مراقبت از پوست

ماساژ لیفتینگ صورت چیست و چه کاربردی دارد؟

ماساژ لیفتینگ صورت

ماساژ لیفتینگ صورت یکی از روش‌های درمانی رایج برای از بین بردن خطوط، چین و چروک‌های سطحی و رفع شل شدگی عضلات صورت است. ماساژ صورت در واقع نوعی ورزش برای عضلات صورت است که باعث افزایش جریان خون در ناحیه صورت می‌شود و تکرار این روند به جوانسازی و شادابی پوست صورت کمک می‌کند. در ادامه این مقاله از آی ام تی لاکس، در مورد ماساژ صورت و اثرات و مراحل آن صحبت خواهیم کرد.

چرا چین و چروک صورت ایجاد می‌شود؟

کاهش تولید سلول‌های پوست، نازک شدن لایه‌های پوست و کمبود پروتئین‌های کلاژن باعث ایجاد چین و چروک در صورت می‌شود. کلاژن یکی از انواع پروتئین است که نقش مهمی در پوست صورت دارد و با افزایش سن میزان این پروتئین در بدن کاهش می‌یابد و باعث ایجاد خطوط ریز و چین و چروک می‌شود. کاهش کلاژن یکی از دلایل چین و چروک صورت است. از عوامل دیگر ایجاد چین و چروک می‌توان به اشعه ماوراء بنفش خورشید، آلودگی هوا، ژنتیک و سبک زندگی و … اشاره کرد. چین و چروک روی پیشانی، بین ابروها (خط اخم) و در گوشه چشم (پای کلاغ) به دلیل انقباضات کوچک ماهیچه ایجاد می‌شود. لبخندها، اخم‌ها، انحراف چشم و سایر حالات منظم صورت چین و چروک‌ها را برجسته می‌کند.

ماساژ لیفتیگ صورت و اثرات آن

برای ماساژ لیفتینگ صورت می‌توانید از وسایلی مانند سنگ گواشا، غلتک‌های سنگی و انواع روغن‌های گیاهی و شیمیایی مناسب پوست استفاده کنید. ماساژ نوعی ورزش برای عضلات صورت است زیرا جریان خون در عضلات صورت را افزایش می‌دهد. علاوه بر این ماساژ اثر آرامش بخشی نیز دارد و احساس نشاط در فرد ایجاد می‌کند. برخی از افراد از ماساژ لیفتینگ صورت برای از بین بردن خطوط سطحی و همچنین لیفت و فرم دادن به صورت استفاده می‌کنند.

ماساژ لیفتینگ صورت اثرات زیر را به همراه دارد:

  • آرامش
  • کاهش چین و چروک
  • پاکسازی پوست
  • بهبود جریان خون

ماساژ لیفتینگ صورت

فواید ماساژ لیفتینگ صورت در جوانسازی پوست و رفع چین و چروک

فواید ماساژ لیفتینگ صورت برای جوانسازی پوست و رفع چین و چروک به شرح زیر است:

  • بهبود عضلات
  • نرم شدن پوست
  • تسکین سردرد و درد صورت
  • کاهش چین و چروک‌های ریز و کم عمق پوست صورت
  • تحریک جریان خون
  • تسکین استرس و تنش

اقدامات قبل از ماساژ لیفتینگ صورت

قبل از انجام ماساژ لیفتینگ صورت باید این اقدامات را انجام دهید:

  • دست‌های خود را به خوبی با آب و صابون بشویید.
  • آرایش را به طور کامل از روی صورت خود پاک کنید.
  • ابتدا پوست را با کرم مرطوب کننده بپوشانید و سپس شروع به ورزش کنید.
  • اگر آکنه یا جای زخم دارید از ماساژ دادن صورت خودداری کنید.

روش ماساژ لیفتینگ صورت

مراحل انجام ماساژ لیفتینگ صورت به شرح زیر است:

مرحله اول

دست‌های خود را کاملا بشویید. در حین شستن صورت، ماساژ خود را با حرکات دایره‌ای شروع کنید تا ماهیچه‌ها بیدار شوند. سپس صورت را با یک پاک کننده یا یک روغن ملایم تمیز کنید. صورت را با آب ولرم بشویید و به آرامی با حوله خشک کنید.

مرحله دوم

در این مرحله از ماساژ لیفتینگ صورت از سرم یا روغنی کمک بگیرید که به سر خوردن و حرکت دست کمک می‌کند.

مرحله سوم

در این مرحله، از مرکز چانه از هر دو طرف شروع کنید. نوک انگشتان خود را به سمت بالا حرکت دهید و انگشتان خود را از هر گوش به سمت خط مو بکشید که به شکل دادن به ناحیه اطراف چانه کمک می‌کند. با حرکات دایره‌ای، کناره‌های فک، گوشه‌های دهان در کنار سوراخ‌های بینی و روی استخوان‌های گونه را ماساژ دهید و به سمت بالا حرکت کنید، با حرکات دایره‌ای بزرگ به ماساژ گونه‌ها ادامه دهید تا گردش خون تقویت شود. هر ناحیه را با حرکات دایره‌ای از مرکز صورت و پایین به سمت استخوان گونه ادامه دهید.

مرحله چهارم

انگشت اشاره و شست خود را در کنار لب‌های خود قرار دهید و به آرامی عضله دهان را به بیرون بکشید و انگشتان خود را به سمت خط اخم حرکت دهید. 10 بار به جلو و عقب بروید. ماساژ دادن این ناحیه از ایجاد خطوط ریز جلوگیری می‌کند.

مرحله پنجم

در این مرحله از ماساژ لیفتینگ صورت با فشار انگشتان، از خط وسط به سمت بالای ابرو حرکت کنید و انگشتان خود را در کنار ابروها نگه دارید که به کاهش پف زیر چشم نیز کمک می‌کند.

مرحله ششم

در این مرحله از کرم‌های دور چشم استفاده کنید. انگشتان خود را روی قوس ابرو قرار دهید و به سمت بیرون بکشید. این حرکت را در دو طرف خطوط بینی و ابرو ادامه دهید. از انگشتان خود برای قوس دادن به ابروها استفاده کنید. برای بالا بردن ابرو، قسمت بالای عضله اطراف چشم را برای چند ثانیه نگه دارید.

مرحله هفتم

با نوک انگشتان به صورت زیگزاگ از پیشانی شروع و در هر جهت بالا و پایین کنید. سپس به صورت دایره‌ای حرکت کنید تا دو طرف پیشانی به طور همزمان ماساژ داده شود. از نزدیک شقیقه‌ها شروع کنید، به تدریج به سمت مرکز پیشانی حرکت کنید و به طرفین برگردید.

در پایان:

هر قسمت را دو بار ماساژ دهید، مطمئن شوید که از ناحیه لنفاوی عبور می‌کنید. پس از ماساژ لیفتینگ صورت، مقدار زیادی آب بنوشید تا به سم زدایی و پاکسازی پوست کمک کند.

ماساژ لیفتینگ صورت

روش ‌های پیشگیری از چین و چروک صورت

درست است که ماساژ لیفتینگ صورت به کاهش چین و چروک کمک می‌کند، اما همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. برای جلوگیری از چین و چروک صورت باید عوامل ایجاد کننده آن را از بین برد. یعنی از طریق رژیم غذایی مناسب، سیگار نکشیدن، ذهن آرام و… از ایجاد چین و چروک جلوگیری کنید. در ادامه چند نکته ضروری برای جلوگیری از چین و چروک پوست صورت وجود دارد که به شرح زیر هستند:

  • هرگز لوازم آرایشی را در طول شب روی صورت خود نگه ندارید، مگر اینکه توسط پزشک تجویز شده باشد.
  • صبح و عصر صورت خود را با آب سرد بشویید.
  • ماساژ لیفتینگ صورت به صورت روزانه صورت باعث جوانسازی، سفت شدن صورت و رفع چین و چروک صورت می‌شود.
  • یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با کمی آبلیمو مخلوط کرده و هر روز صبح ناشتا میل کنید. این مخلوط اعصاب را آرام و عملکرد روده‌ها را در طول روز تنظیم می‌کند.
  • همیشه بعد از شستن صورت در اول صبح یا بعد از خروج از حمام صورت خود را با مرطوب کننده تغذیه کنید.
  • هرگز حوله را روی پوستتان نکشید و آن را به آرامی روی صورت قرار دهید و بردارید.
  • این محلول را هفته‌ای دو بار به پوست صورت بمالید: 100 گرم گلاب، 25 گرم روغن بادام تلخ.
  • به طور منظم ورزش کنید.
  • به طور مرتب از کرم ضد چروک مناسب استفاده کنید. کرم‌های لیفتینگ و ضد چروک صورت با نظر پزشک و داروساز در داروخانه‌ها یا داروخانه‌های آنلاین موجود هستند.

سخن پایانی

راه‌های زیادی برای شاداب نگه داشتن پوست صورت وجود دارد که بهترین و موثرترین آنها ماساژ لیفتینگ صورت است. ماساژ صورت باعث افزایش جریان خون در سطح پایینی پوست می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *