مراقبت از پوست

لیفت صورت با جراحی

لیفت صورت با جراحی

یکی از مهم ترین جراحی‌های زیبایی که روی صورت انجام می‌شود، لیفت صورت است. این جراحی با هدف زیباسازی و جوانسازی پوست صورت انجام می‌شود و به کاهش میزان چین و چروک پوست کمک می‌کند. این جراحی باعث سفت شدن پوست صورت و گردن می‌شود و معمولا بین ده تا ۱۵ سال صورت را جوان می‌کند. اثرات ماندگار خود را برای مدت طولانی حفظ می‌کند.

توجه به این نکته ضروری است که پوست صورت پس از جراحی به مرور زمان پیر می‌شود، بنابراین نتایج دائمی نیستند. یک جراحی لیفت صورت استاندارد بسته به نوع جراحی که جراح انتخاب می‌کند، می‌تواند بین دو تا شش ساعت طول بکشد. جای زخم‌های لیفت صورت در کنار خط مو و اطراف گوش پنهان می‌شود. در حین جراحی، جراح پلاستیک پوست و ماهیچه زیرین را سفت می‌کند تا ظاهری جوان و شاداب در صورت ایجاد کند. با ما همراه باشید تا جزئیات دقیق عمل لیفت صورت را به شما اطلاع دهیم.

بهترین کاندیداها برای جراحی لیفت صورت

  • کسانی که سیگاری نیستند.
  • کسانی که وزن ثابتی دارند و امکان چاقی و کاهش وزن ناگهانی وجود ندارد.
  • کسانی که بیماری پوستی خاصی ندارند و در سلامت جسمانی کامل هستند.
  • کسانی که بیماری خاصی ندارند و از داروهای خاصی استفاده نمی‌کنند.
  • کسانی که چین و چروک‌های عمیق روی سطح پوست خود دارند و نیاز به اقدامات جراحی جدی دارند.
  • کسانی که تمام آزمایشات لازم را انجام داده‌اند و نتایج راضی کننده بوده و سلامت جسمانی افراد نیز تایید شده است.

مزایای جراحی لیفت صورت

از مهمترین نتایج به دست آمده پس از جراحی لیفت صورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رفع تمامی چین و چروک‌های عمیق و سطحی پوست
  • بهبود افتادگی و شلی پوست
  • تقویت و سفت شدن پوست صورت
  • جوانسازی و رفع افتادگی و پیری ظاهر صورت
  • صاف کردن پوست صورت در ناحیه فک، گونه‌ها، چشم‌ها و پیشانی

از لیفت صورت چه انتظاری می‌توان داشت؟

در طول مشاوره اولیه، جراح شما نیازهای فردی کاندید جراحی را بر اساس انتظارات و ساختار صورت و مناسب بودن وی برای جراحی لیفت صورت ارزیابی می‌کند. لازم به یادآوری است که روش لیفت صورت فقط برای درمان نواحی میانی و گردن استفاده می‌شود. شما باید سعی کنید در این جلسه با جراح خود صادق باشید و به یاد داشته باشید که داروهایی که مصرف می‌کنید و سیگاری بودن یا نبودن خود را با او در میان بگذارید.

آماده سازی قبل از عمل لیفت صورت

اقدامات زیر باید قبل از جراحی لیفت صورت انجام شود:

  • لازم است تا دو هفته از مصرف الکل و سیگار خودداری شود
  • به مدت دو هفته مصرف انواع داروهای ضد انعقاد ممنوع است
  • قبل از عمل لباس‌های جلو باز بپوشید زیرا بعد از جراحی درآوردن لباس‌های تنگ و یقه به پوست آسیب می‌رساند.

نحوه انجام جراحی لیفت صورت

جراحی لیفت صورت استاندارد معمولا یک عمل سرپایی است. در طی یک جراحی، برش‌هایی در قسمت‌های خاصی از صورت مانند کناره‌های پوست صورت و نزدیک گوش‌ها ایجاد می‌شود. پوست اضافی صورت از این کانال برداشته می‌شود و بقیه پوست از همان جایی که بریده شده است بخیه می‌شود.

برای انجام این جراحی در ابتدا از انواع بی حس کننده‌ها استفاده می‌کنند. برخی از جراحان از بی حسی موضعی و برخی دیگر از بیهوشی عمومی استفاده می‌کنند.

عمل لیفت صورت چقدر طول می‌کشد؟

این جراحی حداقل دو ساعت و حداکثر 6 ساعت طول می‌کشد. البته 6 ساعت جراحی لیفت صورت برای کسانی است که مشکلات پیچیده و سخت تری دارند.

دوره نقاهت بعد از عمل لیفت صورت

پس از لیفت صورت، بیمار معمولا کمترین درد را احساس می‌کند. البته هر دردی را می‌توان با مسکن‌هایی که جراح لیفت صورت شما تجویز می‌کند درمان کرد.

فقط مراقب باشید از مصرف محصولات مرتبط با آسپرین خودداری کنید زیرا ممکن است باعث خونریزی شود، مگر اینکه جراح دستور دیگری بدهد. صورت شما در چند روز اول کبود و متورم خواهد شد. کبودی و تورم بعد از یک هفته یا بیشتر برطرف می‌شود. شاید بعد از دو هفته بتوانید کبودی‌ها را با آرایش پنهان کنید و به سر کار خود برگردید.

رفع بی حسی صورت و گوش کمی زمان می‌برد. این عارضه معمولاً پس از 2 تا 4 ماه از بین می‌رود، اما ممکن است مدت بیشتری طول بکشد. توصیه می‌شود که به تدریج فعالیت‌های عادی خود را با سرعتی که برای شما راحت است از سر بگیرید. برای بازگشت به حالت عادی و روزهای قبل از عمل عجله نداشته باشید.

حداقل به مدت دو هفته از فعالیت‌های سنگین و خم شدن و صاف کردن خودداری کنید. ممکن است به محض اینکه احساس کردید شروع به راه رفتن کنید. از قرار گرفتن در معرض مستقیم آفتاب خودداری کنید و سعی کنید در چند هفته اول از مصرف الکل خودداری کنید زیرا ممکن است باعث خونریزی شود.

جراحی لیفت صورت یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها برای جوانسازی و سفت کردن پوست صورت و گردن است. در طی این جراحی، جراح پلاستیک با برداشتن پوست و ماهیچه‌های اضافی و شل و کشیدن پوست این جراحی را انجام می‌دهد.

مراقبت‌های بعد از عمل لیفت صورت

مراحل بعد از جراحی به شرح زیر است:

  • در ابتدا باید به توصیه‌ها و تاکیدات پزشک گوش دهید و آنها را در روند بهبودی بعد از جراحی قرار دهید.
  • مصرف به موقع داروهای تجویز شده توسط پزشک ضروری است
  • مراقبت از تغذیه بسیار مهم است. بنابراین استفاده از انواع سبزیجات و میوه‌ها ضروری است
  • هنگام خواب باید طوری بخوابید که هیچ فشاری به پوست صورت شما وارد نشود.
  • استفاده از مایعات و آب زیاد در دوران ریکاوری بسیار مهم است.
  • روزی برای شما تعیین می‌شود که برای بخیه وارد شوید. بنابراین بهتر است در همان روز به پزشک مراجعه کنید و بخیه‌ها را بکشید.

هزینه لیفت صورت چقدر است؟

هزینه جراحی لیفت صورت متفاوت است. زیرا همه افراد دارای درجه و سطح یکسانی از مشکلات پوستی نیستند، بنابراین برای بهبود پوست افراد باید اقدامات خاصی انجام شود که هزینه جراحی را تغییر می‌دهد. البته میزان مشکلات و عوارض پوستی تنها یکی از معیارهای تعیین هزینه جراحی لیفت صورت است. تخصص و مهارت پزشک نیز از دیگر عوامل موثر در هزینه‌ها محسوب می‌شود.

مزایای جراحی لیفت صورت چیست؟

روش‌های جوانسازی پوست از کم تهاجمی ترین تا روش‌های تهاجمی مانند لیفت صورت با جراحی می‌تواند فواید زیادی به همراه داشته باشد. طبیعتاً یک روش تهاجمی نتیجه چشمگیرتر و طولانی تر خواهد داشت. این یکی از چندین مزیت جراحی لیفت صورت است. سایر مزایای این روش عبارتند از:

  • از بین بردن علائم پیری: کاهش تدریجی کیفیت پوست ناشی از فرآیندهای مختلفی است که در طول زمان رخ می‌دهد. لیفت صورت با جراحی می‌تواند علائم پیری را از بین ببرد و ظاهر پوست صورت و گردن را صاف و شفاف کند.
  • کشش پوست: شل شدن و افتادگی پوست باعث می‌شود سن از تعداد واقعی آن پیرتر به نظر برسد. در لیفت صورت، عضلات و بافت صورت کشیده شده و قسمت‌های اضافی آن برداشته می‌شود. بنابراین بعد از عمل شاهد پوست کشیده و سفت خواهید بود.
  • مناسب برای آقایان و خانم‌ها: بر خلاف تصور عموم، لیفت صورت جراحی برای آقایان و همچنین خانم‌ها مناسب است. طبق آمار انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریکا، لیفت صورت یکی از پنج عمل زیبایی رایج برای مردان در سال 2017 بود.
  • بدون محدودیت سنی: این جراحی محدودیت سنی ندارد و تمام کسانی که می‌خواهند چین و چروک‌های خود را از بین ببرند می‌توانند از آن بهره مند شوند.
  • قابلیت ترکیب با روش‌های دیگر: این روش را می‌توان با سایر روش‌های جوانسازی مانند بلفاروپلاستی و تزریق ژل و چربی انجام داد.
  • جای زخم باقی نمی‌ماند: از آنجایی که برش‌ها در خطوط طبیعی صورت ایجاد می‌شوند، پس از دوره نقاهت هیچ جای زخمی روی صورت وجود ندارد.
  • ماندگاری: روند پیری پوست را نمی‌توان متوقف کرد، اما نتیجه عمل جراحی لیفت صورت تا چندین سال باقی می‌ماند.

عوارض جراحی لیفت صورت چیست؟

در مقاله‌ای در سال 2021 از مجله جراحی زیبایی، در مورد عوارض جراحی لیفت صورت می‌خوانیم: جراحی صورت ششمین عمل زیبایی رایج در ایالات متحده است. این جراحی بی خطر شناخته شده است، با این حال، هنوز هم عوارض خاص خود را دارد. انجام مراقبت‌های قبل از عمل، شناخت کامل آناتومی و تغییرات حین عمل می‌تواند عوارض آن را به حداقل برساند.

کبودی و خونریزی زیر پوست شایع ترین عارضه لیفت صورت است. بر اساس این مطالعه، استفاده از آسپرین، قبل و بعد از عمل، به عنوان یک خطر قابل توجه شناسایی شده است. سایر عوارض جانبی لیفت صورت شامل عفونت و آسیب عصبی است. اگرچه این عوارض نادر است، اما در صورت انجام جراحی غیر ضروری، تعدادی از بیماران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

هزینه لیفت صورت با جراحی چقدر است؟

طبق آمار سال 2019 انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، هزینه متوسط جراحی لیفت صورت 7467 دلار است. این هزینه تنها بخشی از قیمت کل عمل است. به عنوان مثال این مبلغ شامل هزینه بیهوشی، امکانات اتاق عمل و سایر هزینه‌های مربوطه نمی‌شود. از آنجایی که سختی عمل در همه بیماران یکسان نیست، هزینه نهایی را فقط جراح تعیین می‌کند.

اگر قصد انجام لیفت صورت را دارید باید بدانید که هزینه نهایی لیفت صورت شامل مواردی مانند هزینه‌های کلینیک، نسخه‌ها، آزمایشات و … می‌شود که باید در نظر بگیرید. هزینه کلینیک معمولا با توجه به تجربه و مهارت جراح، روش عمل و حتی موقعیت جغرافیایی کلینیک تعیین می‌شود.

آیا لیفت صورت با جراحی درد دارد؟

در طول جراحی لیفت صورت، فرد دردی را احساس نمی‌کند. زیرا پزشک قبل از شروع، فرد را بیهوش می‌کند. اما اکثر بیماران پس از از بین رفتن اثرات بیهوشی احساس ناراحتی می‌کنند. به همین دلیل، پزشک داروهایی را برای کاهش درد و ناراحتی تجویز می‌کند.

در روزهای اول پس از عمل، کبودی، تورم و درد ممکن است در بدترین حالت خود باشد. اما با گذشت زمان، زخم‌ها بهبود می‌یابند و بخیه‌ها تقریبا 5 تا 10 روز پس از عمل برداشته می‌شوند. اگرچه بهبود کامل زخم‌های صورت تقریبا یک سال طول می‌کشد، اما درد و ناراحتی در روزهای اول از بین می‌رود و فرد می‌تواند از هفته چهارم فعالیت‌های سنگین را از سر بگیرد.

آیا نتایج لیفت جراحی دائمی است؟

لیفت صورت یک جراحی دائمی در نظر گرفته می‌شود، اما نتایج آن برای همیشه ماندگار نیست. زیرا گذر زمان همیشه پیری را به همراه دارد و باعث بروز چین و چروک‌های جدید می‌شود. با این حال، کسانی که عمل جراحی لیفت صورت انجام می‌دهند، حدود 10 تا 15 سال جوان تر به نظر می‌رسند.

از آنجایی که شرایط فیزیکی، ژنتیکی و سبک زندگی افراد با یکدیگر متفاوت است، نتیجه جراحی صورت در برخی از بیماران ممکن است تا چندین دهه باقی بماند. در حالی که دیگران ممکن است طی 5 تا 10 سال چین و چروک‌های جدیدی را روی صورت خود ببینند.

عوارض جراحی لیفت صورت

جراحی لیفت صورت مانند سایر روش‌های جراحی دارای عوارض و خطراتی است. لیفت صورت به طور کلی یک روش بی خطر است.

عوارض جانبی لیفت صورت در کوتاه مدت شامل عفونت، هماتوم یا تجمع خون یا مایعات جدی زیر پوست و بی حسی در ناحیه صورت و گوش است.

عوارض طولانی مدت شامل بی حسی مداوم گوش و آسیب عصبی شاخه‌های عصب صورت است که می‌تواند باعث ناتوانی در لبخند زدن، افتادگی لب بالایی، لبخند نامتقارن، مشکل در بستن چشم‌ها و ناتوانی در حرکت پیشانی شود. گاهی اوقات ممکن است به دنبال این روش عدم تقارن صورت ایجاد شود و یک اسکار ضخیم در امتداد خط بخیه ایجاد شود که نیاز به جراحی پلاستیک ترمیمی دارد.

سخن پایانی

بهترین جراحان پلاستیک در سراسر ایران توصیه می‌کنند که تمام تحقیقات لازم را در زمینه جراحی لیفت صورت انجام دهید. زیرا آگاهی از مسیر جراحی باعث می‌شود که تمایل بیشتری برای ورود به مرحله جراحی داشته باشید.

انتخاب یک جراح پلاستیک خوب نیز یکی از مهم ترین کارهایی است که باید مسئولانه و با احتیاط انجام دهید زیرا مهارت و تخصص جراح یکی از مهم ترین عوامل موفقیت جراحی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *