مراقبت از پوست

چرا باید محصولات آرایشی اصل بخرید؟

چرا باید محصولات آرایشی اصل بخرید؟

امروزه با توجه به افزایش قیمت لوازم آرایشی و بهداشتی نمونه‌های تقلبی زیادی وارد بازار شده است. قیمت پایین این لوازم آرایشی و ظاهر مشابه آن با نمونه‌های اصلی بسیاری از ما را به خرید آن ترغیب می‌کند. زیرا اغلب فکر می‌کنیم که ساختار این لوازم آرایشی یکسان است و برخی برندها فقط به دلیل شهرت، قیمت بالاتری روی محصولات خود می‌گذارند. این تصور کاملا اشتباه است و لوازم آرایشی ارزان قیمت و تقلبی قطعا مواد اولیه بی کیفیتی دارند. در این مقاله سعی داریم دلایل استفاده از لوازم آرایشی اصل را بررسی کنیم. اگر همچنان در خرید لوازم آرایشی از برندهای معتبر تردید دارید، با ما همراه باشید.

چرا باید محصولات آرایشی اصل بخرید؟

دلایل استفاده از لوازم آرایشی اصلی

همه خانم‌ها از همان ابتدای زندگی انسان دوست دارند زیبا و جذاب به نظر برسند، بنابراین به استفاده از لوازم آرایش روی آورده‌اند. در این بین ممکن است به دلیل کمبود بودجه به دنبال لوازم آرایشی تقلبی باشند. استفاده از این لوازم آرایشی اکیدا ممنوع است و شاید هنوز دلیل محکمی برای این موضوع پیدا نکرده باشید. در ادامه در مورد دلایل استفاده از لوازم آرایشی اصلی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

به خطر انداختن سلامتی

یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از لوازم آرایشی اصل، حفظ سلامت پوست است. بیشتر خانم‌ها لوازم آرایش تقلبی را به دلیل قیمت پایین می‌خرند. مراقب باشید که لوازم آرایشی تقلبی از مواد اولیه بی کیفیت و حاوی سرب و مواد سنگین مضر ساخته شده باشد. بنابراین می‌توانند سلامت شما را به خطر بیندازند و مشکلات جدی برای شما ایجاد کنند.

پس اگر پول زیادی برای خرید لوازم آرایش تقلبی پرداخت می‌کنید، مطمئن باشید که بعدا برای رفع مشکلات پوستی خود باید پول بیشتری بپردازید. بنابراین، برای جلوگیری از مشکلات پوستی، فقط از لوازم آرایشی اصلی استفاده کنید.

لوازم آرایشی با کیفیت پایین

بسیاری از خانم‌ها فقط به ظاهر لوازم آرایش نگاه می‌کنند و کیفیت آن را جدی نمی‌گیرند. همین موضوع باعث می‌شود محصولات تقلبی نیز اثرات منفی روی پوست بگذارند.

مراقب باشید لوازم آرایشی اصل ماندگاری بیشتری دارند، بنابراین خرید آنها در دراز مدت به صرفه‌تر خواهد بود. به عنوان مثال به دلیل کیفیت بالای آن می‌توانید با استفاده از مقدار کمی کرم یا هر نوع لوازم آرایشی دیگر به نتیجه دلخواه برسید. این در حالی است که با قیمت کمتر لوازم آرایشی تقلبی، ماندگاری زیادی ندارند و در هنگام آرایش از کیفیت آنها راضی نخواهید بود.

عدم رعایت بهداشت

لوازم آرایشی اصلی دارای مجوز بهداشت برای هر کشور هستند، در حالی که نمونه‌های تقلبی هیچ مجوزی برای تولید ندارند. حتی ممکن است بسیاری از آنها تاریخ انقضا نداشته و دوباره با بسته بندی‌های نو وارد بازار شده باشند. تعجب نکنید، احتمالاً این اتفاق می‌افتد زیرا هیچ مقرراتی در مورد تولید لوازم آرایشی تقلبی وجود ندارد. حتی بسیاری از آنها در شرایط نامناسب و در اطراف شهرها تولید می‌شوند.

افزایش قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی

خرید و فروش لوازم آرایشی سه درصد تجارت جهانی را شامل می‌شود و سودآوری و تقاضای بالای آن باعث شده است که بسیاری از برندهای تقلبی به جای برندهای اصلی وارد بازار شوند. بیشتر لوازم آرایشی تقلبی در چین تولید و به کشور ما قاچاق می‌شود.

تمامی محصولاتی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند در شرایط نامناسب نگهداری شده‌اند. بنابراین در شرایط نگهداری یکسان پوسیده شده و سموم زیادی تولید می‌کنند. به همین دلیل استفاده از لوازم آرایش تقلبی می‌تواند مشکلات پوستی زیادی را برای شما ایجاد کند و استفاده از لوازم آرایشی اصل توصیه می‌شود.

بی اعتمادی به برند لوازم آرایشی

بسیاری از اوقات ما نمی‌توانیم بین لوازم آرایش تقلبی تفاوت قائل شویم. بنابراین وقتی در مورد کیفیت یکی از برندهای لوازم آرایشی تحقیق می‌کنیم، اما به جای نمونه اصلی، لوازم آرایشی تقلبی به دست ما می‌رسد، کاملاً به آن برند بی اعتماد می‌شویم. پس بهتر است قبل از هر چیز روش‌های تشخیص لوازم آرایش اصل از تقلبی را یاد بگیرید تا بتوانید یک لوازم آرایش اصل خریداری کنید.

چرا باید محصولات آرایشی اصل بخرید؟

معایب اصلی محصولات آرایشی و بهداشتی تقلبی در مقایسه با لوازم آرایشی اصلی

محصولات آرایشی و بهداشتی تقلبی با روش‌های غیرقانونی وارد بازار می‌شود، اکثر آنها در بازارهای کوچک به فروش می‌رسند، معایب و زیان‌های زیادی را به همراه دارند که به شرح زیر هستند:

از دست دادن ارزش برند لوازم آرایشی اصلی

هنگامی که محصولات آرایشی تقلبی توسط فروشندگان غیرقانونی روانه بازار می‌شود و به عنوان لوازم آرایشی اصل به مشتریان معرفی و به فروش می‌رسد، به دلیل مصرف و نارضایتی خریداران و مصرف کنندگان از ارزش برند اصلی کاسته شده و باعث از بین رفتن نام برند در بازار می‌شود.

تغییر رنگ و ایجاد جای زخم روی پوست

لوازم آرایشی تقلبی با مواد شیمیایی جایگزین مانند آرسنیک، جیوه، نیکل، سرب، کبالت، کروم، مس و آلومینیوم ساخته می‌شوند که باعث ایجاد اسکار و آکنه روی پوست خواهند شد. این مواد شیمیایی همچنین باعث پیری زودرس پوست و ایجاد چین و چروک و تغییر رنگ شدید پوست می‌شوند.

سرطان پوست

هنگامی که از این محصولات به صورت روزانه استفاده می‌کنید، مواد شیمیایی موجود در این محصولات می‌تواند باعث سرطان پوست و سایر بیماری‌های خطرناک شود.

تحریک پوست و ایجاد بثورات پوستی

همانطور که می‌دانید پوست افراد متفاوت است و نسبت به محصولات آرایشی مختلف واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهد. وقتی از محصولات آرایشی تقلبی که حاوی چنین مواد شیمیایی مضری هستند روی پوست ما استفاده می‌شود، به دلیل عوارض پوستی، اعتماد به نفس فرد را پایین می‌آورد.

چگونه می‌توانیم لوازم آرایشی اصلی را تشخیص دهیم؟

راه‌های زیادی برای تشخیص لوازم آرایش اصل از تقلبی وجود دارد که با هم بررسی می‌کنیم. با کمک این روش‌ها می‌توانید بهترین لوازم آرایشی را خریداری کنید:

قیمت

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های لوازم آرایشی اصل و تقلبی، بررسی قیمت آنها است. لوازم آرایشی تقلبی با قیمت‌های بسیار ارزان‌تری در بازار به فروش می‌رسد که شما را شگفت زده خواهد کرد. بنابراین با این قیمت می‌توانید به راحتی بین این لوازم آرایشی تمایز قائل شوید.

بارکد

لوازم آرایشی اصلی دارای بارکد هستند که کد کشور سازنده لوازم آرایشی روی آن درج شده است. با کمک این بارکد به راحتی می‌توانید از تقلبی بودن لوازم آرایشی مطمئن شوید.

بسته بندی

بسته بندی لوازم آرایشی برند با تقلبی متفاوت است و حتی می‌توان گفت بسیاری از لوازم آرایشی تقلبی حتی بسته بندی هم ندارند. نوشته روی لوازم آرایشی تقلبی معمولا کمرنگ و غلط املایی است که با یک بررسی ساده متوجه آن خواهید شد.

بوی لوازم آرایش

لوازم آرایشی برند اصلی دارای بوی ملایم و غلظت مناسبی هستند که به هیچ وجه برای شما ناخوشایند نخواهد بود. این در حالی است که لوازم آرایش تقلبی بوی بسیار قوی دارند که هنگام استفاده شما را آزار می‌دهد. رایحه‌های تند لوازم آرایشی مانند کرم پودر می‌تواند برای شما حساسیت‌های پوستی ایجاد کند. با بررسی این موارد ساده می‌توانید به راحتی لوازم آرایشی برند را تشخیص دهید و پوست خود را سالم نگه دارید.

چرا باید محصولات آرایشی اصل بخرید؟

تاثیر لوازم آرایش اصل بر سلامت پوست و مو

اگرچه محصولات بهداشتی تقلبی و بی کیفیت می‌توانند تاثیرات مخربی بر سلامت پوست و موی ما داشته باشند، اما استفاده از محصولات اصلی و با کیفیت می‌تواند به حفظ سلامت و شادابی پوست و مو کمک کند. در ادامه برخی از محصولات و فواید خرید محصولات بهداشتی و مراقبت از پوست را که تاثیرات مثبتی بر سلامت پوست و موی ما دارد را توضیح خواهیم داد:

مرطوب کننده پوست

مرطوب کننده اصلی باعث شادابی پوست و همچنین رفع چین و چروک می‌شود.

محصولات مراقبت از مو و ماسک مو

محصولات مراقبت از مو و ماسک مو اصل از ریزش مو جلوگیری کرده و ریشه و ساقه مو را تقویت می‌کنند.

ضد آفتاب

قرار گرفتن در معرض نور خورشید، نور تلفن همراه و حتی نور مهتاب باعث ایجاد لک در پوست می‌شود و این موضوع اهمیت استفاده از ضد آفتاب اصل را چند برابر می‌کند.

کرم چشم

کرم دور چشم از چین و چروک دور چشم جلوگیری می‌کند و همچنین برای رفع پف زیر چشم یا سیاهی دور چشم استفاده می‌شود.

سخن پایانی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از خرید و استفاده از لوازم آرایشی بی کیفیت، دچار مشکلات پوستی شده باشید و یا محصولی که به نام لوازم آرایشی اورجینال خریداری کرده‌اید، در واقع یک کالای تقلبی بوده و هزینه اصلی آن را پرداخت کرده باشید. امروزه با افزایش محصولات آرایشی و بهداشتی تقلبی و همچنین ارزان‌تر بودن قیمت این محصولات نسبت به اصل، افراد زیادی ترغیب به خرید این محصولات شده‌اند. در حالی که نمی‌دانند این محصولات بی کیفیت و تقلبی چه ضرری ممکن است برایشان داشته باشد.

محصولات تقلبی در مکانی غیربهداشتی تولید و بسته بندی می‌شوند و فاقد مجوز بهداشتی از سازمان مربوطه هستند. این محصولات کیفیت پایینی دارند و ممکن است تاریخ انقضا آنها گذشته باشد اما دوباره در بسته بندی نو به فروش می‌رسند. محصولات آرایشی و بهداشتی تقلبی عمدتاً به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود که آسیب‌های زیادی نیز به اقتصاد کشور وارد می‌کند. همانطور که در بالا اشاره شد محصولات تقلبی و بی کیفیت برای سلامتی افراد بسیار مضر است و گاهی تا جایی پیش می‌رود که این ضررها قابل جبران نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *