مراقبت از پوست

بهترین کرم ضد چروک دور چشم چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین کرم ضد چروک دور چشم چه ویژگی‌هایی دارد؟

همه افراد در طول زندگی خود با چین و چروک دور چشم مواجه می‌شوند. آنها روند طبیعی پیری هستند و به ما آسیب نمی‌رسانند. با افزایش سن، پوست توانایی خود را برای بازسازی و ترمیم آسیب‌های ایجاد شده از دست می‌دهد. پوست دور چشم به دلیل نازکی بسیار حساس است و زودتر در معرض روند پیری قرار می‌گیرد. در نتیجه به مرور زمان چین و چروک‌های کوچکی در اطراف آن ایجاد می‌شود.

در مقاله زیر علت ایجاد چین و چروک در این ناحیه را بررسی کرده و بهترین کرم‌های ضد چروک دور چشم را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین کرم ضد چروک دور چشم چه ویژگی‌هایی دارد؟

علت ایجاد چین و چروک دور چشم

همانطور که می‌دانید چین و چروک دور چشم با افزایش سن ظاهر می‌شود و یک فرآیند طبیعی در بدن همه انسان هاست. اما چه چیزهای دیگری می‌تواند بر ظاهر این مشکلات پوستی تأثیر بگذارد؟ قبل از اینکه با بهترین کرم‌های ضد چروک دور چشم آشنا شوید، بهتر است با دلایل دیگر پیدایش این خطوط ریز و درشت آشنا شوید. آن‌ها هستند:

کاهش الاستین پوست

الاستین پروتئینی در بدن است که خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری بسیاری از بافت‌ها به ویژه پوست را حفظ می‌کند. با افزایش سن، تولید این پروتئین در بدن کاهش می‌یابد و خاصیت ارتجاعی پوست کاهش می‌یابد.

سیگار کشیدن

تنباکوی موجود در سیگار نقش مهمی در ایجاد چین و چروک دور چشم دارد. زیرا نیکوتین موجود در آن رگ‌های خونی را باریک می‌کند و دسترسی به اکسیژن، کلاژن، الاستین، ویتامین A و سایر پروتئین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز پوست را محدود می‌کند. در نهایت، اولین ناحیه پوستی که آسیب می‌بیند، اطراف چشم است.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید

قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید آسیب‌های زیادی به بدن انسان وارد می‌کند که مهمترین آن آفتاب سوختگی و سرطان پوست است. دلیل اصلی اینکه اشعه ماوراء بنفش باعث ایجاد چین و چروک زیر چشم می‌شود این است که در فعالیت سلولی درم و اپیدرم اختلال ایجاد می‌کند. بهترین کرم‌های ضد چروک دور چشم با SPF مناسب از این ناحیه در برابر اشعه خورشید محافظت می‌کند.

آلودگی هوا

اخیراً برخی از دانشمندان و متخصصان پوست دریافته‌اند که آلودگی هوا می‌تواند روند پیری پوست را تسریع کند. قرار گرفتن در معرض هوای آلوده علاوه بر تاثیر بر قلب و ریه‌ها می‌تواند بر سلامت و شادابی پوست شما نیز تاثیر بگذارد. ذرات معلق در هوا تأثیر بسزایی در پیری پوست دارند.

داشتن عادات غلط

عادات غلط مانند خوابیدن روی شکم، مالیدن چشم‌ها، اخم کردن یا خندیدن زیاد از جمله دلایل چین و چروک‌های زود هنگام دور چشم است.

کاهش کلاژن در بدن

کلاژن یکی از فراوان ترین پروتئین‌ها در بدن انسان است. این پروتئین به طور طبیعی در استخوان‌ها، ماهیچه‌ها، تاندون‌ها و درم (لایه میانی پوست) وجود دارد و وظیفه حفظ قدرت و ساختار سلول‌های بدن به ویژه پوست را بر عهده دارد. با افزایش سن، میزان تولید کلاژن در بدن نیز کاهش می‌یابد و چین و چروک‌های اولیه در اطراف چشم ظاهر می‌شود. به همین دلیل بهترین کرم‌های ضد چروک دور چشم سرشار از کلاژن هستند.

ترکیبات رایج و موثر در کرم‌های ضد چروک

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که بهترین کرم‌های ضد چروک دور چشم چگونه می‌توانند این مشکل را برطرف کرده و از بروز مجدد آن‌ها جلوگیری کنند؟

کرم‌های ضد چروک مرطوب کننده‌های غنی از مواد موثره و مفید برای پوست هستند که علاوه بر حفظ شادابی و رطوبت پوست، خطوط ریز و درشت را نیز از بین برده و از عود آنها جلوگیری می‌کنند. در ادامه به بررسی برخی از ترکیبات رایج این محصولات می‌پردازیم که ظاهر پوست شما را بهبود می‌بخشد.

  • رتینوئیدها: رتینوئیدها اصطلاحی است که برای ترکیبات ویتامین A مانند رتینول و رتینوئیک اسید استفاده می‌شود. این ترکیبات پوست آسیب دیده شما را ترمیم کرده و چین و چروک را کاهش می‌دهد.
  • ویتامین C یا اسید اسکوربیک: ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند. این ویتامین به خوبی از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند.
  • هیدروکسی اسیدها: آلفا هیدروکسی اسیدها (AHA) شامل اسید گلیکولیک، سیتریک و لاکتیک است. این اسیدها برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست، یعنی لایه برداری و پاکسازی استفاده می‌شوند.
  • کوآنزیم Q10: کتون یک ترکیب آنتی اکسیدانی مهم در بهترین کرم‌های ضد چروک دور چشم است که از پوست در برابر آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند و چین و چروک را کاهش می‌دهد.
  • پپتیدها: این مولکول‌ها به طور طبیعی در موجودات زنده وجود دارند. برخی از آنها کلاژن سازی را در بدن تحریک می‌کنند و چین و چروک‌های پوست را از بین می‌برند.
  • عصاره چای: چای سبز، سیاه و اولانگ حاوی ترکیباتی با خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. به همین دلیل در اکثر کرم‌های ضد چروک از آنها استفاده می‌شود.
  • عصاره هسته انگور: عصاره هسته انگور علاوه بر خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی، باعث تولید کلاژن می‌شود.

بهترین کرم ضد چروک دور چشم چه ویژگی‌هایی دارد؟

از چه سنی باید از کرم دور چشم استفاده کرد؟

از 20 سالگی به بعد کلاژن سازی پوست کاهش می‌یابد و از 30 سالگی به بعد پوست توانایی خود را در انتقال رطوبت بین لایه‌ها از دست می‌دهد. در نتیجه، پوست نازک تر یا کدرتر به نظر می‌رسد و خطوط یا چین و چروک‌های مرتبط با افزایش سن شروع به ایجاد می‌کنند. در نتیجه بهتر است مراقبت از پوست دور چشم را از 20 سالگی به بعد شروع کنید.

چگونه بهترین کرم دور چشم را انتخاب کنید؟

پوست اطراف چشم نازک و بسیار حساس است. اگر در خرید لوازم آرایش دقت کرده باشید معمولا روی کرم‌ها و پنکیک‌ها نوشته شده است که از استفاده از این لوازم آرایش دور چشم خودداری کنید. دلیل این امر حساسیت بالای پوست دور چشم است. اما محصولاتی برای استفاده در اطراف چشم نیز تولید شده‌اند تا علاوه بر اثر ضد آفتاب، جوانی را طولانی تر کنند.

به طور کلی ویژگی‌های یک کرم دور چشم خوب عبارتند از:

  • کاهش چین و چروک دور چشم
  • پف دور چشم را کاهش دهید
  • روشن کننده و رفع تیرگی دور چشم
  • بازسازی سلول‌های پوست اطراف چشم
  • انتقال ویتامین به دور چشم
  • ترمیم و جوانسازی پوست دور چشم
  • آبرسانی دور چشم
  • سفت کننده دور چشم

ویژگی‌های گفته شده ممکن است در یک کرم دور چشم خوب یافت شود که گاهی برای هر یک از این ویژگی‌ها باید کرم دور چشم جداگانه تهیه کرد.

کرم دور چشم حاوی چه موادی است؟

یک کرم دور چشم خوب حاوی موادی است که سلول‌های اطراف چشم را ترمیم و بازسازی می‌کند. معمولا کرم‌های دور چشم خوب دارای اسید هیالورونیک غلیظ هستند تا علاوه بر آبرسانی، چین و چروک دور چشم را کاهش دهند. انواع پروتئین‌ها و عصاره جلبک‌های مخصوص نیز در این کرم‌ها یافت می‌شود تا علاوه بر انعطاف پذیری و مرطوب کنندگی دور چشم، عمل لیفت دور چشم را نیز انجام می‌دهند. لایه برداری ظریف کرم‌های دور چشم برای افرادی که می‌خواهند از سیاهی دور چشم خلاص شوند بسیار موثر است.

موادی که معمولا در کرم‌های دور چشم یافت می‌شوند شامل کافئین، آلفا هیدروکسی اسید، رتینول، عصاره چای سبز، ویتامین K و ویتامین C، آنزیم Q10، پپتید، ویتامین E و A و لایه بردارهای ضعیف بسته به نوع کرم دور چشم هستند. درصد هر یک از این مواد تغییر می‌کند.

بهترین کرم ضد چروک دور چشم چه ویژگی‌هایی دارد؟

کرم دور چشم شب بهتر است یا روز؟

کرم دور چشم افرادی که در طول روز از این کرم استفاده می‌کنند با افرادی که کرم شب استفاده می‌کنند متفاوت است. اگر از کرم دور چشم به صورت روزانه استفاده می‌شود، حتما باید ضد آفتاب یا محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش باشد. هنگام خرید کرم دور چشم به SPF آن توجه کنید. اگر شب‌ها از کرم دور چشم استفاده می‌کنید، کرم‌های دور چشم بدون SPF بخرید.

چه کرم دور چشمی برای من مناسب است؟

هدف شما از خرید کرم دور چشم چیست؟ آیا می‌خواهید پف چشم‌هایتان کم شود یا چین و چروک‌های سطحی دور چشم از بین برود؟ شاید به دنبال کرمی هستید که تیرگی دور چشمتان را از بین ببرد؟ قبل از خرید کرم دور چشم، نیازهای خود را بدانید.

آقایان هم کرم دور چشم بزنند!

اگرچه مردان کمتر به این موضوع توجه می‌کنند، اما افزایش سن یک روند اجتناب ناپذیر است و تفاوتی بین زن و مرد قائل نیست. کرم‌های دور چشم مردانه معمولاً سبک‌تر از کرم‌های دور چشم زنانه هستند و حاوی مواد با جذب سریع‌تری هستند. این کرم‌ها دقیقا برای پوست آقایان تهیه شده و باعث تحریک کلاژن سازی پوست و افزایش الاستین می‌شود.

کرم‌های دور چشم گران قیمت نشان دهنده کیفیت آنها نیست!

اگرچه کرم‌های دور چشم مارک دار قیمت بالایی دارند، اما هر نوع کرم دور چشم مناسب شما نیست. شاید از گران ترین کرم دور چشم استفاده کنید و حساسیت داشته باشید. پس نگذارید قیمت کرم دور چشم ملاک انتخاب شما باشد. با کرم‌هایی که در محدوده قیمتی متوسط قرار دارند شروع کنید و هر بار کرم دور چشم خود را ارتقا دهید تا بهترین کرم دور چشم را که دقیقاً با پوست شما مطابقت دارد پیدا کنید.

آشنایی با ویژگی‌های یک کرم دور چشم خوب برای زیر 30 سال

همه ما می‌دانیم که هر چه بیشتر از پوست خود در سنین پایین مراقبت کنیم، روند پیری را بیشتر به تعویق می‌اندازیم. پس بهتر است در سنین پایین تر سراغ کرم‌های مناسب پوست به خصوص کرم دور چشم بروید.

اگر اکنون در دهه بیست زندگی خود هستید؛ بیشتر از هر سنی باید مراقب پوست خود باشید اما بهتر است از کرم‌های سبک حاوی مرطوب کننده استفاده کنید. به عنوان مثال، به دنبال کرم‌هایی باشید که حاوی ویتامین E، ویتامین C و آنتی اکسیدان هستند.

ویژگی‌های یک کرم دور چشم خوب سی تا چهل ساله

برای افرادی که بین 30 تا 40 سال سن دارند؛ ما به شدت توصیه می‌کنیم از کرم دور چشم به صورت روزانه استفاده کنید. کرم‌هایی که استفاده می‌کنید باید از فرمولاسیون قوی بهره مند شوند. کرم‌های دور چشم برای افراد بین 30 تا 40 سال باید از انواع ویتامین‌ها، عصاره‌های گیاهی و آنتی اکسیدان‌ها ساخته شده باشد تا از پیری زودرس پوست شما جلوگیری کند.

ویژگی‌های یک کرم دور چشم خوب برای افراد بالای 40 سال

هر چه سن شما بالاتر می‌رود؛ قطعا چین و چروک‌های بیشتری روی پوست ظاهر می‌شود. بنابراین برای جلوگیری از عمیق شدن چین و چروک و تیره شدن پوست دور چشم؛ بهتر است از کرم‌های حاوی رتینول و اسید هیالورونیک استفاده کنید. زیرا این موارد باعث شادابی پوست شما می‌شود و با ایجاد رطوبت; از عمیق شدن مشکلات پوستی اطراف چشم شما جلوگیری می‌کند.

بهترین کرم ضد چروک دور چشم چه ویژگی‌هایی دارد؟

سخن پایانی

همه ما دوست داریم پوستی صاف و بدون کوچکترین چین و چروک داشته باشیم. به همین دلیل ما به دنبال راه‌های زیادی برای داشتن چنین هدیه‌ای هستیم. یکی از رایج ترین روش‌ها به خصوص برای خانم‌ها استفاده از کرم‌های دور چشم است. اما آنچه بسیار مهم است این است که باید ویژگی‌های یک کرم دور چشم خوب را بدانید و از هیچ کرمی با هر مارکی استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *