مراقبت از پوست

اصلاح خط خنده با فیلر و نکات مهم

اصلاح خط خنده با فیلر

امروزه تزریق فیلر برای رفع چین و چروک صورت یکی از پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی است که توسط متخصصین پوست و زیبایی انجام‌ می‌شود. اصلاح خط خنده با فیلر یکی از انواع روش‌های از بین بردن خطوط عمیق خنده در نواحی اطراف بینی و دهان محسوب می‌شود و به جوانسازی این ناحیه کمک می‌کند.

باید توجه داشته باشید که تزریق فیلر در خط لبخند باید توسط یک متخصص پوست خوب با مواد با کیفیت و برند مناسب برای شما انجام شود. در این مقاله از آی ام تی لاکس، در مورد تزریق فیلر در ناحیه خظ خنده صحبت خواهیم کرد.

خط خنده چیست؟

خطوط لبخند یا خطوط خنده خطوط و چروک‌هایی هستند که هنگام خندیدن بیشتر در اطراف دهان، بینی و چشم‌ها ظاهر می‌شوند. حالت و شدت این نوع خطوط بین افراد متفاوت است و تاثیر خوبی در چهره برخی افراد ایجاد نمی‌کند. به طور کلی هر فردی که از این نوع خطوط ناراضی است می‌تواند از روش اصلاح خط خنده با فیلر استفاده کند.

خط خنده چرا به وجود می آید؟

با افزایش سن، پوست بسیار شکننده‌تر می‌شود، بنابراین مراقبت منظم از پوست برای همه ضروری است. دلایل اصلی خطوط لبخند و به طور کلی چین و چروک پوست تجزیه کلاژن و الاستین پوست هستند. علاوه بر افزایش سن، قرار گرفتن در معرض نور خورشید بدون استفاده از کرم ضد آفتاب، سیگار کشیدن و تغییر وزن از مهمترین دلایل ایجاد خطوط لبخند هستند.

اصلاح خط خنده با فیلر

اصلاح خط خنده با فیلر روشی است که در آن نوعی فیلر (مشخص شده توسط متخصص) به نواحی اطراف دهان و بینی که دارای خطوط و چین و چروک هستند تزریق می‌شود. در واقع با حجم دادن به بافت پوست آن ناحیه، خط خنده از بین می‌رود.

هیالورونیک اسید معمولاً به عنوان پرکننده در تزریق ژل یا فیلر استفاده می‌شود، اما از مواد دیگری نیز در این روش استفاده خواهد شد. میزان تزریق این مواد برای هر فردی متفاوت است و پس از آنالیز صورت توسط متخصص تعیین می‌شود. در تزریق فیلر در ناحیه خط خنده یا به طور کلی تزریق قیلر برای هر ناحیه صورت از مهم‌ترین نکات می‌توان به انتخاب متخصص پوست کار بلد، امکانات کلینیک، توانایی و مهارت اپراتور، کیفیت و استاندارد مواد و تجهیزات اشاره کرد.

فیلر برای درمان چین و چروک پوست استفاده می‌شود، حاوی ماده هیالورونیک اسید است که به طور طبیعی در پوست تولید می‌شود و به مرطوب شدن پوست کمک می‌کند. بهترین نوع ژل هیالورونیک اسید برای رفع خطوط خنده و رفع چین و چروک پوست استفاده می‌شود. این نوع ژل با پرکردن چین و چروک‌های سطح پوست به صاف شدن آن و کلاژن سازی کمک می‌کند.

اصلاح خط خنده با فیلر

ماندگاری روش اصلاح خط خنده با فیلر چقدر است؟

ماندگاری اصلاح خط خنده با فیلر به عواملی مانند نوع پوست و نوع مواد استفاده شده بستگی دارد، اما به طور معمول ماندگاری آن از 6 ماه تا 2 سال متغیر است. ژل‌های هیالورونیک اسید بهترین مواد برای تزریق در ناحیه خط لبخند هستند، زیرا این ژل به ترمیم بافت‌های پوست صورت و جلوگیری از آسیب دیدن و پیری پوست کمک می‌کند. همه این نکات را متخصص پوست برای از بین بردن چین و چروک، سن و نوع پوست شما در نظر می‌گیرد.

اقدامات بعد از اصلاح خط خنده با فیلر

پس از اصلاح خط خنده با فیلر برای دریافت نتیجه بهتر باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • تا ۲۴ ساعت آرایش نکنید.
  • تا زمان تعیین شده توسط پزشک از رفتن به سونا، شنا و حمام کردن خودداری کنید.
  • بیمار باید از کمپرس یخ برای کاهش کبودی و تورم پس از تزریق ژل خط لبخند استفاده کند.
  • پس از تزریق ژل، از داروهای تجویز شده توسط پزشک را استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از درد یا کاهش تورم بعد از اصلاح خط خنده با فیلر از ماساژ دادن یا گرم کردن ناحیه تزریق شده خودداری کنید.
  • سیگار کشیدن به مدت یک هفته بعد از اصلاح خط خنده با فیلر ممنوع است.

مزایای اصلاح خط خنده با فیلر

استفاده از فیلرها برای رفع چین و چروک و اصلاح خط خنده، اطمینان بیشتری نسبت به سایر روش‌ها در اختیار متقاضیان قرار می‌‌دهد، زیرا از موادی در فیلرها استفاده می‌شود که بیشترین سازگاری را با بدن دارند. تعداد جلسات ممکن است بر اساس نوع و عمق چین و چروک‌های تعیین شده توسط متخصص پوست متفاوت باشد. هزینه آن مقرون به صرفه است و می‌توان نتیجه رضایت بخشی را به دست آورد.

مهمترین مزایایی که می‌توان برای اصلاح خط خنده با فیلر نام برد به شرح زیر هستند:

رفع افتادگی پوست صورت

خط لبخند به دلیل از بین رفتن چربی زیر پوست صورت ایجاد می‌شود. در واقع قسمت‌هایی از پوست اطراف دهان کشیده می‌شود و خط لبخند در همان ناحیه ایجاد خواهد شد.خط خنده به مرور زمان چهره را خسته و بی حال نشان می‌دهد و در عین حال خطوط خنده به مرور زمان عمیق‌تر می‌شوند. با تزریق فیلر می‌توان این حالت خستگی چهره را از بین برد.

ماندگاری بالا

ماندگاری استفاده از فیلر برای اصلاح خط خنده نسبت به سایر روش‌ها بالا است. بدن پس از مدتی و با گردش خون در آن ناحیه به تدریج فیلر را جذب می‌کند و این روش خطری برای متقاضی نخواهد داشت. ماندگاری فیلر بستگی به برند و روش تزریق دارد، اما به طور کلی اثرات تزریق بین 6 ماه تا ۲ سال ماه باقی می‌ماند.

اصلاح خط خنده با فیلر

عوارض تزریق فیلر

اگر با یک متخصص پوست یا پزشک واجد شرایط مشورت کنید، اصلاح خط خنده با فیلر هیچ عارضه‌ای ندارد. اما گاهی اوقات ممکن است با عوارضی مانند موارد زیر روبرو شوید:

  • عفونت یا خراش
  • برجستگی‌های کوچک در اطراف تزریق
  • آسیب به عروق خونی

گفته می‌شود بروز این عوارض نادر است و در صورت بروز هر یک از آنها به خصوص کبودی، پف زیر پوست، برآمدگی و … حتما باید به متخصص پوست مراجعه و علائم را بررسی کنید.

هزینه تزریق فیلر

هزینه تزریق فیلر به عوامل مختلفی از جمله نوع و برند فیلر، میزان فیلر مورد نیاز، دستمزد پزشک، منطقه جغرافیایی کلینیک، عمق خط لبخند، تعداد چین و چروک‌های پوست،  ناحیه خط لبخند و غیره بستگی دارد.

سخن پایانی

در نهایت برای دریافت بهترین نتیجه ممکن از اصلاح خط خنده با فیلر باید این کار را زیر نظر پزشک مجرب و متخصص پوست مورد اعتماد انجام دهید. دوام و نتایج خوب در تزریق فیلر مستلزم تکرار و تداوم در تزریق است که نباید فراموش شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *