مراقبت از پوست

اهمیت استفاده از کرم دور چشم

اهمیت استفاده از کرم دور چشم

مراقبت از پوست بسیار رایج شده است و مردم در سرتاسر دنیا روتین پوست خود را با توجه به نوع پوست و شرایط مختلف انتخاب می‌کنند. یکی از بخش‌های ضروری اکثر برنامه‌های مراقبت از پوست، کرم دور چشم است. اما فواید کرم دور چشم چیست؟ استفاده از این نوع کرم از چه سنی توصیه می‌شود؟ چرا ناحیه زیر چشم نیاز به مراقبت ویژه دارد؟ آیا استفاده از کرم دور چشم عوارضی دارد؟ در این مقاله در مورد فواید استفاده از کرم دور چشم صحبت می‌کنیم و اهمیت استفاده از کرم دور چشم را بررسی خواهیم کرد.

چرا باید از کرم دور چشم استفاده کنیم؟

پوست صاف، شفاف و بدون چین و چروک تاثیر بسزایی در زیبایی و جوانی صورت ما دارد، بنابراین به همه خانم‌ها و آقایان توصیه می‌شود مراقبت از پوست خود را به موقع آغاز کرده تا از مشکلات پوستی و عوارضی که در سنین بالاتر ایجاد می‌شود جلوگیری کنند.

اما امروز قصد داریم در مورد یکی از حساس ترین قسمت‌های صورت به شما بگوییم. همانطور که می‌دانید پوست دور چشم بسیار نازک و ظریف است و متاسفانه خیلی سریع چروک می‌شود، بنابراین لازم است با استفاده از محصولات مراقبتی مناسب، چروک شدن این قسمت از پوست صورت را تا حد امکان به تاخیر انداخت. اهمیت استفاده از کرم دور چشم اینجا مشخص می‌شود.

اهمیت استفاده از کرم دور چشم

استفاده از کرم دور چشم را از چه سنی باید شروع کرد؟

برخلاف تصور بسیاری از افراد استفاده از کرم دور چشم فقط برای افراد میانسال و مسن ضروری است اما باید بگوییم که در سنین پایین این موضوع بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد زیرا می‌توان از پوست دور چشم مراقبت کرد و اهمیت استفاده از کرم دور چشم برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک، گودی و سایه زیر چشم با افزایش سن است. بنابراین، اگر پوستی شاداب و جوان دارید، باید بدانید که اکنون بهترین زمان برای شروع استفاده از کرم‌های دور چشم است.

اگرچه کلاژن سازی به طور طبیعی در سنین جوانی در پوست اتفاق می‌افتد، اما می‌توان با استفاده از کرم‌های روشن دور چشم به ترمیم پوست کمک کرد. با افزایش سن می‌توان با استفاده از کرم‌های دور چشم قوی تری روند تغییرات پوست دور چشم را به تعویق انداخت بهترین سن شروع این کرم‌ها 25 سال به بعد است.

اما گاهی برخی از افراد در سنین پایین تر، سیاهی دور چشم خود را می‌بینند یا چشم‌های پف کرده و چین و چروک‌های ریز و سطحی دارند و در این زمان می‌توان از کرم دور چشم با کیفیت استفاده کرد. به طور کلی تمام کرم‌های دور چشم حاوی ویتامین‌های مختلفی مانند: A، E و C هستند که مواد لازم را برای پوست دور چشم تامین می‌کنند.

کرم دور چشم را با کرم‌های دیگر جایگزین نکنید!

به یاد داشته باشید که هیچ چیز جایگزین کرم دور چشم نمی‌شود! پس فکر نکنید با استفاده از مرطوب کننده‌های معمولی یا کرم‌های سفید کننده پوست می‌توانید زیبایی اطراف چشم خود را حفظ کنید زیرا مرطوب کننده‌ها خاصیت اسیدی دارند و این خاصیت به شدت برای چشم مضر است. به طور کلی همه کرم‌های دور چشم طبق دستور خاصی تهیه می‌شوند تا به سلامت چشم آسیب نرسانند.

اهمیت استفاده از کرم دور چشم

فواید استفاده از کرم دور چشم

ممکن است در حال حاضر نیازی به این نوع کرم نداشته باشید، اما استفاده منظم یک اقدام پیشگیرانه هوشمندانه برای کمک به حفظ سفتی و انعطاف پذیری پوست زیر چشم است. البته فواید کرم دور چشم به این موارد محدود نمی‌شود. در این بخش به چند مزیت استفاده از کرم دور چشم که احتمالاً نمی‌دانید، می‌پردازیم.

به تاخیر انداختن روند پیری

آیا علائم پیری پوست را می‌شناسید؟ پوست تیره، شل و افتاده، خسته و بی حال که به دلایل مختلف رخ می‌دهد. دو مورد از مهمترین دلایل عبارتند از: کم آبی و استرس محیطی. کرم دور چشمی را انتخاب کنید که حاوی انواع آنتی اکسیدان‌ها و مواد مرطوب کننده باشد که بتواند بر عواملی که باعث پیری پوست می‌شوند غلبه کند.

کاهش چین و چروک

آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و ترکیبات مرطوب کننده در یک کرم دور چشم مناسب، پوست این ناحیه را صاف و احیا می‌کند. بنابراین خواهید دید که خطوط ریز اطراف چشم و چین و چروک‌های ظریف کاهش می‌یابد.

کاهش پف زیر چشم

پف زیر چشم می‌تواند ناشی از مواردی مانند کمبود خواب، آلرژی و افزایش سن باشد. بهترین کرم‌های دور چشم حاوی موادی هستند که این علائم قابل مشاهده خستگی را کاهش می‌دهند.

کاهش تیرگی دور چشم

اکثر کرم‌های دور چشم مملو از موادی هستند که به مرور زمان می‌توانند تغییرات رنگ این ناحیه را از بین ببرند و درخشندگی بیشتری را به ناحیه اطراف چشم شما بیاورند. اهمیت استفاده از کرم دور چشم در کاهش چین و چروک است که پف و سیاهی دور چشم را کاهش می‌دهد.

آبرسانی به دور چشم

پوست دور چشم بسیار نازک است و نیاز به آبرسانی خاصی دارد و این آبرسانی خاص فقط از طریق کرم دور چشم مخصوص حاصل می‌شود. غلظت ترکیبات مرطوب کننده در انواع کرم‌های دور چشم متناسب با نیاز پوست حساس شما بوده و از خشکی این ناحیه جلوگیری می‌کند.

روشن کردن پوست دور چشم

استفاده منظم از کرم دور چشم به درستی پوست این ناحیه را تغذیه و آبرسانی می‌کند و باعث می‌شود سالم تر و درخشان تر به نظر برسد. اکثر این کرم‌ها حاوی مواد جوان‌کننده هستند، بنابراین از تجمع سلول‌های مرده جلوگیری می‌کنند و متوجه می‌شوید که پوستی درخشان و یکدست خواهید داشت.

آماده سازی پوست برای آرایش

استفاده از کرم دور چشم، پوست آن ناحیه را صاف و یکدست می‌کند و پف و تیرگی را کاهش می‌دهد و اجازه می‌دهد کانسیلر به طور یکنواخت روی پوست شما پخش شود. در این شرایط آرایش بهتر روی صورت می‌نشیند و طبیعی تر به نظر می‌رسد.

محافظت و تقویت پوست دور چشم

همانطور که قبلاً گفتم، پوست این ناحیه از صورت نازک‌تر از سایر نواحی است، بنابراین درصد حساسیت بیشتر خواهد بود. کرم‌های دور چشم به گونه‌ای طراحی شده‌اند که این آسیب را به حداقل برسانند و انعطاف کافی را در این ناحیه ارائه دهند.

آرامش چشمان خسته

ما در زمانی زندگی می‌کنیم که مجبوریم ساعت‌های زیادی در روز به صفحه‌های مختلف نگاه کنیم. لپ‌تاپ‌ها، صفحه‌نمایش‌های تلویزیون و گوشی‌های هوشمند چشم‌های ما را خسته کرده و ماهیچه‌های اطراف آن‌ها را منقبض می‌کنند. در برخی از کرم‌های دور چشم از مواد تسکین دهنده و مغذی برای رفع این خستگی و تسکین دور چشم استفاده می‌شود.

اهمیت استفاده از کرم دور چشم

لزوم استفاده از کرم دور چشم

نیاز به استفاده از کرم دور چشم نسبت به پوست سایر قسمت‌های بدن لطیف تر است. بنابراین کرم‌های دور چشم با مواد غلیظی ساخته می‌شوند که برای پوست حساس این ناحیه مناسب است تا مشکلات چشمی را به‌طور مؤثرتری التیام بخشد.

همانطور که احتمالا می‌دانید کلاژن خاصیت ارتجاعی پوست را تقویت می‌کند و وجود آن عاملی برای شادابی و جوانی پوست محسوب می‌شود. از سوی دیگر، استفاده از محصولات مراقبت از چشم حاوی ویتامین C، پپتیدها، سرامیدها، اسید هیالورونیک و رتینول منجر به افزایش تولید کلاژن می‌شود. این مواد خاصیت آبرسانی قوی دارند و از از دست دادن آب پوست جلوگیری می‌کنند و به پوست اجازه می‌دهند خاصیت ارتجاعی و قوام خود را حفظ کند.

بسیاری از متخصصان پوست بر این باورند که رتینول نقش بسیار مهمی در تقویت پوست دور چشم دارد، اما استفاده از این ماده برای بسیاری از افراد مناسب نیست زیرا احتمال آسیب رساندن به پوست آنها وجود دارد. نکته مهم این است که در صورت بی اطلاعی از این عوارض پس از چندین سال زندگی، امکان درمان کامل کاهش می‌یابد.

به طور کلی، استفاده از محصولات مراقبت از چشم برای همه افراد، به ویژه افراد بالای 30 سال ضروری است. به شرطی که خرید کرم دور چشم برای مشکلی که می‌خواهید حل کنید مناسب باشد.

نحوه استفاده از کرم دور چشم

نحوه استفاده از کرم دور چشم همانطور که روی مواد تشکیل دهنده کرم دور چشم وسواس دارید و بهترین محصول را خریداری می‌کنید، باید به روش صحیح استفاده از کرم دور چشم نیز توجه کنید. از آنجایی که خطوط و چین و چروک‌های بسیار ظریفی در اطراف چشم وجود دارد، بهتر است انگشت خود را به مقدار کمی کرم آغشته کنید و روی چین و چروک یا نواحی پف کرده زیر چشم به آرامی فشار دهید و رها کنید.

وقتی انگشت آغشته به کرم را روی پوست فشار می‌دهید، پوست فقط کمی کشیده می‌شود، وقتی انگشت آزاد می‌شود، پوست کشیده شده مواد را جذب می‌کند و این مواد به طور کامل در چین‌های ریز و چین و چروک‌های پوست نفوذ می‌کنند.

برای از بین بردن پف زیر چشم نیز توصیه می‌کنیم انگشت حلقه خود را به کرم آغشته کنید و از گوشه پایینی چشم به سمت بیرون به پوست ضربه بزنید تا جریان خون در آن ناحیه افزایش یابد و به جذب سریعتر کرم کمک کنید.

سخن پایانی

در این مقاله اهمیت استفاده از کرم دور چشم را بررسی کردیم. برندهای مختلفی در بازار وجود دارند که هر کدام ادعا می‌کنند بهترین محصول را برای پوست دور چشم ارائه کرده‌اند، بدون شک خرید کرم دور چشم به کاهش مشکلات پوستی در این ناحیه کمک می‌کند، اما استفاده از این کرم‌ها می‌تواند بسته به شرایط مورد نیاز متفاوت باشد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای خرید بهترین محصول حتما نظرات سایر افرادی که آن را امتحان کرده‌اند را مطالعه کرده و محصولاتی را با ترکیبات طبیعی تا حد امکان انتخاب کنید.

در پایان به این نکته اشاره می‌کنیم که قوام در استفاده از کرم‌های دور چشم مهم است و برای بهترین نتیجه، از این کرم‌ها به طور منظم استفاده کنید. در ضمن اگر تجربیات خوبی از کرم‌های دور چشم داشته‌اید، توصیه می‌کنیم تجربیات مفید خود را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *