مراقبت از پوست

اهمیت استفاده از تونر

اهمیت استفاده از تونر

مراقبت از پوست یکی از دغدغه‌های روزمره است. بسیاری از ما برای داشتن پوستی سالم تر و زیباتر محصولات مختلفی را خریداری می‌کنیم. یکی از محصولاتی که متخصصان زیبایی توصیه می‌کنند تونر است. حتی اگر استفاده از محصولات آرایشی و زیبایی را به حداقل رسانده باشید، تونر یکی از مواردی است که تفاوت زیادی در پوست شما ایجاد می‌کند. هم به صورت کوتاه مدت و هم بلند مدت. با آی ام تی لاکس همراه باشید تا در مورد اهمیت استفاده از تونر بیشتر بدانید.

تونر پوست چیست و چرا ارزش خرید دارد؟

شاید برای شما سوال شده باشد که تونر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد؟ آیا تونر روی رنگ چهره تأثیر می‌گذارد؟  به طور خلاصه، تونرها محصولاتی هستند که برای سفت کردن منافذ، سفت کردن موقت پوست و حذف ناخالصی‌ها و چربی‌ها از روی پوست طراحی شده‌اند. این محصول با کوچک کردن منافذ پوست شما را صاف‌تر و شفاف‌تر نشان می‌دهد.

علاوه بر این، تونر به حذف آلودگی و چربی از روی پوست بسیار بهتر و موثرتر از برخی پاک کننده‌ها کمک می‌کند. به همین دلیل استفاده از این محصول از پوست شما در برابر عوامل استرس زای محیطی محافظت می‌کند. افزودن این محصول به محصولاتی که به صورت روزانه برای پوست خود استفاده می‌کنید می‌تواند پوستی شاداب تر و درخشان تر به شما بدهد. فراموش نکنید که تونر با میسلار متفاوت است.

اهمیت استفاده از تونر

مزایای استفاده از تونر

اگر هنوز در مورد اینکه آیا نیاز به افزودن تونر به محصولات مراقبت از پوست خود دارید یا نه شک دارید، در ادامه با چند مزیت استفاده از تونر همراه باشید.

1. کاهش منافذ پوست

پوست صورت دارای منافذ ریز است. همه افراد دارای این منافذ هستند، اما در برخی از انواع پوست، این منافذ بزرگتر و آشکارتر می‌شوند. هرچه این منافذ کوچکتر باشند، پوست صاف تر و شفاف تر به نظر می‌رسد. استفاده از تونر به کوچکتر کردن منافذ و داشتن پوستی شفاف و درخشان کمک می‌کند.

2. محافظت از پوست در برابر استرس‌های محیطی

تونرها برای محافظت از پوست در برابر آلودگی‌های محیطی طراحی شده‌اند. آلودگی‌هایی که در طول روز در معرض آن قرار می‌گیریم می‌تواند به سرعت پوست را کدر کند و اگر آن را با یک تونر خوب تمیز نکنیم، به مرور زمان ظاهر ناخوشایندی روی پوست باقی می‌گذارد و منجر به مشکلات دیگری مانند آکنه می‌شود.

3. سفت شدن پوست

تونر یک جوان کننده عالی است و استفاده از آن پوست شما را محکم تر و شاداب تر نشان می‌دهد. فقط دو بار در روز از تونر استفاده کنید و نتیجه را ببینید.

4. طراوت و شادابی پوست

اهمیت استفاده از تونر این است که استفاده از تونر در ابتدا و انتهای روز پوست شما را شاداب و جوان می‌کند.

5. کنترل چربی پوستی

پوست در معرض آسیب‌های زیادی است. آفتاب سوختگی، جوش و خشکی پوست باعث التهاب و قرمزی پوست می‌شود. استفاده از یک تونر ملایم ساخته شده از مواد طبیعی می‌تواند این التهاب را تسکین داده و قرمزی را کاهش دهد.

6. پاکسازی آلودگی و مواد آرایشی از روی پوست

یکی از مواردی دیگر اهمیت استفاده از تونر این است که پوست را به خوبی از مواد آرایشی، آلودگی و روغن پاک می‌کند. البته استفاده از تونر به تنهایی کافی نیست. اگر زیاد آرایش می‌کنید، ابتدا باید بیشتر محصولات آرایشی را با یک شوینده مناسب از روی صورت خود پاک کنید.

7. کمک به حفظ رطوبت پوست

تونرها، به خصوص آنهایی که حاوی گلاب هستند، مرطوب کننده‌های عالی پوست هستند و به جذب بهتر مرطوب کننده‌ها به پوست کمک می‌کنند.

علاوه بر تمام مزایای فوق، افزودن تونر به محصولات مراقبت از پوست شما با وجود فواید بسیار گران نیست. شما می‌توانید تونرهای خوب برای پوست خود را با قیمت‌های مقرون به صرفه پیدا کنید و تفاوت بسیار زیادی را در ظاهر پوست خود مشاهده کنید.

اهمیت استفاده از تونر

پوست صورت به عنوان یکی از آسیب پذیرترین و ظریف ترین اجزا، همیشه در معرض خطرات محیطی یا داخلی قرار دارد. استفاده از محلول‌های مراقبت از پوست مناسب برای همه افراد با ویژگی‌های پوستی متفاوت ضروری است. این نوع محصولات به دلیل فواید ترکیبات مغذی باعث کاهش چربی اضافی پوست‌های چرب و عرق کرده و جلوگیری از شکنندگی و التهاب پوست‌های خشک می‌شود.

وجود مواد آنتی اکسیدانی و آنتی باکتریال در این نوع محصولات باعث تسریع روند ترمیم و بازسازی پوست می‌شود و با از بین بردن چربی‌های انباشته شده در منافذ پوست، سطح اکسیژن را افزایش می‌دهد، بنابراین خون و اکسیژن به تمام سلول‌های پوست می‌رسد.

از مزایای اصلی استفاده از تونرها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنظیم PH پوست
  • کاهش تعداد منافذ پوست
  • پاکسازی کامل چربی‌ها و آلاینده‌های اضافی
  • لایه برداری پوست
  • آبرسانی و حفظ رطوبت در لایه‌های پوست
  • تقویت پوست از نظر شادابی

کاربرد تونر پوست چیست و چگونه کار می ‌کند؟

تونر برای افراد خاصی مناسب نیست و اگر همه از آن استفاده کنند بهتر است. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که پوستتان همیشه چرب به نظر می‌رسد، استفاده از تونر را در برنامه سلامت شخصی خود قرار دهید زیرا تونر به از بین بردن چربی اضافی و ایجاد اختلال در پوست کمک می‌کند.

استفاده از تونر با کیفیت و تاثیر آن بر پوست صورت

اگر می‌خواهید اثرات مثبت تونر بر روی پوست شما مشاهده شود، باید آن را با توجه به نوع پوست و نیاز پوست خود تهیه کنید. به یاد داشته باشید که تونر را انتخاب و خریداری کنید که حاوی مواد مفید و با کیفیت بوده و هیچ گونه مواد مضری نداشته باشد.

چگونه تونر مناسب پوست خود را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب تونر مناسب باید چندین فاکتور را در نظر بگیرید. عوامل زیر بر انتخاب تونر مناسب تأثیر می‌گذارد:

  • انتخاب بستگی به نوع پوست و نیازهای پوست دارد.
  • تونر دارای مواد مفید و اصلی است.
  • تونر حاوی مواد مضر برای پوست نیست.

انتخاب تونر بر اساس نوع پوست

تونر باید بر اساس نوع پوست انتخاب شود. به عنوان مثال، اگر پوست خشکی دارید، یک تونر پوست خشک و اگر پوست چرب دارید، از یک تونر پوست چرب استفاده کنید. کسانی که پوست خشک دارند باید از تونر حاوی مواد مرطوب کننده استفاده کنند و کسانی که پوست چرب دارند باید به دنبال محصولاتی با فرمول روشن تر باشند. پوست انسان به چهار دسته اصلی تقسیم می‌شود:

  • پوست خشک
  • پوست معمولی و نرمال
  • پوست‌های چرب و براق
  • پوست مختلط

اهمیت استفاده از تونر

اجزای مفید و اصلی تونر صورت

نکته بعدی که در انتخاب تونر باید به آن توجه کنید، مواد به کار رفته در آن است. در این مورد به موارد زیر توجه کنید:

  • اگر منافذ بزرگی دارید، از تونرهای حاوی آلفا هیدروکسی اسید مانند گلیکولیک اسید برای باز کردن منافذ استفاده کنید.
  • اگر پوست حساسی دارید از تونرهایی با گیاهان تسکین دهنده استفاده کنید.
  • اگر پوست چرب یا مستعد آکنه دارید، از یک تونر مبتنی بر اسید سالیسیلیک یا یک تونر حاوی سنجد برای از بین بردن چربی اضافی استفاده کنید.
  • اگر پوستی کدر دارید، به دنبال تونرهایی باشید که حاوی لایه بردارهای طبیعی هستند.
  • با افزایش سن پوست، از تونرهای حاوی آنتی اکسیدان و عناصر مرطوب کننده استفاده کنید، مانند گلیسیرین، اسید هیالورونیک، گلاب، لسیتین و غیره.

به طور کلی مواد موثر و مفیدی که باید در تونر گنجانده شود به شرح زیر است:

  • آنتی اکسیدان ها
  • ترکیبات ضد التهابی
  • ترکیبات جوان کننده پوست
  • اسیدهای هیالورونیک
  • سرامیدها
  • گلیسرین

اجزای مضر تونر صورت

هنگام انتخاب تونر دقت کنید که حاوی مواد مضر و نامناسب نباشد. مواد مضر موجود در تونرها عبارتند از:

  • اتانول
  • منتول
  • ترکیبات معطر
  • ترکیبات تحریک کننده پوست

بهترین زمان استفاده از تونر چه زمانی است؟

بهترین زمان استفاده از تونرها بعد از پاکسازی و پاک کردن آرایش از روی پوست است. تونرها یک لایه پایه برای بقیه محصولات مراقبت از پوست شما تشکیل می‌دهند.

سخن پایانی

چرا تونر برای مراقبت از پوست ضروری است؟ اهمیت استفاده از تونر چیست؟ پس از پاکسازی پوست، لایه‌های بالایی پوست به موادی نیاز دارند تا خود را تجدید کنند. عناصر ترمیم کننده پوست مانند اسید هیالورونیک، گلیسیرین، سرامیدها و اسیدهای چرب برای این کار مناسب هستند. چیزی که ممکن است ندانید این است که یک تونر خوب حاوی بیشتر این عناصر است و می‌تواند بهتر از یک مرطوب کننده یا سرم عمل کند.

این می‌تواند یک مرطوب کننده قوی برای پوست باشد، به خصوص در تابستان یا در محیط‌های گرم و مرطوب. تونر چیزی بیش از یک پاک کننده است. اگر هنوز فکر می‌کنید که وظیفه این محصول حذف مواد آرایشی باقی مانده روی پوست است، باید بدانید که کاربرد آن بسیار مهمتر خواهد بود. تونر علاوه بر از بین بردن باقی مانده آرایش، پوست را صاف می‌کند، قرمزی را کاهش می‌دهد و منافذ باز را کوچک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *