مراقبت از پوست

همه چیز درباره لیفت صورت با لیزر

همه چیز درباره لیفت صورت با لیزر

پوستی کشیده و محکم، صاف و بدون چین و چروک آرزوی همه ماست، اما اینها همه نشانه‌های پیری هستند و ناگزیر به سراغ همه انسان‌ها می‌آیند. روش‌های زیادی برای مقابله با این علائم وجود دارد که یکی از پرکاربردترین آنها لیفت صورت با لیزر است.

درمان منحصر به فرد لیفت صورت با لیزر از داخل و خارج صورت برای سفت کردن پوست، کاهش خطوط و چین و چروک، بازگرداندن حجم و بهبود رنگ و بافت پوست کار می‌کند. به گفته برخی از متخصصان، نتایج این درمان مشابه تزریق فیلر است با این تفاوت که در این درمان از سوزنی استفاده نمی‌شود.

اگر پوست شما با علائم پیری پوست مبارزه کند، لیفت صورت با لیزر یک گزینه عالی است. اگر همچنان مردد هستید، می‌توانید با مطالعه این مقاله درباره لیفت صورت با لیزر بیشتر بدانید و همچنین با عوارض و هزینه لیفت صورت با لیزر بیشتر آشنا شوید.

لیفت صورت با لیزر، درمانی برای مبارزه با پیری

برای بسیاری از مردم، تصویری که از خود در آینه می‌بینند با تصویر دوران جوانی‌شان مطابقت ندارد. با افزایش سن، پوست صورت نرمی و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد که باعث می‌شود صورت به طور طبیعی سفت و جوان به نظر برسد. برخی از اولین و بارزترین علائم پیری پوست معمولاً در قسمت تحتانی صورت و گردن رخ می‌دهند، به همین دلیل است که مردان و زنان سالخورده اغلب پوست شل و افتاده در امتداد خط فک، زیر چانه و اطراف گردن را تجربه می‌کنند.

در این سن، چین و چروک‌های عمیق ممکن است ایجاد شود، خط فک زاویه خود را از دست می‌دهد و گردن ظاهر جوان خود را از دست خواهد داد. تا همین اواخر، تنها راه لیفت صورت و سفت کردن قسمت پایین صورت و گردن، جراحی لیفت صورت تهاجمی بود. اما اکنون، به لطف فناوری پیشگامانه پزشکی، یک گزینه جدید و کم تهاجمی به نام لیفت لیفت صورت با لیزر وجود دارد. این روش درمانی یک روش انقلابی است که از فناوری بسیار پیشرفته لیزر برای سفت کردن و جوانسازی قسمت‌های پایین صورت و گردن استفاده می‌کند و شما را سال‌ها جوان‌تر نشان می‌دهد. از آنجایی که این روش لیفت صورت حداقل تهاجمی است، نیازی به برش‌های تهاجمی و دوره نقاهت طولانی مدت و هزینه‌های بالایی مانند جراحی لیفت صورت ندارد.

همه چیز درباره لیفت صورت با لیزر

لیفت صورت با لیزر چگونه کار می‌کند؟

در طول این درمان، از انرژی لیزر دقیق و هدفمند برای گرم کردن عمیق و ایمن پوست و ساختارهای پشتیبان زیرین صورت استفاده می‌شود، جایی که بسیاری از تغییرات ناشی از روند پیری رخ می‌دهد. به این ترتیب گرمای لیزر باعث انعقاد بافت شده و منجر به سفت شدن پوست و بافت آن می‌شود.

در واقع لیفت صورت با لیزر با تحریک بازسازی کلاژن در زیر سطح پوست به بیماران کمک می‌کند جوان‌تر به نظر برسند و احساس شادابی کنند. چین و چروک‌ها و خطوط ریز روی پیشانی، اطراف چشم، دهان، گردن و بدن با پر کردن کلاژن جدید در لکه‌های سطحی پوست از بین می‌روند. در طول این درمان هیچ برش یا تزریقی وجود ندارد و از آنجایی که سیستم لیزر لایه‌های بالایی پوست را خنک در حالی که کلاژن زیر آن را گرم می‌کند، بیماران در طول درمان کمترین ناراحتی را تجربه می‌کنند.

بیماران معمولاً بعد از یک جلسه لیفت صورت با لیزر، نتایج فوری را مشاهده می‌کنند و تا چند ماه بعد با رشد کلاژن جدید، لیفت بیشتری حاصل می‌شود. بسته به نواحی تحت درمان، اکثر بیماران برای دستیابی به حداکثر نتایج به بیش از یک جلسه درمان نیاز دارند، اما نکته مهم این است که این اثرات دائمی هستند.

بلافاصله پس از لیفت صورت با لیزر، بیماران ممکن است متوجه شوند که پوست قرمز و کمی گرم است، اما این علائم معمولاً در عرض چند ساعت خود به خود برطرف می‌شوند. از آنجایی که پوست صورت بسیار ظریف است، اکثر متخصصان لیفت صورت به بیماران توصیه می‌کنند که حداقل دو هفته پس از درمان از ناحیه تحت درمان با کرم ضد آفتاب محافظت کنند.

عوارض جانبی منفی و دائمی لیفت صورت با لیزر بسیار نادر هستند و به بیمارانی که قرمزی طولانی مدت، تورم یا هر گونه ناهنجاری دیگری را در پوست تجربه می‌کنند، توصیه می‌شود با پزشک خود تماس گرفته و دستورالعمل‌های پس از درمان را به دقت دنبال کنند. مراقبت‌های بعد از لیفت صورت با لیزر شامل موارد زیر است:

  • 12 ساعت از ورزش یا فعالیت شدید خودداری کنید.
  • به مدت 7 روز هیچ گونه عملیات حرارتی روی صورت انجام ندهید.
  • طولانی مدت در معرض اشعه ماوراء بنفش به مدت 28 روز پس از درمان قرار نگیرید.
  • استفاده از SPF و محافظ آنتی اکسیدانی که باید بعد از درمان استفاده شود ضروری است.

لیفت صورت با لیزر برای چه افرادی مناسب است؟

لیفت صورت با لیزر یک گزینه عالی برای افرادی است که می‌خواهند جوان‌تر به نظر برسند اما علاقه یا نیازی به جراحی لیفت صورت یا سایر روش‌های تهاجمی تر ندارند. اگر به بازگرداندن خطوط جوان به قسمت پایین صورت و گردن خود علاقه دارید، اما می‌خواهید از بیهوشی عمومی، برش‌ها و زمان بهبودی طولانی پس از درمان خودداری کنید، این درمان جلوگیری از پیری پوست ممکن است برای شما مناسب باشد.

اگر می‌خواهید زمان را به عقب برگردانید و با پیری پوست صورت مبارزه کنید، این درمان ممکن است بهترین و بی دردسرترین گزینه برای شما باشد. لیفت صورت با لیزر یک درمان همه کاره برای مردان و زنان است، هر کسی که به دنبال افزایش حجم صورت، کاهش چین و چروک، سفت کردن پوست افتادگی گردن و مبارزه با علائم پیری پوست صورت است.

توجه داشته باشید که برخی از اولین و بارزترین علائم پیری را می‌توان در قسمت پایین صورت و گردن مشاهده کرد. همانطور که پوست پیر می‌شود و به دلیل از دست دادن عضله، استحکام و قابلیت ارتجاعی طبیعی خود را از دست می‌دهد، برخی از افراد ممکن است در اواخر دهه 30 زندگی خود متوجه این تغییرات شوند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به دنبال معکوس کردن این علائم پیری در دهه‌های 40، 50، 60 و بعد از آن باشند. مهم نیست در چه سنی هستید، هرگز زود یا دیر نیست که به بهترین شکل ظاهر شوید و احساس شادابی و جوانی داشته باشید.

همه چیز درباره لیفت صورت با لیزر

نتایج لیفت صورت با لیزر چگونه است؟

از آنجایی که پیری فرآیندی مستمر است که تحت تأثیر عوامل محیطی زیادی قرار دارد، نتایج لیفت صورت با لیزر برای افراد مختلف متفاوت خواهد بود. اما نتایج معمولی لیفت صورت با لیزر را می‌توان تا دو سال مشاهده کرد و بسیاری از بیماران متوجه می‌شوند که می‌توانند نتایج بهینه را با چند درمان بیشتر افزایش دهند. پس از حدود دو سال، ممکن است یک سری درمان دیگر برای تشویق رشد کلاژن جدید مورد نیاز باشد، زیرا کلاژن معمولاً در طول زمان توسط بدن بازجذب می‌شود.

مزایای لیفت صورت با لیزر

لیزر درمانی از بیرون به داخل پوست عمل می‌کند و بسته به نوع لیزر می‌تواند به ترمیم آسیب‌های سطح پوست، تقویت لایه‌های بیرونی پوست با افزایش تولید کلاژن و حتی سفت کردن و تقویت پوست صورت کمک کند.

لیزرهایی وجود دارند که برای از بین بردن تغییر رنگ، سفت کردن پوست شل، خطوط صاف و چین و چروک و کاهش اسکارهای آکنه طراحی شده‌اند. با این حال، فقط به این دلیل که لیزر با علائم پیری در سطح بالاتری مقابله می‌کند، به این معنی نیست که نتایج لیزر درمانی پوست لزوماً ضعیف هستند.

در واقع، از آنجایی که لیفت صورت به طور قابل توجهی بر بافت یا ظاهر پوست خارجی تأثیر نمی‌گذارد، لیزر می‌تواند مناطقی را که حتی ماهرانه‌ترین لیفت صورت انجام شده در آن‌ها نمی‌تواند بهبود بخشد را درمان کند. برای بیمارانی که شلی و افتادگی قابل توجه پوست صورت را تجربه نمی‌کنند، لیزر یک انتخاب عالی برای اصلاح لک‌ها و جوان‌سازی ظاهر پوست است. به طور کلی لیزر لیفت صورت می‌تواند در موارد زیر بسیار مفید و موثر باشد:

  • از بین بردن خطوط ریز و چین و چروک صورت و گردن
  • پیشگیری از علائم پیری پوست
  • کاهش ملاسما و سایر ضایعات رنگدانه دار
  • کاهش سیاهی دور چشم و پف زیر چشم
  • کمک به لیفت و سفت شدن پوست صورت، گردن، دکلته و دست‌ها

عوارض جانبی لیفت صورت با لیزر

از آنجایی که لیفت صورت با لیزر شامل هیچ برش جراحی نمی‌شود، نسبت به سایر روش‌های لیفت صورت، روشی مطمئن‌تر برای دستیابی به پوستی جوان‌تر است و همچنین هزینه کمتری نیز دارد.

برخی از بیماران عوارض جانبی موقتی از جمله پوست متورم یا حساس، تغییر رنگ پوست و کبودی موضعی را تجربه می‌کنند، اما باید توجه داشت که اکثر سیستم‌های لیفت پوست با لیزر مجهز به مکانیسم‌های خنک کننده کارآمد برای کاهش احتمال ناراحتی بیمار هستند. شایع‌ترین عارضه جانبی یا خطر لیفت پوست با لیزر، درد در طول درمان است. با این حال، سایر عوارض جانبی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • جای زخم
  • درد
  • خارش
  • تورم کوتاه مدت
  • قرمزی پوست
  • عفونت‌های باکتریایی، ویروسی و قارچی
  • هایپرپیگمانتاسیون یا تیره شدن پوست
  • کیست میلیا یا سباسه
  • جوش‌هایی مثل آکنه

لازم به ذکر است که افرادی که پوست تیره دارند بیشتر در معرض عوارض جانبی لیفت صورت با لیزر هستند. توجه داشته باشید که برای اطلاعات بیشتر و تشخیص اینکه آیا لیفت پوست با لیزر برای شما مناسب است یا خیر، با متخصص پوست، مو و زیبایی مشورت کنید.

هزینه لیفت صورت با لیزر

هزینه لیفت صورت با لیزر معمولاً بر اساس تخصص و صلاحیت پزشک انجام دهنده این روش، نوع روش مورد استفاده، زمان و تلاش مورد نیاز برای درمان و همچنین موقعیت جغرافیایی مطب وی است. لازم به ذکر است که اکثر طرح‌های بیمه درمانی شامل جراحی زیبایی یا درمان عوارض آن نمی‌شود، اما بسیاری از جراحان پلاستیک طرح‌های تامین مالی بیمار را ارائه می‌دهند، بنابراین حتما قبل از آن با پزشک خود مشورت کنید.

هزینه‌های لیفت صورت با لیزر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • هزینه‌های امکانات جراحی
  • هزینه‌های بیهوشی
  • نسخه‌های دارویی

ارزش رضایت شما بیشتر از هزینه است. بنابراین، هنگام انتخاب پزشک برای لیفت پوست صورت با لیزر، به یاد داشته باشید که تجربه پزشک و راحتی شما با او به اندازه هزینه نهایی عمل مهم است.

همه چیز درباره لیفت صورت با لیزر

لیفت صورت با لیزر چقدر طول می‌کشد؟

لیفت صورت با لیزر را نمی‌توان روشی دائمی برای از بین بردن چین و چروک، خطوط و سایر علائم پیری در نظر گرفت. زیرا هیچکس تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند روند پیری را متوقف کند و تا آخر عمر جوان بماند. با این حال، می‌توان سرعت ظهور علائم پیری را به حداقل رساند و لیفت لیزری صورت را طولانی‌تر کرد. این امر تنها با مراقبت‌های لازم از پوست، تغذیه مناسب و داشتن یک سبک زندگی سالم و بدون استرس امکان پذیر است.

با این وجود، شما می‌توانید نتیجه لیفت صورت با لیزر را به مدت 1 تا 3 سال روی صورت خود مشاهده کنید. طبیعی است که هر چه بیشتر از پوست خود مراقبت کرده یا از روش‌های دیگر جوانسازی پوست استفاده کنید، این مقدار بیشتر می‌شود.

سخن پایانی

خطوط ریز و عمیق، افتادگی و چروک شدن پوست از جمله نشانه‌هایی است که به مرور زمان در چهره زنان و مردان ظاهر می‌شود و طراوت و جوانی را از آن می‌گیرد. این تغییرات ممکن است برای بسیاری از افراد خوشایند نباشد و آنها را به فکر مقابله با این اثرات بیاندازد. لیفت صورت با لیزر یکی از جدیدترین و مطمئن ترین گزینه‌هایی است که تقریبا همه افراد می‌توانند آن را انتخاب کنند. این روش نتیجه کاملا طبیعی دارد و با جوانسازی پوست و صورت می‌تواند اعتماد به نفس را در افراد افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *