مراقبت از پوست

روش‌ های جوانسازی دور چشم

روش های جوانسازی دور چشم

در این مقاله از آی ام تی لاکس قصد داریم در مورد روش‌ های جوانسازی دور چشم صحبت کنیم. رفع افتادگی پلک بالا و پایین، رفع پف زیر چشم، رفع گودی و سیاهی دور چشم، رفع چین و چروک و از بین بردن سایه‌های زیر چشم، عواملی هستند که با حذف آنها می‌توان ناحیه دور چشم را جوانسازی کرد و زیبایی آن را افزایش داد. پوست اطراف چشم ما بسیار نازک است و با افزایش سن به راحتی چروک می‌شود.

با افزایش سن، میزان چربی و بافت پشتیبان پلک‌ها کاهش می‌یابد و در نتیجه پلک فوقانی دچار افتادگی، پف زیر چشم و یا ظاهر شدن خطوط پنجه کلاغی خواهد شد. در ادامه با بهترین روش‌ های جوانسازی دور چشم آشنا خواهید شد.

روش های جوانسازی دور چشم

روش ‌های جوانسازی دور چشم

معمولاً ترکیبی از درمان‌های زیبایی برای جوان سازی و زیبایی ناحیه دور چشم ضروری است. برخی از این روش‌ های جوانسازی دور چشم عبارتند از:

جوانسازی دور چشم با آر اف فرکشنال

درمان با فرکانس رادیویی یا أر اف فرکشنال برای کشیدن و سفت کردن پوست اطراف چشم برای رفع تورم پلک و بالا کشیدن پلک فوقانی بسیار مفید است. فناوری میدان‌های الکترومغناطیسی پالسی در این درمان با بهبود گردش خون در ناحیه چشم، سیاهی زیر چشم را کاهش می‌دهد. فرکانس رادیویی روشی موثر برای رفع شل شدگی و افتادگی پوست، بالا بردن پلک و صاف و سفت کردن پوست ظریف دور چشم محسوب می‌شود. فرکانس رادیویی یک درمان غیر جراحی است که با دستگاه Thermage یا iFine انجام می‌شود.

روش RF Fractional یکی از روش‌ های جوانسازی دور چشم در دسته روش‌های کم تهاجمی است. آر اف فرکشنال یک روش مورد تایید پزشک است. با استفاده از لیزرهای فرکانس رادیویی بر روی پوست نازک و ظریف اطراف چشم، تغییرات مثبت و قابل توجهی در این ناحیه حاصل می‌شود. این دستگاه سلول‌های پوست اطراف چشم را بازسازی و ترمیم می‌کند و در نتیجه بر روی عمیق‌ترین لایه پوست بدون آسیب رساندن به لایه سطحی عمل می‌کند و چشم‌ها را زیباتر خواهد کرد.

تنها عارضه این روش مقداری قرمزی زیر پلک و اطراف چشم است که پس از چند روز برطرف می‌شود. توجه داشته باشید که انجام این روش نیاز به یک پزشک یا متخصص پوست مجرب دارد و مهارت و تخصص او نتیجه مطلوب را تضمین می‌کند. تاثیر این روش کمتر از لیزر فرکشنال که در ادامه در مورد آن صحبت می‌کنیم خواهد بود.

لیزر فرکشنال

یکی دیگر از روش‌های پیشرفته و بدون عارضه جوانسازی صورت و چشم، لیزر فرکشنال است. این روش برای رفع چین و چروک دور چشم و سفت کردن پوست ظریف بسیار موثر است. از این روش می‌توان برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک در نواحی مختلف پوست استفاده کرد.

این روش با لایه برداری سطح پوست و تحریک ناحیه درم برای تولید کلاژن بیشتر عمل می‌کند. این یکی از روش‌ های جوانسازی دور چشم است که لک و تیرگی ناشی از افزایش سن یا عوامل محیطی را از بین می‌برد. یکی از مزایای لیزر فرکشنال این است که بیمار معمولا بعد از ۲ تا ۳ جلسه متوجه افزایش استحکام سفتی بافت‌های پوست خود می‌شود. از عوارض این روش می‌توان به پوسته‌های کوچک زیر چشم اشاره کرد که بین 3 تا 7 روز از بین می‌روند.

جوانسازی دور چشم با تزریق فیلر

تزریق ژل درمانی فوق العاده است که در کمترین زمان شما را از شر چین و چروک‌ها خلاص می‌کند. برای به دست آوردن نتایج دلخواه باید ژل مناسب را انتخاب کرد و ژل با تکنیک درست تزریق شود. ژل یا فیلر را می‌توان به زیر چشم در ناحیه مجرای اشک، اطراف گونه‌ها، شقیقه‌ها و پیشانی تزریق کرد. تزریق ژل باعث بهبود تیرگی زیر چشم، حالت ابروها و گونه‌ها و درمان گودی زیر چشم‌ها می‌شود و چهره‌ای شاداب و درخشان ایجاد می‌کند. تزریق ژل معمولا اولین قدم در زیباسازی صورت و یکی از بهترین روش‌ های جوانسازی دور چشم است.

لیزر درمانی

درمان‌های لیزری به طور فزاینده‌ای در بین متخصصان پوست محبوب هستند و برخی ادعا می‌کنند که این روش‌ها موثرترین راه برای دستیابی به پوستی صاف و سالم و درمان چین و چروک دور چشم خواهند بود. روش‌های لیزر درمانی متفاوت است، اما بیشتر این روش‌ها از لیزر دی اکسید کربن برای ایجاد سوراخ‌های میکروسکوپی در پوست برای تحریک تولید کلاژن و الاستین جدید استفاده می‌کنند. هر جلسه لیزر درمانی معمولاً حدود 30 دقیقه طول می‌کشد و از موثرترین روش‌ های جوانسازی دور چشم محسوب می‌شود.

روش های جوانسازی دور چشم

تزریق بوتاکس

سم بوتولینوم که بیشتر با نام‌های تجاری بوتاکس، دیسپورت و زئومین شناخته می‌شود، یکی از محبوب‌ترین و موثرترین روش‌ های جوانسازی دور چشم است. در این روش پزشک مقدار کمی سم بوتولینوم خالص را به چند ماهیچه زیر پوست اطراف چشم تزریق می‌کند. این کار ماهیچه‌های آن ناحیه را به طور موقت شل می‌کند و چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهد. یک متخصص پوست با تجربه بسته به شرایط فرد، مناسب‌ترین مقدار محلول را به پوست تزریق می‌کند تا فرد بهترین نتیجه را دریافت کند.

سخن پایانی

به یاد داشته باشید که مهمترین اصل در جوانسازی زیر چشم این است که همیشه پیشگیری کنید. بنابراین بهتر است قبل از درگیر شدن با مشکلاتی مانند چین و چروک و گودی یا نواحی تیره دور چشم، از سن ۲۰ سالگی استفاده از کرم‌های دور چشم را شروع کنید تا استفاده از روش‌ های جوانسازی دور چشم را به تعویق بیندازید.

مرحله دوم استفاده از کرم ضد آفتاب مخصوص دور چشم و نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز است. توصیه می‌کنیم از روغن‌های مفید برای دور چشم مانند روغن آرگان استفاده کنید. تاثیر آن بر روی پوست فوق العاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *