مراقبت از پوست

درمان ریزش مو با هیر فیلر

درمان ریزش مو با هیر فیلر

یکی از جدیدترین روش‌های کلینیکی در زمینه مو، درمان ریزش مو با هیر فیلر است. موی سر نه تنها بر زندگی شخصی، بلکه بر روی شغل شما نیز تأثیر می‌گذارد. آرایش و لباس می‌تواند شخصیت شما را منعکس کند و شما را از دیگران متمایز کند، اما این تنها نوع لباسی نیست که می‌تواند چنین تعریفی از شما ارائه دهد. وقتی افراد از ریزش مو رنج می‌برند، به اعتماد به نفس آنها لطمه می‌خورد. از سوی دیگر، نظر مردم در مورد ظاهر شما نیز بر اعتماد به نفس شما تأثیر می‌گذارد. با سطح بالایی از اعتماد به نفس، هم در محل کار و هم در جامعه احساس راحتی می‌کنید و همچنان می‌توانید ظاهر آراسته خود را حفظ کنید.

این کاملا طبیعی است که با افزایش سن، به خصوص با نزدیک شدن به 40 سالگی، متوجه تغییراتی در موهای خود شوید. مانند هر قسمت دیگری از بدن، موهای ما با افزایش سن تغییر می‌کنند. بنابراین هیر فیلر یکی از موثرترین و کارآمدترین روش‌های درمانی برای درمان ریزش مو است. هیر فیلر یک روش درمانی است که صنعت زیبایی و مراقبت از مو را متحول کرده است. در این مقاله از آی ام تی لاکس در مورد درمان ریزش مو با هیر فیلر صحبت خواهیم کرد.

محتوای هیر فیلر چیست؟

هیر فیلر حاوی مواد مختلفی است که شامل موارد زیر می‌شود:

  • هیالورونیک اسید: این ماده یک ماده طبیعی است که در سلول‌های بدن یافت می‌شود. پرکننده‌های اسید هیالورونیک معمولاً برای تزریق گونه‌ها و لب‌ها و به طور کلی پوست صورت استفاده می‌شوند. این ماده ظرفیت نگهداری آب بالایی دارد، بنابراین به مرطوب نگه داشتن مو برای مدت طولانی تری کمک می‌کند.
  • Deca-Peptide 10 (Deca-Peptide 10): مواد مغذی را به پوست و ریشه مو می‌رساند تا ساقه مو سالم‌تر و ضخیم‌تر شود.
  • Octapeptide 2 (Prohairin-β4): با فعال کردن سلول‌های بنیادی در فولیکول‌های مو باعث رشد مو می‌شود.
  • Octapeptide 11 (CG-Seperin): از مرگ سلولی در اثر استرس اکسیداتیو (رادیکال‌های آزاد اضافی) در سلول‌های مو جلوگیری می‌کند.
  • دکا پپتید 18 (CG-WINS) : منجر به تشکیل پلاکدهای مو و تولید فولیکول‌های جدید مو می‌شود.
  • دکا پپتید 28 (CG-Rehairin) : فولیکول‌های مو را تحریک می‌کند، فاز رشد را فعال می‌کند و فاز ریزش مو را کند خواهد کرد تا از ریزش مو جلوگیری کند.
  • الیگوپپتید 54 (CG-Nokkin) : ریزش مو را متوقف می‌کند و فاز آناژن رشد مو را طولانی خواهد کرد.
  • الیگوپپتید 71 (CG-Edrin) : باعث رشد مجدد مو می‌شود.
  • نمک فسفات با خاصیت بافری نیز محلول را رقیق می‌کند.

درمان ریزش مو با هیر فیلر

فواید درمان ریزش مو با هیر فیلر

درمان ریزش مو با هیر فیلر فواید زیادی دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تزریق هیر فیلر کاملا بی خطر است و نتیجه آن روی مو ماهیت واقعی و درمانی دارد.
  • این ماده حاوی مواد طبیعی است که تاثیر منفی بر مو یا پوست سر نمی‌گذارد و ریزش مو را تحریک نمی‌کند.
  • درمان ریزش مو با هیر فیلر اثر طولانی مدتی روی مو دارد.
  • موهای نازک و شکننده را درمان می‌کند و موها را پرپشت‌تر خواهد کرد.
  • با رنگ مو سازگار است و مانع استفاده از رنگ مو نمی‌شود.
  • چرخه رشد مو را فعال و رشد مجدد مو را تحریک می‌کند.
  • درمان ریزش مو با هیر فیلر با عمل میکروسیرکولاسیون (گردش خون و آبرسانی) باعث تحریک پوست سر می‌شود.
  • درمان ریزش مو با هیر فیلر باعث افزایش تراکم و ضخامت مو می‌شود.
  • درمان ریزش مو با هیر فیلر به احیای فولیکول‌ها و سلول‌های مو کمک می‌کند.
  • درمان ریزش مو با هیر فیلر باعث مهار ریزش مو می‌شود.

درمان ریزش مو با هیر فیلر: نحوه عملکرد هیر فیلر

برای رشد مجدد مو باید عملکرد ژن‌ها و پروتئین‌های لازم برای رشد مو را افزایش و عملکرد ژن‌ها و پروتئین‌های دخیل در ریزش مو را کاهش داد. آزمایشات مختلف نشان داده است که مواد هیر فیلر تاثیر مثبتی بر روند رشد مجدد و توقف ریزش مو دارند. هیر فیلر جریان خون را در پوست سر افزایش می‌دهد و فولیکول‌های مو را که رشد مجدد مو را تحریک می‌کند، بازسازی خواهد کرد. بلافاصله پس از نفوذ فیلر به پوست، مواد موجود در آن آزاد شده و فعال می‌شود و در عرض 2 هفته سلول‌های پوست و مو را تقویت می‌کند. چهار عملکرد اصلی هیر فیلر عبارتند از:

  • محرک رشد مو: محتوای هیر فیلر می‌تواند ژن‌هایی را تحریک کند که می‌توانند عمل بتا کاتنین را تحریک کرده و سلول‌های بنیادی را فعال کنند که منجر به رشد مو در چرخه رشد مو می‌شوند. درمان ریزش مو با هیر فیلر تاثیر مثبتی بر رشد مو دارد.
  • مهار آلوپسی یا ریزش مو: محتوای هیر فیلر با جلوگیری از تولید BMP4 و DKK-1 که عوامل اصلی ریزش مو هستند از ریزش مو جلوگیری می‌کند.
  • آنتی اکسیدان: هیر فیلر با کنترل میزان رادیکال‌های آزاد اکسیژن ناشی از اشعه ماوراء بنفش، اضطراب، استرس و سایر عوامل خارجی از ریزش مو جلوگیری می‌کند.
  • تحریک رگ زایی: هیر فیلر با تحریک ریشه مو و فراهم کردن فرآیند رگزایی به آن منجر به تشکیل فولیکول‌های سالم‌تر می‌شود.

کاندیدای مناسب برای درمان ریزش مو با هیر فیلر

مردان، زنان و حتی کودکان بالای 3 سال که از مشکلاتی مانند آلوپسی بدون اسکار، ریزش شدید و ناگهانی مو، کند شدن خط رشد مو، موهای شکننده و به طور کلی موهای نازک و ضعیف رنج می‌برند، کاندیدای مناسبی برای درمان ریزش مو با هیر فیلر هستند. افرادی که موهای خشک دارند نیز می‌توانند از تزریق هیر فیلر بهره‌مند شوند. این روش درمانی حتی برای افرادی که موهایشان در اثر حرارت یا سایر عوامل شیمیایی آسیب دیده است توصیه می‌شود. تزریق هیر فیلر برای افرادی که به طور مکرر موهای خود را رنگ کرده و می‌خواهند موهای خود را از آسیب‌های ناشی از این رنگ‌ها محافظت کنند، بسیار موثر است.

به طور کلی این روش برای افرادی که به تزریق بوتاکس و سایر پروتئین‌های مورد استفاده حساسیت دارند مناسب نیست. برای درمان ریزش مو با هیر فیلر حتماً از قبل با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید آیا تزریق هیر فیلر برای موهای شما مناسب است یا خیر و مطمئن شوید که این درمان با داروهای شما یا سایر درمان‌های قبلی تداخلی ندارد. لازم به ذکر است که افراد زیر نمی‌توانند از هیر فیلر استفاده کنند:

  • زنان باردار یا شیرده
  • افرادی که به اسید هیالورونیک حساسیت دارند.
  • افرادی که داروهای ضد انعقاد یا رقیق کننده‌های خون مصرف می‌کنند.
  • افرادی که در سیستم ایمنی خود مشکل دارند یا تحت ایمونوتراپی هستند.
  • افراد مبتلا به عفونت پوست سر

آماده سازی برای تزریق هیر فیلر

قبل از تزریق هیر فیلر باید به چند نکته توجه کرد که به شرح زیر هستند:

  • قبل از تزریق فیلر حتما موهای خود را بشویید.
  • در روز تزریق فیلر نباید از نرم کننده برای موهای خود استفاده کنید
  • نباید در روز درمان ورزش کنید و به سونا، استخر و … نروید.

مراحل درمان ریزش مو با هیر فیلر

مراحل درمان ریزش مو با هیر فیلر به شرح زیر است:

  1. این درمان نیازی به بیهوشی ندارد. در صورت تمایل بیمار از ژل نارکوتیک به صورت موضعی استفاده می‌شود و پس از 30 دقیقه اثر آن از بین می‌رود.
  2. هیر فیلر فقط روی پوست تمیز و سالم و بدون التهاب تزریق می‌شود. بنابراین، قبل از تزریق، پوست سر شما با یک سواب الکل ضد عفونی می‌شود.
  3. هیر فیلر در دمای اتاق با سوزن زیرپوستی 30 یا 32 گرمی به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود. در طول درمان می‌توان از چندین سوزن استفاده کرد.
  4. در این درمان از روش تزریق میکروالیکوت استفاده می‌شود که در آن فیلر به صورت زیر جلدی در هر سوراخ به فاصله 0.2-0.4 سانتی متر به مقدار 0.02 تا 0.05 میلی لیتر تزریق خواهد شد. سوراخ‌ها 1 سانتی متر از هم فاصله خواهند داشت. ناحیه‌ای به اندازه یک کف دست را می‌توان با 1 میلی لیتر پرکننده درمان کرد. این فرآیند 45 دقیقه طول می‌کشد.
  5. در حین و بعد از درمان ماساژ ملایمی انجام دهید تا محصول به طور یکنواخت زیر پوست پخش شود و درد تسکین یابد.

باید توجه داشته باشید که بدن هر فردی و مشکل مویی که با آن دست و پنجه نرم می‌کند متفاوت است. بنابراین، بدن هر فرد واکنش متفاوتی به درمان نشان می‌دهد. پزشک شما می‌تواند اطلاعات بیشتری در این مورد به شما بدهد. مطالعات بالینی نشان می‌دهد که تکرار درمان نتایج بهتری ایجاد می‌کند. 1 جلسه هر 2 هفته به مدت 8 هفته (در مجموع 4 جلسه) و جلسات درمانی برای حفظ نتیجه هر 3 تا 6 ماه یکبار بر اساس خصوصیات موهای شما توسط پزشک توصیه می‌شود.

روند بهبودی پس از درمان ریزش مو با هیر فیلر

در اولین جلسه درمان ریزش مو با هیر فیلر این احتمال وجود دارد که روند ریزش مو در ناحیه تزریق شده پس از 30 روز به طور کامل متوقف شود. جلسات بعدی تزریق هیر فیلر باعث تحریک جریان خون در ناحیه مورد نظر، احیای فولیکول‌های مو و تسریع رشد مو می‌شود.

همچنین توصیه می‌کنیم برای ترمیم فولیکول‌های مو و پوست سر خود از محلول‌های ترمیم کننده مو روزانه استفاده کنید. دو بار در روز (صبح و عصر) پوست سر خود را با این لوسیون‌ها ماساژ دهید و حداقل 3 ساعت روی پوست بگذارید. اثرات تزریق هیر فیلر برای هر فردی متفاوت است و نتایج نهایی پس از 1 سال کاملا قابل مشاهده خواهد بود. در طول این ۱ سال یا حتی پس از آن می‌توانید تزریق هیر فیلر را تکرار کنید.

هزینه درمان ریزش مو با هیر فیلر

هزینه کل این روش درمانی بسته به شدت ریزش مو متفاوت است. هرچه ناحیه تحت درمان بزرگتر باشد، فیلر بیشتری مورد نیاز است. این درمان توسط پزشکان یا متخصصان مجرب برای جلوگیری از عوارض جانبی انجام می‌شود. از طرفی موقعیت مکانی و محیط اطراف کلینیک یا مطب نیز بر هزینه‌های کلی تأثیر می‌گذارد. توجه داشته باشید که هزینه این درمان تحت پوشش بیمه سلامت نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *