مراقبت از پوست

اهمیت استفاده از کرم آبرسان

اهمیت استفاده از کرم آبرسان

پوست به عنوان بزرگترین عضو بدن و در عین حال خارجی ترین عضو بدن نیاز به مراقبت ویژه دارد. در سال‌های اخیر شاهد اهمیت مردان و زنان برای پوست و زیبایی بوده‌ایم، به طوری که تنوع محصولات آرایشی و بهداشتی نسبت به قبل دو برابر شده است. در این بین تعدادی محصول وجود دارد که در نگاه اول ممکن است عملکرد یکسانی داشته باشند، به عنوان مثال، مرطوب کننده و کرم آبرسان، اما در عمل اینطور نیست و عملکرد بسیار متفاوتی دارد.

استفاده از کرم آبرسان پوست یکی از راه‌هایی است که متخصصان پوست برای جلوگیری از چین و چروک به ویژه پس از ۲۵ سالگی توصیه می‌کنند.

هیدراتاسیون چیست؟

هیدراتاسیون یا هیدرودرما به مرطوب کردن پوست اشاره دارد. در این فرآیند، مرطوب کننده‌ها یا جاذب رطوبت، آب را از سطح پوست یا هوا جذب کرده و روی پوست نگه می‌دارند. با این روش تمام سلول‌های تامین شده با آب متورم و زنده می‌شوند و پوست را شاداب و جوان نگه می‌دارند. آنچه که کرم آبرسان انجام می‌دهد، هیدراتاسیون است.

کرم آبرسان چیست؟

کرم آبرسان حاوی مواد مرطوب کننده‌ای است که به طور موثر رطوبت و آب سطح پوست را جذب می‌کند. کرم آبرسان حاوی روان کننده‌هایی است که پوست را مرطوب می‌کنند. این مواد نقش مهمی در مرطوب کنندگی محصولات دارند. بنابراین قبل از خرید کرم آبرسان حتماً مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید. اگرچه هدف نهایی حفظ رطوبت پوست است، اما شناخت بهترین کرم آبرسان به سلامت پوست شما کمک زیادی می‌کند. در بخش بعدی شما را با این مواد آشنا خواهیم کرد.

اهمیت استفاده از کرم آبرسان

مواد تشکیل دهنده محصولات آبرسان پوست

در بسیاری از موارد، افراد مرطوب کننده را کرم آبرسان اشتباه می‌گیرند. در ترکیبات این دو کرم تفاوت‌های زیادی وجود دارد. همانطور که گفتیم، مرطوب کننده‌ها به دلیل فرمولاسیونی که دارند بافت سنگین و چرب تری نسبت به کرم آبرسان خواهند داشت. در این بخش برخی از مواد تشکیل دهنده کرم آبرسان پوست را فهرست می‌کنیم:

  • اسید هیالورونیک
  • گلیسرین
  • آلوئه ورا
  • عسل
  • اسید لاکتیک
  • اسید سیتریک
  • اوره
  • لاکتات سدیم
  • سرامید

این ترکیب در واقع از از دست دادن رطوبت جلوگیری می‌کند و یک عامل آبرسان به حساب می‌آیند. شناخت این مواد به شما در انتخاب عاقلانه مرطوب کننده کمک می‌کند، زیرا امروزه عملکرد چنین محصولاتی در صنعت آرایشی و بهداشتی به دلایل تجاری رد و بدل شده و منجر به گمراهی مشتریان می‌شود.

خواص کرم آبرسان پوست

یک کرم آبرسان خوب، ویسکوزیته و رنگ و بوی مناسبی دارد، بافت سبک و از نظر ظاهری کاملاً یکنواخت است و روی صورت شما تکه تکه نمی‌شود. محصولات کرم آبرسان نیز به دلیل سبک وزن بودن به اشکال مختلف مانند ژل، کرم و سرم ساخته می‌شوند. کرم‌های آبرسان با خاصیت مرطوب‌کنندگی بالا، کلاژن را در پوست صورت می‌سازند و از ایجاد چین و چروک با افزایش سن جلوگیری می‌کنند. اطمینان حاصل کنید که کرم آبرسان صورت را با توجه به نوع پوست خود انتخاب کرده و در هنگام خرید حتما مشخصات محصول را بررسی کنید.

چرا باید از کرم آبرسان پوست استفاده کرد؟

با افزایش سن، رطوبت پوست به طور کلی کاهش می‌یابد، که به ویژه در افرادی که به طور طبیعی پوست خشک دارند، قابل توجه است. بنابراین لازم است از ۲۵ سالگی شروع به استفاده از کرم آبرسان کرد تا با افزایش سن دچار خشکی پوست نشوید. حتی افرادی که پوستشان به شدت خشک است باید از سنین پایین استفاده از کرم آبرسان پوست را شروع کنند. تاثیر کرم آبرسان پوست فراتر از این است و با استفاده مداوم پوست شما جوان می‌ماند.

چه کسانی باید از آبرسان پوست استفاده کنند؟

خواص مرطوب کننده فقط برای پوست خشک نیست، خشکی پوست در افرادی که پوست معمولی یا چرب دارند نیز رخ می‌دهد. در حالی که پوست خشک کم آب است، پوست کم آب را با پوست خشک اشتباه نگیرید.

اهمیت استفاده از کرم آبرسان

پوست خشک چه نوع پوستی است؟

پوست خشک پوستی است که بنا به دلایلی، ژنتیکی، سنی وغیره نسبت به سایر پوست‌ها ترشح چربی کمتری دارد. هنگامی که چربی سطح پوست کم باشد، تبخیر رطوبت بیشتری از سطح پوست رخ می‌دهد. به همین دلیل پس از استحمام، پوست خشک شده و احساس کشش در سطح پوست ایجاد می‌شود.

پوست کم آب چیست؟

پوست دهیدراته پوستی است که میزان آب در لایه سطحی خود را به میزان زیادی کاهش داده و پوست را کدر و تحریک شده نشان می‌دهد. این وضعیت بسیار رایج هم در افراد دارای پوست چرب و هم در افرادی که پوست خشک دارند رخ می‌دهد.

تشخیص پوست خشک و کم آب

یکی از بارزترین علائم خشکی پوست، احساس زبری و برجستگی روی پوست است که معمولاً با پوسته پوسته شدن همراه خواهد شد. این پوست باید همیشه از مرطوب کننده و کرم آبرسان با هم استفاده کند. پوست کم آب پوستی است که قادر به جذب مواد مغذی و ویتامین‌های مورد نیاز پوست نیست و به تدریج آسیب‌های جدی تری را متحمل می‌شود. بنابراین بهتر است از خواص مرطوب کننده غافل نشوید و از آن در مراقبت‌های روزانه پوست خود استفاده کنید.

نحوه استفاده از کرم آبرسان

نحوه استفاده از کرم آبرسان به شرح زیر است:

  • ابتدا صورت خود را با یک شوینده مناسب با نوع پوست خود بشویید.
  • صورت را با یک حوله نرم به آرامی خشک کنید.
  • مقداری از کرم آبرسان را بردارید و به طور یکنواخت در نواحی مختلف صورت بمالید.
  • کرم را روی گونه‌ها، پیشانی، چانه، بینی، گردن و دور چشم‌ها بمالید.
  • این کرم با حرکات آهسته به سمت بالا جذب پوست می‌شود.
  • گردن را فراموش نکنید، گردن یکی از مهم‌ترین مراحل آبرسانی صورت شماست.
  • کرم آبرسان را با حرکات ملایم روی تمام قسمت‌های صورت و گردن بمالید تا جذب شود.

عملکرد اصلی کرم‌ های مرطوب کننده و آبرسان چیست؟

مرطوب کننده‌ها با تحریک کلاژن و الاستین پوست و جوانسازی پوست از ایجاد چین و چروک و پیری زودرس جلوگیری می‌کنند.

از طرفی کرم آبرسان به دلیل وجود عناصری مانند هیالورونیک اسید، گلیسیرین، سوربیتول، پروپیلن گلیکول، اسید لاکتیک و عصاره بلغور جو دوسر باعث جذب مولکول‌های آب در پوست می‌شود و در نتیجه پوست را نرم و لطیف می‌کنند. در عین حال آب جذب پوست می‌شود و نرمی و لطافت ایجاد می‌کند.

برای حفظ این خاصیت باید از مرطوب‌کننده‌های حاوی روغن بادام شیرین، روغن زردآلو، کره شی و کره کاکائو استفاده کنید زیرا با ایجاد لایه‌ای محافظ روی پوست از هدر رفتن آب میان بافتی جلوگیری می‌کنند.

بهترین سن و زمان استفاده از کرم آبرسان چه زمانی است؟

همه افراد نوع پوست خود را در دوران کودکی و نوجوانی می‌شناسند و باید کم و بیش از این محصولات مراقبتی استفاده کنند. اما بعد از 30 سالگی استفاده از محصولات مرطوب کننده و کرم آبرسان ضروری است. زیرا در این سن فرآیند پیری آغاز می‌شود و بدن الاستین و کلاژن کمتری تولید می‌کند. اینها دلایل پیری هستند.

بنابراین برای جلوگیری از پیری زودرس باید استفاده مداوم و روزانه را در برنامه زندگی خود قرار دهید. اما بهترین زمان برای استفاده بعد از حمام است. ابتدا از یک اسکراب مناسب در حمام استفاده کنید، اسکراب منافذ بسته پوست را باز کرده و سلول‌های مرده را از بین ببرید. بنابراین مرطوب کننده در این زمان بهتر جذب می‌شود و به تقویت بیشتر پوست کمک می‌کند.

تفاوت بین مرطوب کننده و آبرسان چیست؟

تفاوت بین مرطوب کننده و کرم آبرسان در زمان استفاده از آنها است. یعنی ابتدا باید میزان خشکی پوست را مشخص کرده و با توجه به نیاز پوست خود از این محصولات استفاده کنید.

کرم‌های آبرسان محصولاتی هستند که برای درمان پوست خشک استفاده می‌شوند تا آب مورد نیاز پوست را تامین کنند. مرطوب کننده‌ها برای درمان شوره اطراف لب و خشکی صورت استفاده می‌شوند زیرا حاوی روغن و چربی هستند.

در واقع نقش اصلی یک کرم آبرسان حفظ رطوبت پوست است و مرطوب کننده وظیفه جذب آب مورد نیاز پوست را بر عهده دارد و پوست خشک هرگز نباید از مرطوب کننده استفاده کند زیرا نیاز به مرطوب کننده دارد. پوست‌های کم آب که به میزان مورد نیاز هیدراته نشده‌اند، هنوز خسته و سفت به نظر می‌رسند، و پوستی که خشک اما هیدراته است، مرطوب نیست و همچنان علائم خشکی و پوسته پوسته شدن را نشان می‌دهد.

نقطه مشترک مرطوب کننده‌ها و کرم آبرسان: هر دو محصول خاصیت آبرسانی دارند و وظیفه اصلی آنها نفوذ آب به داخل سلول‌های پوست است، اما کرم آبرسان این کار را به صورت کاملا حرفه‌ای انجام می‌دهد.

چه کسانی باید از کرم آبرسان استفاده کنند؟

استفاده از کرم آبرسان برای خانم‌ها و آقایان محدودیتی ندارد اما برای افرادی که پوست خشک دارند اجباری است. افراد بالای 30 سال و افرادی که در معرض نور خورشید هستند نیز باید از آن استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *