مراقبت از پوست

انواع روش‌ های آبرسانی به پوست صورت

انواع روش‌ های آبرسانی به پوست صورت

در این مقاله از آی ام تی لاکس قصد داریم در مورد روش ‌های آبرسانی به پوست صورت صحبت کنیم. با افزایش سن، پوست خشک می‌شود و رطوبت را از دست می‌دهد. با از دست دادن رطوبت، چین و چروک، خطوط روی پیشانی و لب‌ها، چشم‌های سیاه و غیره روی صورت ظاهر می‌شود و جوانی و نشاط پوست را از بین می‌برد. آبرسانی پوست بهترین راه برای کاهش این علائم کاهش است.

آبرسانی پوست یا هیدراتاسیون به معنای افزایش مقدار آب زیر پوست است. برای دستیابی به این هدف، شما باید هر از چند گاهی عطش پوست خود را از بین ببرید. افراد معمولاً پوست کم آب و خشکی پوست را اشتباه می‌گیرند، اما تفاوت اساسی بین آنها وجود دارد.

آبرسانی به پوست صورت چیست؟

قبل از اینکه روش ‌های آبرسانی به پوست صورت بررسی کنیم، باید ببینیم منظور از آبرسانی پوست چیست. آبرسانی به معنای رطوبت دادن به پوست است. مانند هر اندام دیگر، پوست به آب و رطوبت بدن احتیاج دارد. اگر پوست به اندازه کافی رطوبت پیدا نکند، کم آب می‌شود. به یاد داشته باشید که کم آبی و خشکی پوست متفاوت هستند.

تفاوت بین پوست کم آب و پوست خشک چیست؟

کم آبی بدن به دلیل کمبود آب و خشکی پوست به دلیل کمبود چربی طبیعی است. همچنین باید بدانید که خشکی پوست یکی از انواع پوست محسوب می‌شود، اما کم آبی بدن یک مشکل پوستی است. به طور کلی، ما چهار نوع پوست داریم: معمولی، خشک، چرب و ترکیبی. معمولاً شما با یکی از این انواع پوست متولد می‌شوید، اما افزایش سن و تغییر در فصل می‌تواند نوع پوست شما را تغییر دهد.

سطح پوست ما یک لایه طبیعی چربی به نام سبوم را پوشش می‌دهد. سبوم یک لایه نازک روی پوست تشکیل می‌دهد که دو مزیت مهم دارد: اولاً، از رشد میکروب‌های مضر جلوگیری می‌کند و ثانیاً اجازه نمی‌دهد رطوبت پوستی از بین برود. در بعضی از افراد، چربی پوست به دلایل مختلفی شامل وراثت، آب و هوا، سن و غیره کمتر است. این افراد پوست خشکی دارند.

با این حال، کم آبی با پوست خشک متفاوت است. پوست کم آب لزوماً پوست خشکی نیست. کم آبی بدن هنگامی اتفاق می‌افتد که رطوبت در لایه‌های سطح پوست کاهش یابد. این باعث می‌شود پوست خسته و کدر به نظر برسد.

انواع روش‌ های آبرسانی به پوست صورت

چرا پوست کم آب می‌شود؟

کم آبی پوست می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. به عنوان مثال، اگر در طول روز آب و مایعات کمی می‌نوشید، پوست کم آب می‌شود. در تابستان، گرمای هوا و خورشید باعث کمبود آب بدن می‌شود. تعریق نیز هنگام تحرک باعث کاهش آب بدن می‌شود. با افزایش سن، توانایی پوست در حفظ رطوبت لایه‌های سطح کاهش می‌یابد.

رطوبت ساختار پوستی خاصی مانند اسید هیالورونیک را حفظ می‌کند. این اجزای پوستی با جذب و نگهداری مولکول‌های آب و جلوگیری از کمبود آب از رطوبت پوست محافظت می‌کنند. از ۵۰ سالگی به بعد، ساختار پوستی مانند اسید هیالورونیک به آرامی کاهش می‌یابد و توانایی پوست در حفظ رطوبت کاهش می‌یابد. این باعث می‌شود پوست خسته و کدر و با چین و چروک‌های سطحی به نظر برسد.

وقتی پیرتر می‌شوید، باید به پوست خود در رطوبت رسانی کمک کنید. اینجاست که باید با روش ‌های آبرسانی به پوست صورت آشنا شوید. دلایل دیگر کم آبی پوست عبارتند از:

  • شستشوی بیش از حد
  • استفاده از پاک کننده‌های مناسب
  • عدم استفاده از کرم‌های رطوبت کننده
  • از عدم استفاده از ضد آفتاب
  • استرس و اضطراب

علائم کم آبی پوست چیست؟

اگر می‌خواهید بدانید پوست شما کم آب است یا نه باید برخی از علائم را دنبال کنید. با این علائم می‌توانید پوست خشک را از کم آب شناسایی کنید:

  • خارش پوست: خارش شدید یکی از نشانه‌های کم آبی پوست است. هوای بسیار سرد یا بسیار گرم و عواملی مانند باد شدید می‌تواند باعث کمبود آب پوست و خارش آن شوند.
  • حساسیت پوستی: کم آبی پوست یکی از علل اصلی حساسیت پوستی محسوب می‌شود. اگر مانع محافظت از پوست از بین برود، نمی‌تواند خود را از عوامل مضر محافظت کند. به این ترتیب، آلاینده‌ها و میکروب‌ها به پوست نفوذ می‌کنند و باعث التهاب می‌شوند و حساسیت پوست را افزایش می‌دهند.
  • افتادگی و خستگی پوست: اگر پوست شما خسته کدر به نظر می‌رسد، احتمالا پوست کم آبی دارید. کم آبی بدن برخی از فعالیت‌های پوستی مانند تقسیم سلولی را مختل می‌کند. به این ترتیب، سلولهای مرده در لایه بیرونی پوست جمع می‌شوند. این بدان معنی است که پوست کدر و افتاده به نظر می رسد.
  • چین و چروک: چین و چروک‌های ریز نشانه‌ای از کم آبی پوست محسوب می‌شوند.

روش ‌های آبرسانی به پوست صورت

روش‌های زیادی برای أبرسانی به پوست وجود دارند که بهترین آنها در کلینیک‌ها انجام می‌شوند. برخی از بهترین روش ‌های آبرسانی به پوست صورت شامل موارد زیر هستند:

هیدرودرم

یکی از بهترین روش‌های شناخته شده در میان روش ‌های آبرسانی به پوست صورت، هیدرودرم است. این روش در کلینیک‌های پوستی معتبر برای جوان سازی و زیبایی پوست و همچنین برای رطوبت پوست افراد استفاده می‌شود. با این حال، به یاد داشته باشید که هیدرودرم یک روش موقتی است و با گذشت زمان تاثیر آن از بین می‌رود. آب در این روش به داخل سلولهای خشک شده نفوذ می‌کند و باعث أبرسانی به پوست می‌شود.

هیدرودرم ابریژن

یکی دیگر از روش ‌های آبرسانی به پوست صورت، هیدرودرم ابریژن است. در این روش یک میله با مکیدن سلولهای مرده پوست و سپس تزریق آب کافی از طریق همان میله به پوست، آن را از هم جدا می‌کند و رطوبت پوست تامین می‌شود.

این روش هیچ دردی ندارد و به آرامی انجام می‌شود و اثربخشی آن در چندین جلسه مشخص می‌شود. در هیدرودرم ابریژن همچنین از آب، اکسیژن و انواع گازهای پزشکی برای رطوبت رسانی به پوست فرد و جوان‌تر شدن آن استفاده می‌شود.

انواع روش‌ های آبرسانی به پوست صورت

چگونه متوجه شویم پوست به آبرسانی نیاز دارد؟

پوست خشک و کم آب اگرچه در نگاه اول یکسان به نظر می‌رسند اما تفاوت‌هایی دارند. علت خشکی پوست کمبود ترشح چربی در غدد است و کم آبی پوست دلایل متفاوتی دارد. خشکی پوست یکی از انواع پوست محسوب می‌شود اما کم آبی باید درمان شود. پوست کم آب انعطاف پذیری و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و روش ‌های آبرسانی به پوست صورت به درمان آن کمک می‌کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *