مراقبت از پوست

بوتاکس چشم گربه ‌ای چیست؟

بوتاکس چشم گربه ‌ای چیست؟

تزریق بوتاکس چشم گربه ‌ای برای افرادی که به دنبال چشم‌های کشیده هستند مناسب است. البته روش‌های دیگری نیز برای کشیدن چشم‌ها به گوشه‌ها وجود دارد، اما تزریق بوتاکس یکی از سریع‌ترین و ارزان‌ترین روش هاست.

به طور کلی، روش‌های تزریق بوتاکس دائمی نیستند و باید هر چند ماه یک بار تکرار شوند. در این مقاله از آی ام تی لاکس می‌خواهیم این نوع تزریق بوتاکس را توضیح دهیم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

بوتاکس چشم گربه ‌ای چیست؟

گربه‌ها چشمانی کشیده و زیبا دارند که از نظر زیبایی چشم‌هایشان آنها را به زیباترین موجود جهان تبدیل می‌کند. دقیقا به همین دلیل است که به این نوع بوتاکس، بوتاکس چشم گربه ‌ای می‌گویند.

زیبایی چشم‌ها به خصوص در خانم‌ها باعث تقویت اعتماد به نفس و جذابیت بیشتر ظاهر آنها می‌شود. البته ایرادات و چین و چروک‌های دور چشم را نیز می‌توان با بوتاکس چشم گربه ‌ای برطرف کرد. در صورت افتادگی پلک نیز می‌توانید از تزریق بوتاکس استفاده کنید.


بوتاکس چشم گربه ‌ای چیست؟

تزریق بوتاکس چشم گربه ‌ای چگونه انجام می ‌شود؟

برای انجام تزریق بوتاکس چشم گربه ‌ای بهتر است ابتدا یک پزشک مجرب و مجرب پیدا کرده یا به کلینیک‌های معروف مراجعه کنید. ابتدا باید هدف خود را از تزریق بوتاکس برای پزشک توضیح دهید و آن را با پزشک خود در میان بگذارید. پس از مشورت با پزشک، باید برای بوتاکس آماده شوید. قبل از مراجعه به کلینیک حتما دوش بگیرید و صورت خود را تمیز کنید. توصیه می‌شود آرایش نکنید و در صورت مصرف داروی خاصی حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

پس از ورود به مطب پزشک، مقداری بوتاکس به شما تزریق خواهد شد تا پاسخ بدن شما به این ماده اندازه گیری شود. در جلسه تزریق بعد از ویزیت، پزشک ناحیه چشم را ضد عفونی کرده و داروی بی حسی تزریق می‌کند (البته برخی از انواع بوتاکس حاوی بی حس کننده نیز هستند). سپس ماده بوتاکس تهیه شده را با سوزن زیرپوستی تزریق می‌کند. تزریق به گونه‌ای انجام می‌شود که چشم‌ها به سمت بالا کشیده شده و چین و چروک‌ها از بین می‌روند.

مراقبت ‌های بعد از تزریق بوتاکس چشم گربه ای

پس از تزریق بوتاکس باید از برخی موارد پرهیز کرد تا اثربخشی تزریق افزایش یافته و عوارض آن کاهش یابد:

  • تا 48 ساعت پس از تزریق بوتاکس از حمام کردن خودداری کنید.
  • از ورزش‌های سنگین خودداری کنید.
  • 4 تا 5 ساعت بعد از تزریق نخوابید.
  • حداقل به مدت 1 هفته از مصرف الکل و سیگار خودداری کنید.
  • تمرینات توصیه شده توسط پزشک را انجام دهید.
  • اگر درد دارید از مسکن‌ها و کمپرس سرد استفاده کنید.
  • از لمس کردن بی مورد محل تزریق خودداری کنید.
  • به مدت 24 ساعت فقط به پشت با دو بالش زیر سر بخوابید.
  • به مدت 24 ساعت در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.

ماندگاری بوتاکس چشم گربه ‌ای چقدر است؟

دوام بوتاکس چشم گربه ای به طور کلی به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما یک چیز واضح است، بوتاکس دوام دائمی ندارد. ماندگاری بوتاکس چشم گربه ‌ای به کیفیت و نوع بوتاکس استفاده شده، میزان تحمل بدن شما، روش و کیفیت تزریق وغیره بستگی خواهد داشت. با این حال، به طور کلی، ماندگاری حدود 3 تا 6 ماه است. فراموش نکنید که برای دیدن نتیجه تزریق باید حداقل 2 هفته صبر کنید.

مزایای تزریق بوتاکس چشم گربه ای

تزریق بوتاکس چشم گربه ای مزایای بیشتری نسبت به سایر روش‌های ایجاد چشم گربه‌ای دارد، از جمله نیاز به اجتناب از جراحی و بیهوشی در حین تزریق. همچنین برخلاف روش‌های جراحی، تزریق بوتاکس دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد و فرد می‌تواند پس از حدود یک شبانه روز به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهد.

این نوع تزریق بوتاکس چشمان شما را زیبا می‌کند. بوتاکس چشم گربه ‌ای بر خلاف روش‌های دیگر به راحتی قابل برگشت است و علاوه بر تغییر فرم چشم‌ها می‌تواند عیوب پوست دور چشم را نیز برطرف کند.


بوتاکس چشم گربه ‌ای چیست؟

عوارض تزریق بوتاکس چشم گربه ای

هر روش درمانی متناسب با فوایدی که دارد عوارض جانبی نیز خواهد داشت. اگرچه تزریق بوتاکس به روش چشم گربه‌ای بسیار کم خطر و حتی بی خطر است، اما در برخی موارد می‌تواند عوارضی برای بیمار به همراه داشته باشد. شایع‌ترین عوارض جانبی تزریق بوتاکس تورم، کبودی، سوزش، التهاب و درد هستند. گاهی اوقات با عوارضی مانند حالت تهوع، سرگیجه، افتادگی پلک، پرش‌های عصبی، خونریزی و عفونت مواجه می‌شویم. توصیه می‌کنیم برای تزریق بهتر بوتاکس و عوارض کمتر به کلینیک‌های معتبر یا پزشکان مجرب مراجعه کنید.

نقاط تزریق بوتاکس چشم گربه ای

همانطور که از نام این بوتاکس پیداست، محل تزریق بوتاکس چشم گربه ‌ای در گوشه‌های چشم شما است که به سمت بالا کشیده می‌شوند و درواقع شبیه چشمان گربه‌ها خواهند شد. محل تزریق بوتاکس چشم گربه ‌ای باعث کشیده دیده شدن چشم‌ها می‌شود و به رفع چین و چروک دور چشم و گودی زیر چشم نیز کمک می‌کند.

قیمت بوتاکس چشم گربه ‌ای چقدر است؟

هزینه بوتاکس چشم گربه ‌ای به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل باید به نوع و برند بوتاکس تزریقی، حجم و میزان استفاده از آن، مهارت متخصص، تعرفه‌های مرتبط با کلینیک وغیره اشاره کرد. همچنین توجه داشته باشید که هزینه انجام درمان‌های زیبایی تحت پوشش بیمه نیست و اگر قصد تزریق بوتاکس به سبک چشم گربه‌ای را دارید، باید هزینه آن را کاملا خودتان بپردازید.

کاندیدای مناسب برای تزریق بوتاکس چشم گربه ‌ای چه کسی است؟

افتادگی گوشه چشم و حالت غمگین و عبوس چشم‌ها باعث می‌شود چهره فرد جذابیت لازم را از دست بدهد و همیشه خسته به نظر برسد. اما با بوتاکس چشم گربه ‌ای می‌توانید ایرادات و چین و چروک‌های اطراف چشم را برطرف کرده و همچنین با بالا بردن ابروها می‌توانید به معکوس کردن موارد منفی و افزایش جذابیت چشم و به طور کلی صورت کمک کنید. افرادی که گوشه‌های بیرونی چشمشان افتاده است می‌توانند از بوتاکس چشم گربه ‌ای بهره‌مند شوند.

اگر از شکل ظاهری صورت خود در آینه یا عکس‌هایتان راضی نیستید، احتمالاً به این دلیل است که انتهای بیرونی چشمان شما به سمت پایین کشیده شده است. شکل و شیب ابرو نیز می‌تواند در این مورد نقش داشته باشد. بنابراین، معکوس کردن شیب ابروها و رفع افتادگی انتهای بیرونی چشم‌ها می‌تواند چهره شما را جذاب‌تر کند. لیفت ابرو با تزریق بوتاکس نیز بی خطرتر از جراحی است و نتایج بهتری به همراه دارد.

خانم‌های باردار یا شیرده و افرادی که در گذشته به بوتاکس حساس بوده‌اند نباید با تزریق بوتاکس، ابروهای خود را لیفت کنند. افراد مبتلا به بیماری‌های عصبی عضلانی (از جمله اسکلروز جانبی آمیوتروفیک، میاستنی گراویس (MG) و غیره) نیز باید قبل از دریافت این تزریق با پزشک خود مشورت کنند.

آیا تزریق بوتاکس چشم گربه ‌ای درد دارد؟

تزریق بوتاکس و لیفت ابرو با بی حسی موضعی انجام می‌شود، بنابراین فرد در این فرآیند هیچ گونه درد یا ناراحتی احساس نمی‌کند. پس از درمان، ممکن است سوزش و درد خفیف ایجاد شود. همچنین ممکن است مقداری کبودی و تورم در طول دوره نقاهت ایجاد شود که کاملا طبیعی و موقتی است.

دوره نقاهت بعد از تزریق بوتاکس چشم گربه ‌ای چقدر است؟

در 24 ساعت اول بعد از تزریق بوتاکس چشم گربه ای پس از درمان، انتظار تحریک جزئی پلک همراه با تورم خفیف ناحیه درمان را داشته باشید. احتمال کبودی بسیار کم است و اکثر بیماران نیازی به استراحت یا مرخصی ندارند و می‌توانند بلافاصله فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *