مراقبت از پوست

لیفت پوست با آر اف چیست و چه مزایایی دارد؟

لیفت پوست با آر اف چیست و چه مزایایی دارد؟

لیفت پوست با آر اف یکی از روش‌های جدید درمان و لیفت صورت بدون جراحی است که در آن از امواج رادیویی فرکانس برای جوانسازی پوست صورت استفاده می‌شود. همانطور که از نام آن پیداست در این روش از امواج نور استفاده نمی‌شود، بلکه از امواج فرکشنال RF که توسط دستگاه فرکانس رادیویی دوقطبی غیر تهاجمی تولید می‌شوند استفاده می‌شود. این امواج لایه بیرونی و میانی پوست را هدف قرار داده و پوست را برای شروع فرآیندهای طبیعی بازسازی پوست تحریک می‌کند و در نتیجه لایه جدیدی بر روی پوست ایجاد می‌شود و میزان تولید کلاژن و الاستین در پوست افزایش می‌یابد و فرد در نهایت جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر می‌رسد.

روش لیفت پوست با آر اف برای درمان ناهمواری‌های بافت پوست، رفع چین و چروک صورت، جای جوش و آفتاب سوختگی استفاده می‌شود. این فناوری جدید با استفاده از انرژی فرکانس رادیویی با درد قابل تحمل، گرمای مناسبی را در پوست ایجاد و بلافاصله شروع به صاف و سفت کردن پوست می‌کند، حتی پس از تنها یک بار درمان، سفتی قابل مشاهده بوده و از نظر پزشکی ثابت شده است که این روش در انواع پوست باعث بازسازی کلاژن می‌شود و پوست را سفت‌تر و محکم‌تر می‌کند و کل بافت پوست را بهبود می‌بخشد.

لیفت پوست با آر اف چیست و چه مزایایی دارد؟

لیفت پوست با آر اف چیست؟

RF با تکنیک جدید و پیشرفته خود به طور همزمان بافت‌های سطحی و عمیق پوست را تحت تاثیر قرار داده و باعث انقباض آن می‌شود. در ضمن در این روش نیازی به سرمایش (سیستم خنک کننده) نیست. بنابراین تمام انرژی را به بهترین و سریع‌ترین شکل ممکن مصرف می‌کند. در نهایت، یک نتیجه درمانی قابل اعتمادتر با اثرات فوری پس از اولین درمان قابل مشاهده است.

یکی از مزایای دستگاه‌هایRF  جدید این است که میزان نفوذ سوزن به زیر پوست را می‌توان (از نیم میلی متر تا سه و نیم میلی متر) با توجه به نوع پوست نازک یا ضخیم و ناحیه پوست (به صورت حدودی) تنظیم کرد. در روش لیفت پوست با آر اف پزشک میزان عمق سوزن وارد پوست را تنظیم می‌کند تا پوست شفاف و نرم شود یا در اطراف چشم‌ها که پوست نازکی دارد امواج بیش از حد نفوذ نکند. یا مثلاً پزشک برای درمان چین و چروک و افتادگی دو طرف قسمت پایین و دو طرف صورت باید سوزن را به عمق سه میلی متر در پوست فرو کرد تا اثرات مورد نظر در سریع‌ترین و کمترین زمان ظاهر شوند.

اثرات لیفت پوست با آر اف

اثربخشی لیفت پوست با آر اف بسیار زیاد است و علاوه بر ضد چروک بودن باعث کاهش منافذ پوست، کاهش گودی یا گودی بعد از آکنه، کاهش لکه‌های قهوه‌ای و قرمز بعد از آکنه، پاکسازی پوست می‌شود. پوست تیره و کدر باعث کاهش چربی پوست در افراد دارای پوست چرب می‌شود.

این روش علاوه بر تاثیر در درمان جای زخم فرورفته، آکنه و جوش‌های قرمز روی صورت را نیز بهبود می‌بخشد. این یک مزیت بر خلاف دستگاه‌های دیگر مانند لیزر فرکشنال است که گاهی اوقات باعث بدتر شدن و بیشتر نمایان شدن آکنه‌های پنهان و خفیف می‌شوند. البته ذکر این نکته ضروری است که در درمان اسکار فرورفته همچنان لیزر فرکشنال حرف اول را می‌زند اما با استفاده از درمان‌های ترکیبی می‌توان بسیاری از مشکلات پوستی را درمان کرد.

لیفت پوست با آر اف چیست و چه مزایایی دارد؟

کاربردهای آر اف

روش لیفت پوست با آر اف کاربردهای درمانی و زیبایی شناختی زیادی دارد. اثرات این روش درمانی را می‌توان در سه مورد خلاصه کرد:

سفت و جوان کننده پوست

آر اف فرکشنال باعث حجم، سفت و صاف شدن بافت پوست می‌شود. به همین دلیل می‌تواند رنگ و بافت سطحی پوست را همزمان با از بین بردن خطوط و چین و چروک صورت بهبود بخشد.

از بین بردن اسکارها

عملکرد اصلی آر اف فرکشنال تحریک تولید کلاژن در بافت پوست است. بنابراین، پس از درمان، پوست شما سالم‌تر، زیباتر و یکدست‌تر به نظر می‌رسد. لیفت پوست با آر اف اثرات بسیار خوبی برای از بین بردن جای آکنه و جای جوش و همچنین ترک‌های ناشی از چاقی و کاهش وزن دارد.

بهبود منافذ باز پوست

پس از لیفت پوست با آر اف، اندازه منافذ پوست پس از 2 تا 5 جلسه درمانی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

لاغری موضعی

آر اف فرکشنال یکی از موثرترین روش‌ها در درمان و رفع چربی‌های اضافی است که برای تمام نواحی بدن که تجمع چربی دارند از جمله زیر چانه و باسن استفاده می‌شود و حتی به سفت شدن پوست کمک می‌کند.

درمان تعریق زیر بغل

یکی از روش‌هایی که به رفع تعریق بیش از حد زیر بغل کمک می‌کند استفاده از دستگاه آر اف فرکشنال است، در این روش امواج ساطع شده از دستگاه فعالیت غدد عرق این ناحیه را کنترل می‌کند. از این روش می‌توان برای کنترل تعریق دست‌ها نیز استفاده کرد.

درمان لکه‌ های پوستی

از RF فرکشنال نیز می‌توان برای از بین بردن لکه‌های پوستی استفاده کرد، زیرا انرژی و حرارت ساطع شده از دستگاه باعث گردش خون در پوست و بازسازی آن می‌شود و در نتیجه کلاژن و الاستین بیشتری در پوست تولید خواهد شد. با روش لیفت پوست با آر اف ملانین‌های اضافی روی پوست که باعث ایجاد لک می‌شوند نیز حذف می‌شوند و پوست روشن‌تر می‌شود.

با توجه به اثرات درمانی RF فرکشنال، این روش برای رفع و درمان موارد زیر موثر خواهد بود:

  • شل شدن پوست
  • علائم کشش
  • جای جوش اسکار
  • آکنه کیستیک
  • منافذ باز پوست
  • خطوط ظریف و چین و چروک
  • درمان مشکلات رنگ پوست و بافت سطح

ایمنی دستگاه آر اف

امواج فرکانس رادیویی یکی از انواع امواج الکترومغناطیسی هستند. از این امواج در ابزارها و وسایل مختلف استفاده می‌شود، دستگاه‌هایی مانند وای فای، امواج رادیویی، امواج تلویزیونی و مایکروویو. فرکانس امواج رادیویی مورد استفاده در روش RF بین 3 کیلوهرتز تا 300 گیگاهرتز متغیر است، اما بیشتر از 450 کیلوهرتز تجاوز نمی‌کند. در مقایسه، امواج RF ۱۰۰میلیون بار کندتر از نور مرئی و بیش از یک میلیارد بار کندتر از اشعه ایکس هستند.

در اینجا باید به یک نکته بسیار مهم اشاره کنیم. فناوری RF توسط سازمان‌های نظارتی ایمن شناخته شده است. اما ایمنی تنها به فناوری بستگی ندارد. دو عامل دیگر که در کاهش عوارض جانبی و افزایش ایمنی هر روش درمانی از جمله لیفت پوست با آر اف موثر هستند عبارتند از:

  • دستگاه مورد استفاده: بسیاری از دستگاه‌ها قادر به تولید امواج RF هستند. بسیار مهم است که خود دستگاه مورد تایید سازمان غذا و دارو باشد.
  • اپراتور دستگاه: در لیفت پوست با آر اف مانند هر روش درمانی و زیبایی، تجربه و مهارت پزشک یا اپراتور بسیار مهم است. این عامل مهم هم در اثربخشی درمان و هم در کاهش احتمال عوارض بسیار موثر است.

فناوری RF مورد تایید FDA است

سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا به عنوان یکی از معتبرترین سازمان‌های نظارتی پزشکی، روش RF fractional را به عنوان یک روش درمانی ایمن برای سفت کردن پوست و اصلاح انحنای سطحی بدن (کانتور) تایید کرده است. مطالعات بالینی گسترده‌ای بر روی این روش زیبایی انجام شده است و به گفته آنها تمامی کاربردهای روش RF مانند سفت کردن پوست صورت، اصلاح انحنای سطحی بدن و جوانسازی واژن کاملا بی خطر و مطمئن هستند.

موارد منع استفاده از دستگاه آر اف برای لیفت پوست

مواردی وجود دارد که استفاده از آر اف علاوه بر عدم بهبود پوست صورت، برای بیمار مشکل ایجاد می‌کند. در ادامه به این موارد اشاره می‌کنیم:

  • وجود التهاب شدید پوستی در ناحیه درمان
  • افرادی که از باتری قلب یا دفیبریلاتور قلب استفاده می‌کنند.
  • زنان حامله
  • سابقه گوشت اضافی یا کلوئید
  • حساسیت به فلز طلا در سوزن‌های دستگاه
  • افراد مبتلا به دیابت که قند خون آنها کنترل نمی‌شود.
  • افراد مبتلا به فشار خون درمان نشده
  • افرادی که مشکلات لخته شدن خون دارند.

لیفت پوست با آر اف چیست و چه مزایایی دارد؟

نحوه کار دستگاه آر اف

دستگاه RF با استفاده از انرژی فرکانس رادیویی کار می‌کند و درد آن قابل تحمل است. در این روش حرارت مناسب در پوست ایجاد می‌شود و بلافاصله شروع به صاف و سفت کردن پوست می‌کند. تاثیر این روش بعد از اولین جلسه قابل مشاهده خواهد بود. به گفته پزشکان، این روش باعث افزایش کلاژن سازی در تمام پوست‌ها و ایجاد سفتی و قوام پوست می‌شود و تمام بافت پوست را بهبود می‌بخشد.

در طول درمان لیفت پوست با آر اف، خانم‌ها باید با پوست تمیز و بدون آرایش و آقایان با صورت اصلاح شده مراجعه کنند. با استفاده از کرم‌های بی حس کننده موضعی، ناحیه درمان بی حس می‌شود. بعد از حدود 20 تا 30 دقیقه پوست شسته و ضدعفونی می‌شود. برای هر فرد از سری مخصوص استفاده می‌شود که بیمار قبل از شروع درمان آن را خریداری می‌کند و این کار برای جلوگیری از انتقال بیماری از فردی به فرد دیگر است. پس از درمان از کیسه یخ برای خنک کردن پوست استفاده می‌شود. کرم ترمیم کننده را می‌توان بعد از بسته یخ برای کاهش التهاب پوست استفاده کرد. جلسه درمانی بسته به مشکل هر فرد بین 15 تا 25 دقیقه طول می‌کشد.

آماده سازی لیفت پوست با آر اف

مراحل آماده سازی لیفت پوست با آر اف به شرح زیر است:

  • 4 هفته قبل از انجام این کار از لایه برداری صورت خودداری کنید.
  • 2 هفته قبل از عمل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا برنزه شدن خودداری کنید.
  • از استفاده از محصولات پوستی حاوی رتینول یا ویتامین A موضعی خودداری کنید.

مراقبت‌ های بعد از درمان لیفت پوست با آر اف

مراقبت‌های بعد از درمان لیفت پوست با آر اف به شرح زیر هستند:

  • از ماساژ دادن پوست و قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.
  • پس از انجام این روش ممکن است باعث لایه برداری صورت شده تا لایه جدیدی ایجاد شود. ترمیم کننده بلافاصله بعد از عمل استفاده می‌شود و استفاده منظم از آن ضروری است.
  • شستن صورت با مواد شوینده قوی ممنوع است. اما می‌توانید در روز درمان صورت خود را به آرامی بشویید.
  • بهتر است تا 24 ساعت، از حمام کردن، رفتن به سونا و استخر خودداری کنید.
  • از استفاده از کرم‌های شب، لایه بردار، کرم‌های ضد چروک و لکه برها تا رفع التهاب پوست خودداری کنید.
  • تا یک هفته بعد باید از کرم‌های ترمیم کننده استفاده کرد.

زمان بهبودی بعد از لیفت پوست با آر اف

پس از لیفت پوست با آر اف، تورم و قرمزی خفیفی روی پوست ایجاد می‌شود که در نهایت ظرف 48 ساعت از بین می‌رود. پاکسازی و سفت شدن پوست در 3 تا 4 هفته بعد از درمان قابل مشاهده است.

افرادی که این روش را انجام می‌دهند ممکن است به مدت دو روز دچار تورم و صورتی رنگ پوست شوند که با استفاده از کرم ضد آفتاب می‌توان آن را از بین برد و به فعالیت‌های معمول خود ادامه داد.

هزینه لیفت پوست با آر اف

هزینه این روش با توجه به نواحی تحت درمان و میزان نیازها و خواسته‌های مراجعین و تعداد جلسات مورد نیاز برای هر فرد متفاوت است. برای لیفت پوست با آر اف می‌توانید با پزشک مشورت کنید. تمام اطلاعات در اختیار شما قرار می‌گیرد و این زمینه برای شما فراهم می‌شود تا بهترین تصمیم را بگیرید.

آیا همه افراد در هر گروه سنی می‌توانند RF فرکشنال انجام دهند؟

بهترین کاندیدها برای این روش افراد بین 30 تا 55 سال هستند، البته اگر از سلامت کامل برخوردار بوده و شرایط پزشکی خاصی مانند مشکلات قلبی یا بیماری‌های خودایمنی نداشته باشند و افراد مبتلا به دیابت یا فشار خون بالا حتما باید مشاوره کنند. نکته بعدی این است که از آنجایی که امواج الکترومغناطیسی می‌تواند برای سلامت جنین مضر باشد، بهتر است خانم‌های باردار و شیرده از انجام آن خودداری کنند.

تعداد جلسات درمانی با آر اف فرکشنال چقدر است؟

تعداد جلسات آر اف فرکشنال با توجه به مواردی از قبیل نوع پوست، میزان آسیب پوست، واکنش بدن و نیازهای خود فرد تعیین می‌شود و معمولا این روش حداقل سه جلسه و حتی بسیاری از افراد بعد از انجام این کار نیاز است. مراجعه کننده‌ها بعد از یک جلسه درمان لیفت پوست با آر اف متوجه تغییرات در پوست خود خواهند شد. اگر زخم‌ها و اسکارها یا میزان چین و چروک‌ها عمیق‌تر باشد، به جلسات بیشتری نیاز است.

چه مدت طول می‌کشد تا پس از RF فرکشنال به نتایج دلخواه خود برسیم؟

پس از انجام آر اف فرکشنال فرآیند کلاژن سازی به تدریج آغاز می‌شود به طوری که پس از گذشت سه هفته از اولین درمان می‌توانید تغییرات را احساس کنید و این روند کلاژن سازی ادامه دارد به طوری که پس از سه ماه به اوج خود می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *