مراقبت از پوست

تزریق فیلر زیر چشم

تزریق فیلر زیر چشم

بسیاری از اختلالات و مشکلات می‌تواند باعث ایجاد گودی، سیاهی و سیاهی زیر چشم شود. حالتی که چهره فرد را خسته و بیمار نشان می‌دهد. یکی از موثرترین درمان‌ها برای رفع گودی و سیاهی دور چشم تزریق فیلر به این قسمت ظریف صورت است. کم خونی، مشکلات کبدی، کم خوابی، پوست نازک و حتی بیماری کیسه اشکی همگی می‌توانند باعث نازک شدن لایه چربی زیر پوست شوند و این قسمت بسیار مهم صورت را تیره و توخالی نشان دهد.

فیلرها مواد شیمیایی یا طبیعی هستند که با استفاده از تکنیک‌های مختلف تزریق به قسمت‌های زیادی از بدن تزریق می‌شوند. عوارض کم تزریق فیلر و قیمت مناسب این تکنیک باعث شده تا بسیاری از هنرمندان و افراد مشهور در ایران و جهان از فیلرها برای بهبود وضعیت صورت، کاهش چین و چروک، افتادگی صورت و بهبود ظاهر مشکلات زیر چشم استفاده کنند.

چرا چشمانمان گود و سیاه می شود؟

پاسخ این سوال را باید در ژنتیک و سبک زندگی شخصی خود جستجو کرد. قسمت ژنتیکی داستان مربوط به رنگ پوست و میزان چربی زیر چشم است. سبک زندگی شخصی شما نیز بر ظاهر این قسمت از صورت تأثیر می‌گذارد.

مصرف کم مایعات، کم خوابی یا بیدار ماندن تا نیمه شب، مصرف مواد مخدر مانند سیگار و قلیان، رژیم غذایی نامناسب و به خصوص قرار گرفتن در معرض نور خورشید از مهم ترین دلایل رفتاری سیاهی زیر چشم است.

از سوی دیگر، بیماری‌هایی مانند کم خونی و مشکلات کبدی نیز می‌تواند منجر به ضعیف شدن پوست زیر چشم شود. بنابراین لازم است همزمان با روش‌های زیبایی مانند فیلر، مشکلات زمینه‌ای و رفتاری سیاهی زیر چشم برطرف شود.

تزریق فیلر زیر چشم چیست؟

فیلرها معمولا ترکیبی از مواد شیمیایی و طبیعی مانند اسید هیالورونیک هستند که در بدن انسان نیز تولید می‌شود. استفاده از مواد طبیعی بدن در تزریق فیلر مشکلات و عوارض پس از تزریق را به حداقل می‌رساند. با تزریق فیلر، علاوه بر اثرات فوری این روش درمانی، کلاژن سازی پوست نیز بهبود می‌یابد و می‌توان انتظار داشت پوستی سالم تر، شفاف تر و عاری از فرورفتگی و تیرگی در محل تزریق مشاهده شود.

حجم و برند مورد استفاده در تزریق فیلر با راهنمایی دقیق پزشک مسئول انتخاب می‌شود. این روش کم و بیش ایمن در کمتر از 30 دقیقه قرمزی، کبودی و گودی چشم را از بین می‌برد.

تزریق فیلر زیر چشم

نحوه تزریق فیلر زیر چشم

درمان با فیلر در نقاط مختلف بدن معمولا بسیار ساده است و بیمار می‌تواند در کمتر از یک ساعت نتایج شگفت انگیز این روش درمانی را مشاهده کند. پرکننده‌های زیر چشم معمولا کمتر از 30 دقیقه طول می‌کشد. در ابتدا، متخصص محل تزریق فیلر را در پوست مشخص می‌کند. محل تزریق با مواد ضدعفونی کننده تمیز می‌شود تا احتمال عفونت پس از تزریق به حداقل برسد.

سوزن‌های مورد استفاده برای تزریق فیلر بسیار نازک هستند که به لطف آن بیمار درد زیادی احساس نمی‌کند. به عنوان یک قاعده، حدود 5 تزریق در هر چشم برای بهبود وضعیت عمومی زیر چشم کافی است.

مراقبت های قبل از تزریق فیلر زیر چشم

بهتر است قبل از درمان پرکننده زیر چشم از مصرف داروهای ضد انعقاد مانند آسپرین خودداری شود. الکل و تنباکو نیز نتایج درمان با پرکننده‌ها را ضعیف می‌کند. هر گونه مشکل بهداشتی و بیماری قبلی باید به پزشک اطلاع داده شده و فهرستی از داروهای مصرفی نیز باید به صورت کتبی به پزشک مسئول ارائه شود.

برای کاهش عوارض جزئی این روش درمانی 24 ساعت پس از فیلر درمانی از یخ استفاده می‌شود. همچنین از فعالیت بدنی سنگین به مدت 24 تا 48 ساعت پس از درمان خودداری کنید.

فواید تزریق فیلر زیر چشم

اگر همچنان در مورد تزریق فیلر زیر چشم تردید دارید، بهتر است با برخی از مزایای این روش آشنا شوید تا درک دقیق تری از این عمل به دست آورید.

رفع سیاهی زیر چشم

تیرگی و گودی زیر چشم یکی از اصلی ترین نشانه‌هایی است که زیبایی و طراوت را از چهره شما سلب می‌کند. تزریق فیلر زیر چشم با هدف رفع تیرگی و گودی زیر چشم ظاهری جوان به چهره شما می‌بخشد و آن را به حالت طبیعی برمی گرداند.

درمان سریع و بدون درد

یکی از ویژگی‌های اصلی تزریق فیلر چشم تاثیر سریع آن بدون درد و خونریزی است که این جراحی بدون تورم اثر خود را از همان جلسه اول نشان می‌دهد.

دوره نقاهت لازم نیست

زمان نقاهت تزریق فیلر زیر چشم در مقایسه با سایر عمل‌های زیبایی و جوانسازی صورت بسیار کوتاه است شما می‌توانید بلافاصله پس از اولین جلسه تزریق به زندگی روزمره خود ادامه دهید و به فعالیت‌های روزانه خود بپردازید.

نمایش فوری از نتیجه نهایی

پس از تزریق فیلر زیر چشم نیازی نیست منتظر بمانید تا نتیجه آن را ببینید. به گفته بسیاری از متخصصان یک روز بعد از انجام این عمل تغییراتی را در ناحیه اطراف چشم مشاهده خواهید کرد.

تزریق فیلر زیر چشم

عوارض تزریق فیلر زیر چشم

در گذشته از سوزن‌ها برای پرکننده‌ها استفاده می‌شد که می‌توانست باعث ترکیدن مویرگ‌های زیر پوست شود. با این حال، با پیشرفت علم، از روش‌های تزریقی جدیدی مانند تزریق سوزنی استفاده می‌شود که خطرات عروقی در تزریق فیلر را به حداقل رسانده است.

جدا از تورم، کبودی و مشکلات موقتی برای بیمار، تزریق فیلر زیر چشم عموماً بدون عارضه است و می‌توان انتظار داشت که بیمار در کمتر از چند روز به شرایط عادی بازگردد. اما مراجعه به متخصصان کم تجربه، استفاده از اقلام بی کیفیت و تزریق نادرست می‌تواند عوارض درمان فیلر را افزایش دهد.

ماندگاری تزریق فیلر زیر چشم چقدر است؟

ماندگاری فیلر زیر چشم ارتباط تنگاتنگی با برند مورد استفاده، تجربه پزشک و ژنتیک بیمار دارد. به طور کلی می‌توان فرض کرد که نتایج زیبایی از فیلر درمانی بین 6 تا 18 ماه باقی خواهد ماند.

البته این موضوع فقط به نتایج موقت فیلر درمانی مربوط می‌شود و کلاژن سازی پس از تزریق به وضعیت عمومی بیمار کمک می‌کند. با هر تزریق فیلر حتی بعد از 18 ماه می‌توان پیش بینی کرد که شرایط زیر چشم نسبت به قبل از تزریق بهتر خواهد شد.

برای تزریق فیلر به کجا مراجعه کنیم؟

یکی از مسائل مهم در تزریق فیلر زیر چشم، انتخاب پزشک متخصص در این زمینه است. نزدیکی محل تزریق به چشم، خطر تزریق نادرست را افزایش می‌دهد و بهتر است برای تزریق فیلر در این ناحیه، پزشک متخصص و مجرب انتخاب شود.

بسیاری از مراکز زیبایی، آرایشگاه‌ها و موسسات غیرقانونی تزریق زیر چشم را با قیمت کمتر ارائه می‌دهند، اما از نظر قانونی و پزشکی فقط متخصص پوست می‌تواند تزریق فیلر زیر چشم انجام دهد. ارزان بودن تزریق فیلر در مراکز غیرمجاز بی دلیل نیست و به ماده به کار رفته در فیلر مربوط می‌شود. انتخاب اشتباه در این مرحله از درمان می‌تواند اثرات ماندگاری بر روی پوست شما داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *