مراقبت از پوست

تزریق فیلر زیر چشم و مزایای آن

تزریق فیلر زیر چشم

تزریق فیلر زیر چشم یکی از روش‌های زیبایی است که سیاهی زیر چشم و گودی دور چشم را از بین می‌برد. به این ترتیب علاوه بر زیبایی چهره، اعتماد به نفس نیز تقویت می‌شود. در این مقاله از آی ام تی لاکس شما را با تزریق فیلر و مزایای آن آشنا می‌کنیم.

فواید تزریق فیلر زیر چشم چیست؟

تزریق فیلر زیر چشم مزایای زیادی به همراه دارد که به شرح زیر هستند:

  • تزریق فیلر زیر چشم یک روش غیر تهاجمی است که نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد.
  • تزریق فیلر نه دردناک است و نه خطرناک.
  • تزریق فیلر زیر چشم سریع انجام می‌شود و بیش از نیم ساعت طول نمی‌کشد
  • سرعت عمل فیلرهای چشم بالاست و نتایج ماندگاری زیادی دارند.
  • این روش می‌تواند گودی دور چشم را پر کرده و چشم‌ها را زیباتر کند.

تزریق فیلر زیر چشم چقدر ماندگاری دارد؟

ماندگاری ژل تزریق شده به زیر چشم به عوامل مختلفی بستگی دارد. محصول و برند مورد استفاده و کیفیت آنها بر ماندگاری تاثیر می‌گذارد، از طرف دیگر ویژگی‌های فردی می‌تواند ماندگاری تزریق را تغییر دهد. اما به طور کلی مدت زمان ماندگاری این روش معمولا بین 6 تا 18 ماه متغیر است.

شرایط تزریق فیلر زیر چشم

تزریق فیلر زیر چشم باید در شرایط خاصی انجام شود تا اثربخشی و ماندگاری آن افزایش یابد و عوارض تزریق به حداقل برسد. به همین دلیل ملاحظات لازم برای انجام تزریق و کاهش عوارض آن را به دو قسمت زیر تقسیم می‌کنیم.

تزریق فیلر زیر چشم

اقدامات قبل از تزریق تزریق فیلر زیر چشم

قبل از تزریق فیلر زیر چشم اقدامات زیر ضروری است:

  • در روزهای منتهی به تزریق فیلر، بیمار نباید الکل یا داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و وارفارین مصرف کنید.
  • قبل از شروع تزریق فیلر، چشم پزشک باید پوست محل تزریق را تمیز کند تا خطر عفونت کاهش یابد.

اقدامات بعد از تزریق فیلر زیر چشم

بعد از تزریق فیلر زیر چشم اقدامات زیر ضروری است:

  • پس از اتمام کار، محل‌های تزریق باید به آرامی ماساژ داده شود.
  • استفاده از کمپرس سرد در محل تزریق باعث کاهش تورم می‌شود. بهتر است هر ده دقیقه یکبار یخ روی محل تزریق بگذارید.
  • تا 24 ساعت پس از تزریق بهتر است ورزش و فعالیت‌های سنگین انجام ندهید.
  • دراز کشیدن و خوابیدن بعد از تزریق فیلر باعث تشدید تورم می‌شود. بنابراین بهتر است تا چند ساعت پس از تزریق دراز نکشید.

فیلر چشم برای چه کسانی مناسب است؟

آقایان و خانم‌ها می‌توانند از تزریق فیلر زیر چشم برای رفع گودی و سیاهی زیر چشم استفاده کنند و محدودیتی برای آن وجود ندارد. اما از آنجایی که حدقه چشم بین 20 تا 30 سالگی ایجاد می‌شود و چین و چروک چشم از 30 سالگی عمیق‌تر خواهد شد، بهتر است قبل از 30 سالگی فیلرهای چشم تزریق شود.

افراد مسن باید قبل از فیلر غربالگری شوند و اگر پوست آنها قدرت تحمل تزریق فیلر را دارد می‌توانند از این روش درمانی استفاده کنند.

رفع سیاهی و پف زیر چشم با تزریق ژل و فیلر

هدف از تزریق فیلر زیر چشم روشن و پرکردن ناحیه اشک یا زیر چشم است و در نتیجه تعداد چین و چروک و سیاهی زیر چشم را به حداقل می‌رساند. پرکننده‌های چشم را می‌توان در نواحی اطراف چشم انجام داد که عبارتند از:

  • چین و چروک پنجه کلاغی: تزریق فیلر می‌تواند به اصلاح چین و چروک‌هایی که از گوشه بیرونی چشم بیرون زده و در هنگام خندیدن و لبخند زدن عمیق‌تر ظاهر می‌شوند، کمک کند.
  • ناحیه اشک: سیاهی و فرورفتگی زیر چشم که از گوشه داخلی چشم شروع شده و تا گونه امتداد می‌یابد، با تزریق ژل برطرف می‌شود.
  • چین و چروک زیر چشم: از آنجایی که پوست زیر چشم حساس و مستعد چین و چروک است، تزریق فیلر می‌تواند به پاک کردن خطوط ایجاد شده در این ناحیه کمک کند.

برای تزریق فیلر زیر چشم ابتدا نواحی که قرار است فیلر تزریق شود مشخص شده و با مایع پاک کننده استریل می‌شود. معمولا در این ناحیه از کرم بی حس کننده استفاده شده و چند دقیقه طول می‌کشد تا کرم جذب پوست شود و اثر خود را بگذارد. سپس فیلر با یک سوزن کوچک و ظریف با دقت بالا به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود.

افرادی که پوست ضخیم‌تر و صاف‌تری دارند از تزریق فیلر زیر چشم نتیجه بهتری می‌گیرند و توجه به این نکته بسیار مهم است که پرکننده‌ها رنگ زیر چشم را تغییر نمی‌دهند. تزریق فیلر زیر چشم حدود چند دقیقه طول می‌کشد و نتیجه نهایی تزریق زمانی مشخص می‌شود که کبودی و پف زیر چشم برطرف شود.

نتایج و ماندگاری تزریق فیلر زیر چشم

نتایج و ماندگاری تزریق فیلر زیر چشم به شرح زیر خواهد بود:

  • فیلر زیر چشم به تدریج جذب پوست می‌شود و نتیجه نهایی زمانی مشخص خواهد شد که کبودی و تورم در ناحیه تزریق از بین برود. اما باید در نظر داشته باشید که پرکننده زیر چشم نتیجه دائمی ندارد. نتایج بهینه تر، بهتر است تزریق را تکرار کنید. ماندگاری نتایج به نوع فیلر و میزان تیرگی و چین و چروک بستگی دارد، اما به طور کلی فیلر حداقل شش ماه دوام خواهد داشت.
  • پرکننده‌های هیالورونیک اسید بین نه ماه تا یک سال ماندگاری دارند.
  • پرکننده‌های هیدروکسی آپاتیت کلسیم دوازده تا هجده ماه دوام می‌آورند.
  • پرکننده‌های پلی ال لاکتیک اسید دو سال عمر می‌کنند.

هزینه تزریق فیلر زیر چشم

هزینه تزریق ژل از فردی به فرد دیگر متفاوت است و بر اساس عوامل و پارامترهایی مانند: نوع فیلر، دوز تزریق فیلر، تعداد چین و چروک یا سیاهی دور چشم، دستمزد پزشک پزشک، هزینه کلینیک و موقعیت جغرافیایی تعیین می‌شود. شرکت در مشاوره‌های پیش از تزریق به شما کمک می‌کند تا در مورد جزئیات این روش، از جمله هزینه نهایی، اطلاعات کسب کنید.

آیا تزریق فیلر زیر چشم روشی بی خطر است؟

پرکننده‌های اسید هیالورونیک زیر چشم مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) هستند و بنابراین تزریق فیلر زیر چشم یک روش کاملاً ایمن است، به خصوص زمانی که توسط پزشک مجرب و به درستی انجام شود. این تزریق هرگز نباید در رگ‌های خونی تزریق شود زیرا ممکن است عوارض جانبی بسیار خطرناکی مانند کوری ایجاد کند. به همین دلیل گفته می‌شود افرادی که به مواد پرکننده حساسیت داشته یا در ناحیه تزریق عفونت دارند، برای ایمنی بیشتر از این روش اجتناب کنند.

تزریق فیلر زیر چشم

چه افرادی می ‌توانند از این روش استفاده کنند؟

سیاهی زیر چشم معمولاً ژنتیکی است، اما عواملی مانند افزایش سن، کم خوابی، کمبود آب یا وجود رگ‌های خونی نیز می‌توانند در این امر نقش داشته باشند. از آنجایی که تزریق فیلر زیر چشم روشی بی خطر است، هرکسی که از تیرگی یا گودی زیر چشم خود ناراضی است، می‌تواند پس از مشورت با پزشک از مزایای این روش بهره‌مند شود. البته توجه داشته باشید که استفاده از این روش در موارد و شرایط زیر ممنوع است:

  • افراد زیر هجده سال
  • زنان باردار و شیرده
  • افراد مبتلا به دیابت
  • افراد مبتلا به بیماری‌های خود ایمنی
  • افرادی که به پرکننده‌ها حساسیت دارند
  • افرادی که مشکلات خونریزی دارند

آیا تزریق فیلر زیر چشم محدودیت سنی دارد؟

در واقع هیچ محدودیت سنی برای تزریق فیلر زیر چشم وجود ندارد و افراد بالای 18 سال می‌توانند از مزایای این روش بهره ببرند. با این حال توصیه می‌شود افرادی که سن بالایی دارند، پوست نازک و یا زیر چشم خود پف شدید دارند حتما در مورد اثربخشی تزریق با پزشک مشورت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *