مراقبت از پوست

اکسیژن تراپی مو چیست؟

اکسیژن تراپی مو چیست؟

در این مقاله از آی ام تی لاکس قصد داریم در مورد اکسیژن تراپی مو صحبت کنیم. موهای شما به دلیل استرس و هوای بد روز به روز ضعیف تر می‌شوند. گاهی اوقات عوامل ژنتیکی می‌تواند ضعیف شدن مو را تسریع کند. مو به ویتامین، اکسیژن و مواد مغذی نیاز دارد. نکاتی وجود دارد که در صورت دانستن و رعایت آنها در اسرع وقت موهایی سالم خواهید داشت. اکسیژن تراپی مو یکی از روش‌هایی است که خانم‌ها و آقایان با مشکلات موی متفاوت به آن علاقه مند هستند، زیرا آسیب مو را در یک زمان معین از بین می‌برد.

اما چگونه این کار انجام می‌شود؟ مزایای آن چیست؟ آیا موها آسیب می‌بینند؟ چه کسانی نمی‌توانند از اکسیژن تراپی مو استفاده کنند؟

تعریف اکسیژن تراپی مو

موهای اکثر خانم‌ها پس از سال‌ها دکلره شدن و رنگ کردن به شدت آسیب دیده و ضعیف می‌شوند. مردان همچنین با ریزش موی ارثی یا ناشی از استرس دست و پنجه نرم می‌کنند. حال این سوال پیش می‌آید که آیا این مشکلات قابل حل است؟

بیشتر آسیب‌های مو را می‌توان با اکسیژن تراپی مو ترمیم کرد. اکسیژن تراپی مو معمولا در سالن‌های زیبایی و اسپا انجام می‌شود. در این روش موهای خود را در یک محفظه پوشیده قرار می‌دهید و بخار موها را هیدراته می‌کند. به دلیل حرارت زیاد در این محفظه، منافذ کاملاً باز شده و پوست سر کاملاً هیدراته می‌شود. این درمان تمام آلودگی‌ها را از پوست سر پاک می‌کند. برای جلوگیری از ریزش مو و تحریک پوست سر برای رشد مو می‌توانید به این روش درمانی اعتماد کنید.

اکسیژن تراپی مو

فواید اکسیژن تراپی مو

اکسیژن تراپی مو در درمان اکثر مشکلات مو موثر است. در ادامه به چند مورد از فواید اکسیژن تراپی مو اشاره می‌کنیم:

با ریزش مو خداحافظی کنید

اکسیژن تراپی مو گردش خون را بهبود می‌بخشد و رشد مو را تحریک می‌کند. سلول‌های پاپیلا نیاز به تغذیه و مقداری اکسیژن دارند. در افراد مبتلا به ریزش مو، مسیر اکسیژن رسانی به این سلول‌ها مسدود می‌شود و در نتیجه مو شروع به ریزش می‌کند. با کمک اکسیژن درمانی، این سلول‌ها به اکسیژن مورد نظر خود می‌رسند. پس از آن، گردش خون بهبود می‌یابد و رشد مو تحریک می‌شود.

ترمیم آسیب مو با اکسیژن تراپی مو

این روش به رساندن اکسیژن کافی به سلول‌های پوست سر کمک می‌کند. در واقع اکسیژن تراپی مو، موهای جدید را ضخیم تر و قوی تر از قبل می‌کند. علاوه بر این موهای ضعیف و شکننده احیا می‌شوند. اکسیژن درمانی مو به طور کامل پوست سر را تمیز کرده و سلامت پوست سر را حفظ می‌کند.

درمان شوره سر با اکسیژن تراپی مو

خشکی پوست سر باعث شوره سر می‌شود. گاهی افرادی که پوست چرب دارند نیز از شوره سر رنج می‌برند. اکسیژن تراپی مو با آبرسانی و مرطوب کردن پوست سر از شوره سر جلوگیری یا درمان می‌کند. اکسیژن درمانی سبوم مفیدی برای پوست سر تولید می‌کند که برای حفظ سلامت مو ضروری است.

رشد مجدد مو با اکسیژن درمانی

وقتی مشکلات ریزش موی شما به طور کامل برطرف شد، مرحله بعدی رشد مجدد مو است. همانطور که در بالا ذکر شد، اکسیژن درمانی جریان خون را در پوست سر بهبود می‌بخشد. جریان خون بالا، یعنی تحریک سلول‌های پوست برای رشد و تقویت فولیکول‌های مو.

سایر مزایای اکسیژن تراپی مو

مزایای اکسیژن تراپی مو به همین جا ختم نمی‌شود. این روش درمانی مزایای دیگری نیز دارد که در این قسمت به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

  • از شر مشکلات قارچی پوست سر خلاص می‌شوید.
  • پوست سر را مرطوب می‌کند و از خشکی و سوزش جلوگیری خواهد کرد.
  • نرم کننده عالی
  • از شر خارش پوست سر خلاص می‌شوید.

معایب اکسیژن تراپی مو

تمام روش‌های مرسوم در این دنیا علاوه بر مزایای فراوان، عوارض جانبی نیز دارند. برخی از معایب اکسیژن تراپی مو  به شرح زیر هستند:

مدت زمان طولانی درمان

اکسیژن تراپی مو می‌تواند چند جلسه تا یک سال طول بکشد. درمان موهای شما به چند نکته بستگی دارد. سایر شرایط پزشکی که دارید، نوع مشکل مو، عوامل محیطی و شیوه زندگی. حالت دادن به مو بین جلسات بسیار مهم هستند.

اکسیژن تراپی مو چیست؟

موقتی بودن اثر اکسیژن تراپی مو

خانم‌ها و آقایان می‌توانند مشکلات موهای خود را با چندین جلسه حل کنند. اما ممکن است این مشکلات به دلیل به هر دلیلی دوباره خود را نشان دهند.

احتمال بروز مشکلات پوستی

پوست شما ممکن است در طول درمان با اکسیژن کمی قرمز یا متورم شود که بسیار طبیعی است. بعد از چند ساعت این عوارض خود به خود برطرف می‌شوند و جای نگرانی نیست. این قرمزی یا تورم پوست ناشی از اکسیژن رسانی بوده و طبیعی است. ممکن است پوست برای مدتی حساس باشد، اما به سرعت برطرف می‌شود.

چه کسانی برای اکسیژن تراپی مو مناسب نیستند؟

قبل از اکسیژن تراپی مو، بهتر است با پزشک مشورت کنید. ممکن است بعد از اکسیژن تراپی مو شما دچار آلرژی، مشکلات قلبی یا تنفسی، فشار خون بالا یا عفونت شوید. اگر باردار هستید یا از هر یک از این بیماری‌ها رنج می‌برید، برای آرامش خاطر ابتدا با پزشک مشورت کنید.

این روش درمانی برای افراد مبتلا به مشکلات قلبی، فشار خون، مشکلات تنفسی، سرطان، مشکلات کلیوی، عفونت، صرع و آنژین مناسب نیست و زنان باردار نباید از آن استفاده کنند.

هزینه اکسیژن تراپی مو

هزینه اکسیژن تراپی مو بسته به محل و تعداد جلسات مورد نیاز شما متفاوت است. ماهیت مشکل موهای شما، میزان و عمق آسیب، سن و هزاران عامل دیگر تعیین کننده هزینه اکسیژن درمانی هستند. حجم و ضخامت مو نیز می‌تواند بر افزایش یا کاهش آن تأثیر بگذارد.

نکات مهم در مورد اکسیژن تراپی مو

قبل و بعد از اکسیژن تراپی مو، نکات زیر را در نظر بگیرید تا بهترین نتیجه درمانی را دریافت کنید.

  • قبل از شروع اکسیژن درمانی، پوست سر باید تمیز باشد.
  • این درمان را فقط در سالن‌های معتبر انجام دهید.
  • اکسیژن تراپی مو محدودیت سنی ندارد.
  • این نوع درمان معمولا در طول تعداد جلسات مشخصی در هر ماه انجام می‌شود.
  • هر جلسه درمانی بین نیم ساعت تا یک ساعت طول می‌کشد.
  • از سرم اسید هیالورونیک بلافاصله پس از اکسیژن درمانی استفاده کنید.

تعداد جلسات اکسیژن تراپی مو

شما باید هر 2 تا 3 هفته یکبار اکسیژن تراپی کنید (بسته به میزان آسیب مو و تشخیص حرفه ای). این فرآیند تقریبا یک سال طول می‌کشد، بنابراین می‌توانید پس از یک سال موهای شاداب و شاداب تری داشته باشید. علاوه بر این، برای بهترین نتیجه، بین جلسات اکسیژن تراپی مو استراحت نکنید و درمان را به طور مداوم ادامه دهید.

هزینه اکسیژن تراپی مو

هزینه اکسیژن تراپی مو بر اساس میزان و میزان آسیب مو تعیین می‌شود. گاهی اوقات علاوه بر توجه به حجم و بلندی مو، میزان آسیب نیز می‌تواند زیاد باشد که حتی نیاز به چندین جلسه اکسیژن تراپی دارد و این عوامل در تعیین و افزایش قیمت و هزینه تاثیر می‌گذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *