مراقبت از پوست

تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد؟

تزریق چربی به صورت

در این مقاله از آی ام تی لاکس قصد داریم در مورد تزریق چربی به صورت صحبت کنیم. با افزایش سن، چین و چروک‌ها به تدریج در قسمت‌های مختلف بدن به خصوص در صورت ظاهر می‌شوند، جایی که پیری زودتر مشخص خواهد شد. برای رفع این چین و چروک‌ها می‌توان از تزریق چربی استفاده کرد که این چین و چروک‌ها را از بین می‌برد و پوست را جوان می‌کند.

تزریق چربی بسیار طبیعی است و ماندگاری بیشتری نسبت به روش‌های دیگر دارد. در این روش، چربی مورد نظر از نواحی غنی از چربی بدن گرفته شده و سپس با سرنگ نازک به چین و چروک صورت تزریق خواهد شد و در نهایت باعث زیبایی و شادابی فرد می‌شود.

اگر شما هم صورت لاغری دارید یا چین و چروک‌های صورتتان نمایان شده اند، می‌توانید از تکنیک تزریق چربی برای بازگرداندن زیبایی خود استفاده کنید.

تزریق چربی به صورت

چه مشکلاتی را می ‌توان با تزریق چربی به صورت حل کرد؟

تزریق چربی به صورت یک روش چند منظوره است. پزشکان ممکن است تزریق چربی به صورت را برای هر یک از اهداف زیر انجام دهند:

جوانسازی ناحیه اطراف پلک

پوست لطیف دور چشم یکی از اولین قسمت‌های صورت است که علائم پیری را نشان می‌دهد. تزریق چربی در این ناحیه می‌تواند با پرکردن فرورفتگی زیر چشم ظاهر این ناحیه را بازگرداند. تزریق چربی در این ناحیه می‌تواند سیاهی زیر چشم را نیز برطرف کند.

برجسته کردن لب ها

لب‌های پررنگ و متقارن تاثیر زیادی در تعادل چهره و ظاهر جوان آن دارند. با افزایش سن، لب‌های شما بیش از هر ناحیه دیگری مستعد تغییر هستند. ممکن است متوجه شوید که لب‌هایتان مانند گذشته پر و برجسته نیستند و به همین دلیل چهره‌تان پیر به نظر می‌رسد. تزریق چربی به صورت می‌تواند ظاهر لب‌های شما را نیز تغییر دهد. میزان تزریق چربی دقیقاً بر اساس نیاز شما قابل تنظیم است.

برجسته سازی گونه ها

از نظر زیبایی شناسی، گونه‌ها نقش مهمی در تقویت هارمونی صورت دارند. هنگامی که بافت گونه به دلیل افزایش سن یا کاهش و افزایش وزن دچار افتادگی می‌شود، در نهایت چهره شما پیر یا خسته به نظر می‌رسد. به همین دلیل بسیاری از افراد می‌خواهند با تزریق چربی به صورت گونه‌های خود را برجسته کنند. تزریق چربی در گونه‌ها این فرصت را به شما می‌دهد که کنترل کاملی بر نحوه تغییر شکل گونه‌ها داشته باشید و بدون نیاز به پروتز به ظاهری که می‌خواهید برسید.

جوانسازی پوست صورت

این واقعیت که تزریق چربی به صورت یک روش همه کاره است، این روش را برای از بین بردن علائم آزاردهنده پیری مانند چین و چروک‌های پوست در نواحی مختلف صورت ایده‌آل می‌کند. وقتی چربی در نواحی کناره‌های بینی یا چانه یا اطراف لب تزریق می‌شود، فرورفتگی‌های سطحی را پر می‌کند و به پوست بافتی صاف و یکدست می‌دهد. همچنین می‌توان چربی را به فک پایین تزریق کرد تا ظاهر افتادگی پوست در طرفین فک کاهش یابد.

شکل دهی به صورت

علاوه بر برجسته کردن گونه، می‌توان از تزریق چربی به صورت برای تغییر فرم صورت با برجسته کردن سایر نواحی مورد نظر استفاده کرد. برای شکل دادن به صورت و زاویه دادن به فک، می‌توان چربی را در امتداد خط فک یا در ناحیه چانه تزریق کرد تا به صورت ما شکل دلخواه را بدهد.

فواید تزریق چربی به صورت

مزایای بی شمار تزریق چربی به صورت، این جراحی را به محبوب‌ترین جراحی در بین سایر روش‌های زیباسازی و جوانسازی در سراسر جهان تبدیل کرده اند. این روند زیبایی اثرات مثبت زیادی دارد و می‌تواند منجر به تغییر مطلوب و مورد انتظار در ظاهر شما شود. مزایای تزریق چربی به صورت به شرح زیر هستند:

  • دوره نقاهت کوتاه
  • ماندگاری طولانی
  • جوانسازی پوست
  • عدم استفاده از مواد شیمیایی
  • تطبیق پذیری پیوندهای چربی
  • تحریک ساخت کلاژن پس از تزریق

تزریق چربی به صورت

عوامل موثر بر ماندگاری تزریق چربی به صورت

اولین عاملی که نقش بسیار تعیین کننده‌ای در طول عمر چربی صورت دارد، مهارت پزشک در انجام جراحی است. اگر پزشک به خوبی نواحی مورد نیاز برای تزریق چربی را بداند و تزریق سوزنی را به درستی انجام دهد، می‌توانید مطمئن باشید که ماندگاری این چربی‌ها بسیار بالاست.

دومین عامل مهم در ماندگاری تزریق چربی به صورت، خود افراد هستند. اگر افراد به تمام توصیه‌های پزشک عمل کنند و به درستی مراقبت‌های لازم را انجام دهند، ماندگاری این روش افزایش پیدا خواهد کرد. علاوه بر این، برای حفظ سلامت و ماندگاری نتایج جراحی، نباید ارتباط خود را با پزشک قطع کنید. بهتر است حداقل ماهی یک بار به پزشک مراجعه کنید و وضعیت خود را به او بگویید. پس از معاینه و انجام آزمایشات لازم، پزشک می‌تواند نسخه جدیدی به شما بدهد.

یکی از عواملی که تزریق چربی را به ماندگارترین حجم دهنده تبدیل می‌کند ساختار و نوع چربی‌ها است. ساختار چربی‌ها در بدن هر فردی متفاوت است. در روش تزریق چربی به صورت از چربی بدن خود بیمار استفاده می‌شود. نتایج موفقیت آمیز و طولانی مدت تزریق چربی به دلیل سازگاری چربی‌ها بوده و ساختار چربی‌های بدن بیمار کاملاً مشابه هستند و تنها در نحوه قرارگیری متفاوت خواهند بود.

عدم وجود حساسیت بدن به چربی تزریقی عامل دیگری است که نتایج طولانی مدت به نتایج تزریق چربی به صورت می‌دهد. توانایی تزریق چندباره چربی می‌تواند نقش مهمی در ماندگاری و طول عمر این روش داشته باشد.

توجه بیمار به نکات بهداشتی و سایر دستورات پزشک نیز می‌تواند نقش موثری در ماندگاری تزریق چربی داشته باشد. بیمار نباید به نقاط تزریق فشار بیاورد. در واقع فرد پس از تزریق چربی باید مرحله جدیدی از زندگی خود را آغاز کند و در این دوران مراقبت بیشتری از بدن خود داشته باشد و با رژیم غذایی سالم نتایج تزریق را به خوبی حفظ کند.

نوع رژیم غذایی بیمار نیز نقش مهمی در ماندگاری تزریق چربی دارد و رژیم غذایی سخت و کاهش وزن تاثیر منفی بر فرآیند جذب چربی خواهد داشت. در بیمارانی که پس از تزریق چربی از رژیم غذایی متعادل و سالم استفاده می‌کنند، مقداری از چربی تزریق شده برای همیشه زیر پوست باقی می‌ماند.

مراقبت ‌های بعد از تزریق چربی به صورت برای افزایش عمر مفید

تزریق چربی به صورت یک عمل سرپایی است که با بی حسی موضعی انجام می‌شود و معمولاً 1 ساعت طول می‌کشد. هنگامی که پس از تزریق چربی به صورت به خانه می‌روید، این چیزی است که می‌توانید انتظار داشته باشید:

در هفته اول پس از پیوند چربی، هم در صورت و هم در ناحیه‌ای که چربی برداشته شده، تورم و کبودی را تجربه خواهید کرد. برای کاهش تورم و درد، باید از کمپرس یخ و از مسکن‌های تجویز شده توسط جراح استفاده کنید.

کاهش کبودی و تورم بین روز هفتم تا دهم پس از پیوند چربی اتفاق می‌افتد. تا هفته دوم، بیشتر کبودی‌ها از بین خواهند رفت، اگرچه هنوز مقداری ورم خواهید داشت. در حالی که بسیاری از بیماران پس از یک هفته احساس آمادگی می‌کنند که به سر کار بازگردند، زمان بهبودی هر فرد متفاوت است و بهتر است قبل از از سرگیری فعالیت‌های عادی با جراح پلاستیک خود مشورت کنید.

اگر درد شدید، قرمزی، چرک یا علائم دیگری را تجربه کردید که طبیعی به نظر نمی‌رسند، فوراً با جراح خود تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *