مراقبت از پوست

اهمیت استفاده از میسلار واتر

اهمیت استفاده از میسلار واتر

حتما اخیراً نام میسلار واتر را زیاد شنیده‌اید. تبلیغات اینترنتی، پست‌های وبلاگ نویسان اینستاگرام، قفسه‌های بهداشتی فروشگاه‌ها یا صحبت‌های یکی از دوستان و موقعیت‌های مختلف دیگری که این نام را مورد توجه شما قرار داده است.

حتما برای شما هم این سوال پیش آمده که میسلار واتر چیست و چه هدفی دارد؟ میسلار واتر چیست و چه فوایدی دارد و دقیقا چه کاری برای پوست ما انجام می‌دهد که آن را بسیار محبوب کرده است؟ اگر به دنبال افزودن یک پاک کننده جدید و متفاوت به روتین پوست خود هستید، حتما این مقاله را بررسی کنید و با خواص بی نظیر میسلار واتر آشنا شوید.

میسلار واتر چیست؟

به طور خلاصه، میسلار واتر یک پاک کننده پوست محسوب می‌شود که از تعداد زیادی مولکول میسلار معلق در آب تشکیل شده است. مولکول‌های میسلی دارای دو نوع آبدوست و آبگریز هستند. بنابراین با کمک آنها می‌توانید به راحتی هر نوع آرایش، چربی و آلودگی را از سطح پوست پاک کنید.

این پاک کننده اولین بار در فرانسه و پاریس تولید شد. زمانی که آب به شدت داغ و برای پوست مضر است، این پاک کننده می‌تواند راه حلی برای آن مشکل باشد. سپس در سال 2013 این محصول وارد انگلستان شد و از آن زمان به تدریج راه خود را در سراسر جهان باز کرد. میسلار واتر امروزه جای خود را در اکثر داروخانه‌ها و مغازه‌ها باز کرده و به یک محصول بهداشتی محبوب تبدیل شده است.

میسلار واتر از آب تصفیه شده ساخته شده و به دلیل وجود مواد معدنی مختلف در این آب می‌تواند درخشندگی و زیبایی را برای پوست شما به ارمغان بیاورد. همچنین این پاک کننده حاوی مقادیری نرم کننده مانند گلیسیرین است که برای لطافت پوست و حفظ رطوبت مفید خواهد بود.

همانطور که از نام آن پیداست، میسلار واتر بسیار شبیه به آب است اما عملکرد بسیار متفاوتی دارد. همانطور که قبلاً گفتیم، میسلار واتر یک پاک کننده پا با قدرت پاک کنندگی بسیار بیشتری نسبت به آب بوده و فقط کافی است یک بار آن را امتحان کنید تا تفاوت عمیق را ببینید.

اهمیت استفاده از میسلار واتر

فواید میسلار واتر چیست؟

فواید میسلار واتر شامل موارد زیر است:

  • تنظیم PH پوست
  • ضد حساسیت
  • هیدراتاسیون
  • افزایش نرمی و لطافت پوست
  • مناسب برای پوست صورت، خط مو و لب
  • نیازی به شستشوی صورت بعد از میسلار واتر نیست
  • پاکسازی منافذ باز پوست

چرا باید از میسلار واتر استفاده کنیم؟

اول اینکه میسلار واتر یک پاک کننده آرایش عالی است. دوم اینکه پوست را عمیقا پاکسازی می‌کند و انواع آلودگی‌ها را از بین می‌برد. همچنین برای انواع پوست مناسب است و حتی افرادی که حساس ترین پوست را دارند نیز می‌توانند با خیال راحت از این پاک کننده استفاده کنند.

میسلار واتر طراوت و شادابی را به پوست شما باز می‌گرداند و رطوبت آن را تنظیم می‌کند و از خشکی پوست و عوارض آن جلوگیری خواهد کرد. بنابراین می‌توانید مایسلار واتر را به‌عنوان یک پاک‌کننده معمولی در روتیم پوست خود قرار دهید و از فواید مختلف آن بهره ببرید.

اهمیت استفاده از میسلار واتر

موارد زیر اهمیت استفاده از میسلار واتر را نشان می‌دهند:

پاک کننده عمیق آرایش

مولکول‌های مایسل موجود در آب میسلار مواد آرایشی و چربی را جذب کرده و از سطح پوست پاک می‌کنند. این کار با کمک پد یا آب و بدون فشار زیاد دست بسیار آسان است. و بعد از پاکسازی خواهید دید که پوستی نرم و صاف و بدون خشکی دارید.

پاک کننده‌ای برای انواع پوست

باید قبول کنید که پیدا کردن پاک کننده‌ای که برای همه انواع پوست در سنین و شرایط مختلف کار کند دشوار است. اما میسلار واتر این مشکل را حل می‌کند و پاکسازی مناسب برای انواع پوست حتی پوست‌های بسیار حساس و همچنین گروه‌های سنی مختلف را به شما پیشنهاد خواهد کرد. این پاک کننده طراوت، درخشندگی و لطافت را به پوست شما باز می‌گرداند.

حفظ تعادل پوست

پاک کننده‌های پوست معمولا آنقدر قوی هستند که علاوه بر آلودگی‌های خارجی، تمام روغن‌های طبیعی پوست را نیز از بین می‌برند و در نتیجه پوست را به شدت خشک می‌کنند. بعضی از پاک کننده‌ها نیز آنقدر ضعیف هستند که نمی‌توانند آلودگی را به طور کامل از بین ببرند و کاهش چربی در سطح پوست را به خوبی مدیریت نمی‌کنند. اما میسلار واتر می‌تواند در پوست تعادل ایجاد کند و هم آلودگی‌ها را از بین ببرد و هم چربی‌های طبیعی پوست را حفظ کند. همچنین میسلار واتر از خشکی پوست جلوگیری خواهد کرد.

پاکسازی عمیق

میسلار واتر پوست شما را از عمیق ترین لایه‌ها و از انواع آلودگی‌ها پاک می‌کند و پوستی شفاف و شاداب به شما می‌بخشد. حتی اگر پوست چرب دارید بدون ترس از جوش و با خیالی آسوده از این محصول استفاده کنید.

حتما برای شما هم پیش آمده که در هنگام آرایش اشتباه کوچکی کنید که به راحتی و به سرعت قابل اصلاح نیست. مثلا خط چشم شما کمی کج است. یا اگر خط کانسیلر خود را کانتور می‌کنید، باید اصلاح شود. در این زمان شستن کامل صورت و استفاده مجدد از آرایش زمان بر و خسته کننده می‌شود. پس اگر به دنبال راه حلی برای این مشکل هستید، میسلار واتر را به شما توصیه می‌کنیم.

با استفاده از این پاک کننده می‌توانید به سرعت و به راحتی قسمتی از آرایش را که با آنچه می‌خواهید مطابقت ندارد پاک کنید و در نتیجه با اصلاح اشتباه آرایشی بی عیب و نقص به دست آورید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک گوش پاک کن یا یک تکه پنبه کوچک را در کمی میسلار واتر آغشته کرده و ناحیه مورد نظر را پاک کنید.

میسلار یک همراه همیشگی است

حتما با تجربه متوجه شده‌اید که حمل لوازم آرایش یکی از مهم ترین و در عین حال یکی از سخت ترین کارها در سفر است. دیگر نگران نباشید. با یک میسلار واتر تمام عملکردهای پاک کنندگی را تنها با یک پاک کننده انجام می‌دهد، پس دیگر بار سنگین محصولات بهداشتی را تحمل نمی‌کنید و در سفر از مراقبت از پوست خود غافل نخواهید شد. پس حتما یک میسلار آب تهیه کنید که تا حد امکان کوچک باشد تا به راحتی در جیب شما جا شود و برای همراه داشتن در سفر مناسب باشد.

پاک کننده برس آرایش

میسلار واتر می‌تواند نه تنها پوست، بلکه برس‌های شما را نیز تمیز کند، پس دیگر نگران تمیز کردن برس‌های آرایش خود نباشید. زیرا میسلار واتر این کار را بدون ایجاد واکنش‌های آلرژیک به خوبی انجام می‌دهد. زیرا استفاده از سایر صابون‌ها و مواد شوینده برای شستشوی برس آرایشی بدون تخلیه کامل و صحیح آن و باقیمانده مواد شوینده روی برس می‌تواند باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک در پوست شما شود. میسلار واتر برس‌های شما را بدون ایجاد چنین مشکلاتی تمیز می‌کند و از تحریک پوست جلوگیری خواهد کرد.

اهمیت استفاده از میسلار واتر

انواع میسلار واتر

در ادامه انواع میسلار واتر را بر اساس نوع پوستتان معرفی می‌کنیم، تاکید می‌کنم که باید میسلار واتر را با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید تا در استفاده از آن مشکلی نداشته باشید:

پوست معمولی تا چرب

اگر پوست شما نرمال و کمی چرب است و پوست حساسی ندارید، می‌توانید از میسلار واتر استفاده کنید. با این حال، مطمئن شوید که میسلار واتری که انتخاب می‌کنید، آرایش شما را به خوبی پاک می‌کند و به تنظیم چربی پوست شما کمک خواهد کرد.

پوست چرب

اگر پوست چرب دارید که اغلب می‌درخشد، باید میسلار واتر را انتخاب کنید که چربی اضافی پوست شما را تنظیم می‌کند. علاوه بر پاک کردن آرایش چرب، پوست شما تنظیم می‌شود و درخشندگی پوست از بین می‌رود و پوستی نرم و شفاف خواهید داشت.

پوست مستعد آکنه

درست است که میسلار واتر به طور کلی ملایم و برای پوست‌های مستعد آکنه مناسب است، اما برای چنین پوستی بهتر است به دنبال میسلار واتری باشید که فوایدی مانند درمان مشکلات پوستی دارد. در واقع میسلار واتر شما نه تنها مواد آرایشی و آلودگی را از روی پوست پاک می‌کند، بلکه چربی آنها را نیز کنترل کرده و در نتیجه از عیوب پوستی مانند آکنه جلوگیری خواهد کرد.

پوست حساس

اگر پوست حساسی دارید، باید یک میسلار واتر ملایم و بدون عطر تهیه کنید. همچنین مطمئن شوید که میسلار واتر شما به راحتی آلودگی‌ها را بدون مالش و کشیدن پوست پاک می‌کند و در نتیجه از واکنش‌های پوستی و آلرژی جلوگیری می‌کند.

چگونه از میسلار واتر استفاده کنیم؟

استفاده از میسلار واتر بسیار ساده است. به سادگی مقداری از آن را با یک پد یا مقداری پشم پنبه روی پوست بمالید. به این ترتیب تمام کثیفی‌ها و چربی‌ها بدون ایجاد واکنش آلرژیک از سینه شما پاک می‌شود. همچنین پس از استفاده از میسلار واتر نیازی به دوبار شستشو با آب نیست. اما اگر پوست چرب و منافذ باز دارید می‌توانید بعد از میسلار واتر صورت خود را با ژل مخصوص بشویید.

البته توجه داشته باشید که با توجه به وضعیت پوست خود باید یک میسلار واتر مناسب پوست خود را انتخاب کنید که بسته به میزان چربی پوست می‌توانید روزی یک یا دو بار از آن استفاده کنید، یک بار صبح بعد از تمیز کردن صورت و یک بار عصر قبل از رفتن به رختخواب. انواع میسلار واتر مناسب برای پوست‌های چرب، خشک و حساس در بازار موجود است که می‌توانید به راحتی آنها را تهیه کنید. البته اگر پوست خشکی دارید می‌توانید بعد از استفاده از میسلار واتر مقداری مرطوب کننده به پوست خود بزنید.

سخن پایانی

اگر می‌خواهید برای جایگزینی ملایم‌تر، پاک‌کننده‌های خشن را کنار بگذارید، یا به سادگی می‌خواهید یک مرحله پاکسازی دیگر را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید، میسلار واتر برای شما عالی است. بنابراین اگر تا به حال از میسلار واتر استفاده نکرده‌اید، حتماً آن را امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *