مراقبت از پوست

ماسک زغال چه فوایدی دارد؟

ماسک زغال چه فوایدی دارد؟

استفاده از پاک کننده‌های آبرسان اول صبح و کرم‌های ضد پیری و طراوت در شب بخشی جدایی ناپذیر از روتین مراقبت از پوست ما است. به همین دلیل جای تعجب نیست که تنوع این محصولات روز به روز به صورت تصاعدی در حال افزایش است.

در این بین، خواص زغال طبیعی به یکی از موضوعات بحث برانگیز در صنعت مراقبت از پوست در سال‌های اخیر تبدیل شده است. اما فواید ماسک زغالی که این همه سر و صدا را به پا کرده است چیست؟

زغال فعال در ماسک زغال چیست؟

آنچه ما به عنوان زغال می‌شناسیم در واقع زغال فعال طبیعی است. زغال فعال مدتهاست که به عنوان یک ماده با ارزش شناخته شده است. توانایی زغال فعال در جذب سموم و آلاینده‌ها آن را به ترکیبی شگفت انگیز و کاربردی تبدیل کرده است.

تاکنون از زغال فعال در تولید محصولات بهداشتی و بیمارستانی استفاده می‌شد. اما در سال‌های اخیر استفاده از آن در محصولات پوستی نیز رایج شده است. خاصیت پاک کنندگی ملایم و موثر زغال فعال و قدرت آن در کنترل چربی طبیعی پوست، این ماده را به گزینه‌ای ایده آل برای تولید محصولات مراقبت از پوست تبدیل کرده است.

زغال فعال مورد استفاده در محصولات مراقبت از پوست اغلب به عنوان Pure Active شناخته می‌شود که طیفی از زغال فعال فشرده است. زغال اکتیو خالص حاوی ذرات فعال و بسیار قوی است که در انواع ماسک‌ها، اسکراب‌ها، شوینده‌ها، سرم‌ها وغیره استفاده می‌شود.

ماسک زغال چه فوایدی دارد؟

با فواید زغال فعال برای پوست آشنا شوید

استفاده از ذرات زغال فعال یا Pure Active در تولید ماسک‌های مراقبت از پوست یکی از داغ ترین اخبار دنیای زیبایی است. ذرات زغال فعال به دلیل قدرت بالای خود در سم زدایی و پاکسازی پوست مورد توجه قرار گرفته‌اند.

موثرترین فواید ماسک زغال برای پوست عبارتند از:

روشن کردن پوست

پوست صورت ما در طول روز در معرض انواع آلودگی‌ها، گرد و غبار، اشعه ماوراء بنفش خورشید وغیره قرار دارد و بار زیادی را به دوش می‌کشد. این عوامل باعث کدر شدن پوست و تجمع سلول‌های مرده و ناخالصی‌های بیشتری می‌شود.

اینجاست که ذرات زغال فعال وارد عمل می‌شوند. ذرات زغال سنگ قدرت لایه برداری بسیار ملایم و در عین حال موثری دارند. این ذرات با حرکت بر روی سطح پوست شما به آرامی سلول‌های مرده را از بین می‌برند و به این ترتیب رنگ پوست روشن شده و به صورت شما درخشندگی فوق العاده‌ای می‌بخشد.

پاکسازی عمیق

احتمالاً متوجه شده‌اید که گاهی اوقات پوست شما کدرتر از حد معمول به نظر می‌رسد. جالب است بدانید مواردی مانند تجمع ذرات آلاینده و آلودگی محیط زیست مقصر اصلی این مشکل هستند. این مواد به مرور زمان در منافذ پوست جمع شده و با نفوذ به لایه‌های عمقی پوست باعث تیرگی و تیرگی آن می‌شوند.

ذرات Pure Active موجود در ماسک زغال در این شرایط مانند آهنربا عمل می‌کنند و تمام آلودگی‌ها را به سمت خود می‌کشند. در نهایت این ذرات فعال پاکسازی عمیقی را برای پوست ایجاد می‌کنند که نتیجه آن طراوت و شادابی صورت شماست.

از بین رفتن آکنه

اگر پوست چرب یا مستعد آکنه دارید و اغلب با انواع جوش‌های سرسیاه یا جوش‌های ملتهب و چرکی دست و پنجه نرم می‌کنید، بهتر است ماسک زغال را امتحان کنید. ذرات زغال فعال علاوه بر پاکسازی منافذ پوست، قدرت آنتی باکتریال و ضد عفونی کنندگی نیز دارند. Pure Active با قدرت ضد باکتریایی خود می‌تواند چرخه تکثیر باکتری‌ها را کنترل کرده و از بروز هرگونه جوش و آکنه جلوگیری کند.

تعدیل چربی پوست

افرادی که پوست چرب یا مختلط دارند به خوبی از مشکل براق و چرب بودن نواحی صورت خود آگاه هستند. غدد چربی پوست این افراد بیش از حد طبیعی فعال بوده و در نتیجه چربی و سبوم بیشتری تولید می‌کنند. این امر باعث تجمع سبوم اضافی در منافذ پوست و ایجاد انواع جوش‌های سرسیاه و آکنه‌های زیر پوستی می‌شود.

زغال فعال با تأثیر بر فعالیت غدد چربی از تولید سبوم اضافی جلوگیری می‌کند. نتیجه این عملکرد فوق العاده جلوگیری از براق شدن پوست، افزایش ماندگاری آرایش و جلوگیری از ایجاد آکنه است. به عنوان خلاصه‌ای از عملکرد ذرات Pure Active در ماسک زغال، می‌توان به خواص ضد پیری، ضد لک و طراوت آن نیز اشاره کرد. خاصیت لایه برداری زغال فعال به از بین بردن لکه‌ها، جوش‌ها و پوست تیره کمک می‌کند. علاوه بر این، ذرات زغال نیز با تامین آبرسانی عمیق و تامین رطوبت مورد نیاز پوست در کاهش چین و چروک پوست موثر است.

ماسک زغال چه فوایدی دارد؟

فواید ماسک زغال برای انواع پوست

از پاکسازی و آبرسانی به پوست گرفته تا روشن‌کردن، ماسک‌های صورت بسته به مواد فعال استفاده شده در آن‌ها می‌توانند فواید متفاوتی داشته باشند. ماسک زغال نیز یکی از انواع ماسک‌های صورت است که به دلیل مواد فرآوری شده و سایر مواد تشکیل دهنده آن می‌تواند فواید بی نظیری را برای انواع پوست به ارمغان بیاورد.

زغال فعال مورد استفاده در ماسک صورت نوعی ماده طبیعی است که به راحتی آلودگی‌ها را از بین می‌برد. علاوه بر این، دارای قدرت پاک کنندگی عمیق است که آن را به گزینه‌ای عالی برای تمیز کردن انواع پوست تبدیل می‌کند. خبر خوب در مورد ماسک‌های زغال این است که برای انواع پوست مناسب هستند.

ماسک زغال برای پوست‌های چرب

همانطور که قبلا ذکر شد یکی از مشکلات اصلی پوست‌های چرب، فعالیت بیش از حد غدد چربی و تولید چربی اضافی در منافذ پوست است. به همین دلیل، افرادی که پوست چرب دارند، اغلب با ترشح بیش از حد سبوم، آکنه زیر پوستی و مسدود شدن منافذ مواجه می‌شوند. اگر پوست چرب دارید، ماسک زغال یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای شماست.

از مزایای ماسک زغال برای پوست‌های چرب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با تاثیر بر عملکرد غدد چربی پوست، تولید و ترشح چربی و سبوم طبیعی را کنترل می‌کند. در نتیجه از تجمع چربی و مسدود شدن منافذ جلوگیری می‌کند.
  • اثر قابض زغال به کوچک کردن منافذ باز و بزرگ شدن پوست کمک می‌کند.
  • جوش‌های سر سیاه را از بین می‌برد.
  • در دراز مدت و با کنترل چربی از درخشندگی پوست شما جلوگیری می‌کند.

ماسک زغال برای پوست مختلط

افراد با پوست مختلط اغلب با تولید و ترشح بیش از حد چربی در ناحیه T روبرو هستند. این مورد اغلب با آکنه‌های سرسخت و پوست براق در این نواحی همراه است.

مزایای استفاده از ماسک زغال برای پوست مختلط عبارتند از:

  • ماسک زغال چربی در ناحیه T را کنترل می‌کند و از براق شدن این ناحیه در هنگام آرایش جلوگیری می‌کند.
  • با کنترل چرخه تولید باکتری، از ایجاد جوش و آکنه‌های چرکی جلوگیری می‌کند.
  • به یکدست شدن پوست و ایجاد تعادل کمک می‌کند.

ماسک زغال برای پوست خشک

نوع دیگری از پوست که واقعاً می‌تواند از ماسک زغال استفاده کند، پوست خشک است. پوسته پوسته شدن، خشکی و ترک خوردن از جمله مشکلات اصلی پوست خشک است که ماسک زغال می‌تواند به درمان آن کمک کند:

  • ماسک زغال دارای قدرت لایه برداری ملایمی است و به راحتی می‌تواند سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد. این کار پوست را تمیز می‌کند و خشکی و ترک خوردگی بافت آن را کاهش می‌دهد.
  • زغال فعال با افزایش کارایی تنفس سلولی به تقویت پوست و کاهش خشکی آن کمک می‌کند.
  • با تقویت سد لیپیدی از از دست دادن رطوبت طبیعی پوست جلوگیری می‌کند.

ماسک زغال چه فوایدی دارد؟

با انواع محصولات کربن فعال آشنا شوید

اگرچه امروزه از زغال فعال در تولید انواع ماسک‌ها و پاک کننده‌های پوست استفاده می‌شود، اما انتخاب محصول مناسب تا حد زیادی به نوع پوست و نیازهای تخصصی آن بستگی دارد.

در این میان ماسک‌های زغال را می‌توان محبوب ترین محصول این ماده ارزشمند دانست. ماسک زغال در انواع مختلفی تولید می‌شود و یکی از محبوب ترین مواد تشکیل دهنده آن زغال است. این ماسک‌ها اغلب با سایر مواد موثره مانند اسید سالیسیلیک، ویتامین C و سایر عصاره‌های طبیعی ترکیب و فرموله می‌شوند و تنوع بسیار بالایی دارند.

با محبوب ترین انواع ماسک زغال آشنا شوید:

ماسک لایه بردار زغال

ماسک لایه بردار اغلب برای از بین بردن ناخالصی‌های عمیق و مبارزه با جوش‌های سر سیاه استفاده می‌شود. این ماسک‌ها در فرم کلی خود مایع هستند و پس از چند دقیقه پس از قرار گرفتن روی پوست به آرامی خشک می‌شوند. ذرات Pure Active به کار رفته در ماسک لایه بردار زغال، آلاینده‌ها و مواد مضر را از منافذ پوست جذب می‌کند. در نتیجه منافذ عمیقا تمیز می‌شوند.

اگر پوست شما کدر است یا اغلب با آکنه و جوش سرسیاه دست و پنجه نرم می‌کنید، ماسک لایه بردار زغال بهترین گزینه برای شماست. تخصص لایه برداری از بین بردن موهای ریز زیر پوست و ناخالصی‌های پنهان در منافذ است.

ماسک خاک رس زغال

ماسک خاک رس زغال سنگ کلید طلایی برای حفظ پوست چرب و مستعد آکنه است. خاک رس غنی از مواد معدنی است و قدرت کنترل روغن عالی دارد. ذرات زغال فعال خالص، که در کنار خاک رس قرار گرفته‌اند، ترکیبی منحصر به فرد را تشکیل می‌دهند. این مدل از ماسک ترشح چربی پوست را به خوبی کنترل می‌کند و از ایجاد سبوم اضافی و آکنه ملتهب جلوگیری خواهد کرد.

فواید ماسک خاک رس زغال به شرح زیر هستند:

  • خاصیت جاذب دارد و آلودگی‌ها را از عمیق ترین لایه‌های پوست شما پاک می‌کند.
  • بافت پوست را به خوبی تقویت و تغذیه می‌کند.
  • سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد.
  • تولید و ترشح چربی پوست را کنترل می‌کند و از ایجاد سبوم اضافی و چرب شدن پوست جلوگیری خواهد.
  • رنگ پوست را روشن می‌کند، شادابی خاصی به چهره شما می‌بخشد.
  • بافت کرمی این محصول به خوبی روی سطح پوست پخش می‌شود و استفاده بسیار راحت را برای مصرف کنندگان فراهم می‌کند.

عناصر استفاده شده در ماسک لایه بردار خاک رس عبارتند از:

  • خاک رس سیاه
  • انبار سائل
  • پودر زغال

اسکراب زغال

اسکراب زغالی یکی از محبوب ترین گزینه‌ها برای پاکسازی و لایه برداری انواع پوست است. این ماسک‌ها حاوی مقدار مناسبی از ذرات Pure Active هستند که قدرت لایه برداری بسیار خاصی دارند. ذرات زغال فعال روی سطح پوست می‌چرخند و سلول‌های مرده و لایه شاخی پوست را از بین می‌برند.

همچنین آلودگی‌های عمیق را از لایه‌های زیر پوست پاک می‌کنند. عملکرد ترکیبی زغال فعال در اسکراب، طراوت و طراوت بی نظیری را به پوست شما می‌بخشد.

از خواص بی نظیر این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قدرت لایه برداری بسیار ملایمی دارد و بدون ایجاد حساسیت سلول‌های مرده را از سطح پوست شما پاک می‌کند.
  • ذرات زغال فعال انواع آلودگی‌ها و سموم موجود در منافذ را از بین می‌برد.
  • خاصیت ضد باکتریایی گرم کننده از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می‌کند.
  • مواد معدنی مورد نیاز پوست را تامین می‌کند.
  • به پوست شما لطافت و لطافت خاصی می‌بخشد.

عناصر مورد استفاده در ساختار اسکراب زغال عبارتند از:

  • شکر سیاه
  • زغال فعال

چه کسانی می‌توانند از اسکراب زغال استفاده کنند؟

این ماسک شگفت انگیز برای هر نوع پوست فرموله شده است. به خصوص افرادی که پوست خشک و حساسی دارند می‌توانند بدون نگرانی از مزایای این محصول فوق العاده بهره مند شوند.

نکته بسیار مهم در مورد ماسک زغال، استفاده کنترل شده و منظم از آن است. اول از همه، باید بدانید که استفاده از یک یا دو بار ماسک برای شما معجزه نمی‌کند. بلکه برای رسیدن به نتایج دلخواه خود بهتر است از ماسک‌ها به مدت چند ماه استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از ماسک صورت نه تنها برای پوست شما مفید نیست، بلکه ممکن است باعث آسیب و حساسیت شود. به همین دلیل، توصیه می‌شود برنامه‌ای منظم برای استفاده از ماسک صورت در برنامه مراقبتی خود داشته باشید.

آیا استفاده از ماسک زغال برای پوست خطرناک است؟

با توجه به تحقیقات انجام شده در این زمینه به طور کلی می‌توان گفت که ماسک زغال یک محصول بسیار بی خطر است. اما برای اطمینان و جلوگیری از هرگونه عارضه ناخوشایند توصیه می‌شود قبل از استفاده از ماسک زغال یک تست پچ انجام دهید. همچنین به یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد از ماسک زغال می‌تواند با عوارض جانبی مانند خشکی، قرمزی، التهاب و حساسیت پوست همراه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *