساژ دهید تا کاملا جذب شود.

اگر مشکل پوستی خاصی مانند آکنه، چین و چروک عمیق، جای زخم و غیره دارید، از سرم‌ها غافل نشوید. سرم‌ها محلول‌های بسیار غلیظی هستند که مشکلات پوستی خاصی را هدف قرار داده و آنها را برطرف می‌کنند. بسته به مشکلی که دارید، یک سرم مناسب انتخاب کنید، آن را روی صورت بمالید و ۲ تا ۳ دقیقه صبر کنید تا کاملا جذب پوست شود.

روتین پوستی صبح: ۱۰ عادت صبحگاهی برای مراقبت بهتر از پوست

۸. صورت خود را ماساژ دهید

مطمئناً تعداد کمی از مردم به ماساژ برای مراقبت از پوست در هنگام صبح فکر می‌کنند! در واقع، اگر بخواهیم صادق باشیم، ماساژ یکی از مراحل روتین پوستی صبح است. ماساژ صورت چه به صورت دستی و چه با وسیله‌ای مانند ماساژور برقی باعث کاهش تنش در پوست و رفع پف صورت می‌شود.

فقط ۲ دقیقه وقت بگذارید و در طول روز با ماساژ به پوست خود آرامشی مداوم بدهید. اگر می‌خواهید پوستتان همیشه شاداب باشد، ماساژورهای برقی را امتحان کنید

۹. کرم دور چشم بزنید

پوست زیر چشم نازک‌ترین و حساس‌ترین پوست صورت است، بنابراین برای محافظت از آن باید از کرم مخصوص استفاده کنید. کرم‌های دور چشم مشکلاتی مانند خشکی، چین و چروک، تیرگی و پف زیر چشم را برطرف می‌کند. حتی می‌توانید از چای کیسه‌ای سرد برای کاهش سیاهی و پف زیر چشم استفاده کنید.

روتین پوستی صبح: ۱۰ عادت صبحگاهی برای مراقبت بهتر از پوست

۱۰. ضد آفتاب بزنید

برای محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید، استفاده از حداقل یک ضد آفتاب  SPF30در طول روز ضروری است. کرم ضد آفتاب از پوست شما در برابر آسیب‌های خورشید محافظت می‌کند و یکی از بهترین عادات مراقبت از پوست صبحگاهی است. شروع روز بدون ضد آفتاب به معنای پیدایش لکه‌ها و رنگدانه‌های قهوه‌ای، چین و چروک، آسیب سلولی پوست و پیری زودرس است.

ضد آفتاب در خدمت جوانی پوست شما

آخرین مرحله از روتین پوست صبحگاهی به استفاده از ضد آفتاب اختصاص دارد. محصولی که با ایجاد یک لایه محافظ در برابر اشعه ماوراء بنفش از آسیب نور خورشید به سلول‌های پوست جلوگیری می‌کند و نه تنها از مشکلات شدید پوستی جلوگیری می‌کند. همچنین این کرم از خشکی و چین و چروک جلوگیری خواهد کرد.

استفاده از کرم ضد آفتابی که دارای SPF خوب باشد اجازه ایجاد لکه‌های پوستی در اثر نور خورشید را نمی‌دهد. به همین دلیل، حتما در آخرین مرحله از برنامه صبحگاهی پوست خود از ضد آفتاب استفاده کنید و هر دو تا سه ساعت یکبار آن را تجدید کنید. مراقب باشید در فصول گرم سال که تابش نور خورشید شدید است، SPF کرم ضد آفتاب خود را بیشتر از نیمه دوم سال انتهاب کنید تا از پوست مراقبت بهتری داشته باشید.

روتین پوستی صبح: ۱۰ عادت صبحگاهی برای مراقبت بهتر از پوست

سخن پایانی

به طور خلاصه، وقت آن است که صبح وقت بیشتری را برای خود اختصاص دهید و روتین پوستی صبح را دنبال کنید تا پوست خود را شاداب و جوان نگه دارید. چه عادت‌های صبحگاهی را برای مراقبت از پوست در صبح رعایت می‌کنید؟ خوشحال می‌شویم تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *